ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Citizen و عرضه ساعتی هوشمند با پنل خورشیدی تا پایان سال 2016

کمپانی ژاپنی Citizen که شهرت زیادی در زمینه تولید ساعت های مختلف دارد، در حال توسعه ساعتی هوشمند است که با انرژی خورشیدی کار می کند و تا پایان سال جاری میلادی به بازار خواهد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

کمپانی ژاپنی Citizen که شهرت زیادی در زمینه تولید ساعت های مختلف دارد، در حال توسعه ساعتی هوشمند است که با انرژی خورشیدی کار می کند و تا پایان سال جاری میلادی به بازار خواهد آمد. سیتیزن برنامه دارد تا 3 هزار واحد از این ساعت ها را با قیمت 80 هزار ین (معادل 788 دلار) به فروش برساند؛ اما تا به امروز، میزان پیش خریدهای آن تا سه برابر از این رقم بیشتر بوده است.

یکی از دلایل استقبال زیاد مخاطبان از ساعت هوشمند سیتیزن را می توان آن دانست که اکثر اسمارت واچ های امروزی با مشکلی جدی در زمینه عمر باتری مواجه هستند و باید آنها را به صورت روزانه شارژ کرد. اما سیتیزن می خواهد در ساعت خود، از پنل های خورشیدی استفاده نماید تا خیال کاربران همواره از شارژ بودن دستگاه راحت باشد؛ البته از یاد نبریم که این پنل ها معمولاً بیش از اندازه بزرگ هستند و جای دادن آنها در ساعتی کوچک و کاربردی، مهندسی پیشرفته ای می طلبد.

در حال حاضر مشخص نیست که ساعت هوشمند سیتیزن چه ویژگی هایی خواهد داشت اما انتظار می رود که شاهد 10 قابلیت و نوتیفیکشن مختلف مانند اعلانات مربوط به تماس ها، پیامک ها، ایمیل ها و همگام سازی خودکار با مناطق زمانی باشیم. ضمناً هنوز نمی دانیم که این ساعت به پنلی LCD یا OLED مجهز خواهد و یا از نمایشگر سنتی آنالوگ بهره خواهد برد.

تحلیلگران می گویند که ساعت هوشمند سیتیزن بسیاری از قابلیت های پیشرفته اسمارت واچ های امروزی، مانند پایشگر ضربان قلب و سلامتی و گام شمار را در خود جای نخواهد داد و در عوض، کمپانی ژاپنی صرفاً برنامه دارد تا ساعتی پریمیوم با قابلیت های هوشمند ارائه دهد. به بیان واضح تر، ساعت سیتیزن تفاوت چندانی با ساعت های کلاسیک نخواهد داشت و تکنولوژی های به کار رفته در آن صرفاً قابلیت هایی ارزش افزوده خواهند بود.

در حال حاضر نزدیک به سه ماه تا پایان سال جاری میلادی باقی مانده است و هنوز هیچ تصویری از ساعت هوشمند سیتیزین تا اطلاعاتی درباره تاریخ احتمالی عرضه آن منتشر نشده است. در هر صورت باید دید که ساعت هوشمند جدید سیتیزن می تواند روند نزولی فروش ساعت های این کمپانی در خاک ژاپن را بهبود بخشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MAMAD9
    MAMAD9 | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    نمیشه به این گفت هوشمند?

مطالب پیشنهادی