ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از گلکسی نوت 7 در پروازهای برخی از هواپیمایی های استرالیا ممنوع شد

دیگر کمتر کسی پیدا می شود که از مشکل انفجار باتری فبلت گلکسی نوت 7 و فراخوان سامسونگ برای جمع آوری و تعویض باتری واحدهای فروخته شده بی خبر باشد. در حالی که انفجار باتری ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

دیگر کمتر کسی پیدا می شود که از مشکل انفجار باتری فبلت گلکسی نوت 7 و فراخوان سامسونگ برای جمع آوری و تعویض باتری واحدهای فروخته شده بی خبر باشد. در حالی که انفجار باتری موبایلی هوشمند، امری چندان جدید نیست و پیش از این بارها خبرهای مختلفی در این زمینه شنیده ایم، اما مشکل نوت 7 سامسونگ به مراتب جدی تر است؛ به طوری که 1 واحد از هر 42 هزار موبایل نوت 7 با گرمای بیش از حد و انفجار باتری مواجه می شود.

در حالی که اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده هنوز تصمیمی قطعی درباره ممنوعیت حمل گلکسی نوت 7 در پروازهای هوایی اتخاذ نکرده، به نظر می رسد سه هواپیمایی استرالیایی دست به کار شده و استفاده از دستگاه مورد اشاره را در پروازهای خود ممنوع اعلام کرده اند.

سه هواپیمایی «کانتاس»، «جت استار» و «ویرجین استرالیا» اخیراً بدون اجبار از سوی مقاماتی خاص به مشتریان خود گفته اند که نسبت به استفاده از نوت 7 در هواپیماها ممانعت ورزند. خوشبختانه ممنوعیتی در رابطه با حمل نوت 7 در پروازهای هوایی اعمال نشده اما تمام دارندگان فبلت پرچمدار سامسونگ باید اسمارت فون خود را طی پرواز خاموش نگه دارند. مضاف بر این، سه هوپیمایی مورد اشاره، شارژ نوت 7 طی پرواز را نیز قدغن اعلام نموده اند که با توجه به انفجار باتری دیوایس های نوت 7 به هنگام شارژ، امری منطقی به نظر می رسد.

اگرچه حرکت اخیر سه هواپیمایی مذکور منطقی به نظر می رسد اما مشخص نیست که قانون تازه آنها دقیقاً چطور اعمال خواهد شد. در واقع نوت 7 شباهت زیادی به موبایل های گلکسی اس 7 اج، اس 6 اج یا اس 6 اج پلاس دارد و دارندگان این دستگاه ها ممکن است هنگام ورود به هواپیما دچار مشکل شوند. ضمناً تصور اینکه خدمه پرواز بتوانند یکی از دارندگان موبایل های نوت 7 را از استفاده از آن بازدارند بسیار سخت است.

در هر صورت، مشخص است که استرالیایی ها حاضر نیستند ریسک های احتمالی فبلت گلکسی نوت 7 را به جان بخرند. اپراتورهای این کشور از همان ابتدا، فروش نوت 7 را متوقف نمودند و حالا نیز نوبت به هواپیمایی ها رسیده تا استفاده از آن را ممنوع کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    آیفون 7 جیگر مارو به آتیش کشید مسئولین رسیدگی کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی