ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در لیگ آو لجندز؛ Jhin The Virtuoso

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی شناخته می شوند. سردمدار عناوین رقابتی هم بازی های سبک MOBA هستند، بازی هایی با گیم پلی عمیق و تکیه زیاد بر کار تیمی، هر ساله بازیکنان و تیم های زیادی را برای رقابت فرا می خوانند.

با وجود مسابقات با شکوه این عناوین، هنوز هم موبا بستری است که بازیکنان غیر حرفه ای هم می توانند از آن لذت ببرند. مخاطبین اصلی این سبک بازیکنانی هستند که خارج از مسابقات حرفه ای و بیشتر به منظور سرگرمی و گاهی به چالش کشیدن مهارت های شان این بازی ها را تجربه می کنند.

لیگ آو لجندز محبوب ترین عنوان موبا است که میلیون ها بازیکن در سرتاسر جهان دارد. پیشتر به منظور آشنا سازی پلیرها با عناوین موبا و لیگ او لجندز، مکانیزم های ابتدایی این عنوان را در یک سری از مقالات توضیح دادیم. حال به سراغ راهنمایی هایی عمیق تر خواهیم رفت و از این پس هر هفته، یکی از هیرو های لیگ آو لجندر را معرفی کرده و نحوه بازی با او را آموزش خواهیم داد.

Jhin The Virtuoso

roles

خصوصیات

  • واحد های سلامتی: 540 واحد در ابتدای بازی (+85 واحد به ازای هر بار بالا رفتن لول)
  • بازیبابی سلامتی: 1.2 واحد در ثانیه
  • مقاومت در برابر آسیب فیزیکی: 20 واحد در ابتدای بازی (+3.5 واحد به ازای هر بار بالا رفتن لول)
  • مقاومت در برابر آسیب جادویی: 30 واحد در آغاز بازی
  • قدرت آسیب رسانی ضربات عادی: 53 واحد هنگام آغاز بازی (+4 واحد با هر بار لول آپ)
  • سرعت وارد کردن ضربه های عادی: 0.625
  • سرعت حرکت: 330

نقاط ضعف و قدرت:

+

  • وی به لطف قدرت بالای ضرباتش در همان ابتدای بازی، فاز لینینگ قدرتمندی را دارد و می تواند با قدرت زیادش هیرو های حریف را اذیت کند.
  • قدرت آسیب رسانی ضربات جین در اواسط و انتهای بازی به شدت زیاد می شود. وی یکی از کشنده ترین کری های لیگ آو لجندز در انتهای بازی به شمار می رود.
  • علاوه بر ضربات ساده و معمولی، قابلیت های جین هم آسیب قابل توجهی وارد می کنند.
  • شلیک ها و قابلیت های جین برد بسیار زیادی دارند. به همین دلیل وی می تواند از فاصله دور نظم تیم حریف را به هم بریزد و بدون وارد شدن به محدوده اصلی درگیری، به تیمش یاری برساند.

-

  • جین یکی از کم تحرک ترین هیرو های بازی است. اگر حریفانش بتوانند خودشان را به وی برسانند و در صورتی که هم تیمی هایش هم دست یاری به سوی اش بلند نکنند، کارش ساخته است.
  • گرچه جین قدرت آسیب رسانی بسیار بالایی دارد، اما سرعت شلیکش کم است و بعد از شلیک هر 4 گلوله هم باید سلاحش را ریلود کند.
  • وی به طور کلی از کری های دشوار بازی به شمار می رود. خصوصا که برای استفاده موثر از قابلیت های Deadly Flourish و Curtain Call این هیرو، بازیکن باید هدف گیری خوبی داشته باشد و بتواند حرکات حریف را پیش بینی کند.

قابلیت ها:

Whisper

Whisper: سلاح اصلی جین که به نام Whisper شناخته می شود قدرت فوق العاده بالایی دارد و تنها 4 گلوله در هر خشاب نگه می دارد. در صورتی که وی هر 4 گلوله سلاح خود را شلیک کند و یا برای 10 ثانیه نه از سلاحش و نه از دیگر قابلیت هایش استفاده کند، ویسپر را مجددا خشاب گذاری خواهد کرد که 2.5 ثانیه به طول می انجامد.

شلیک 4ام جین قطعا از نوع کریتیکال خواهد بود، یعنی آسیبی معادل چندین برابر قدرت ضربه های عادی به هدف وارد خواهد کرد. البته سایر شلیک های جین هم می توانند از نوع کریتیکال باشند که در این صورت قدرت آن ها نسبت به شلیک 4ام وی ضعیف تر خواهند بود. هر بار که جین آسیب کریتیکال به دیگر واحد های بازی وارد کند، به مدت دو ثانیه سرعت حرکتش افزایش خواهد یافت.

سرعت شلیک جین در طول بازی، مگر با لول اپ شدن به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت. هر آیتمی که وی برای افزایش سرعت شلیکش خریداری کند، به قدرت آسیب رسانی وی خواهد افزود. به همین خاطر قدرت ضربات عادی وی در انتهای بازی در مقایسه با سایر هیرو ها به مراتب بیشتر خواهد بود.

Screen106-w600

پسیو جین از آن چه به نظر می رسد بسیار پیچیده تر است. وی می تواند 4 بار با سلاحش شلیک کنید که شلیک چهارم، علاوه بر وارد کردن آسیب کریتیکال، درصدی از واحد های سلامتی از دست رفته هدف را هم به شکل آسیب اضافه به او وارد می کند.

سرعت شلیک جین  تحت هیچ شرایطی، مگر با بالا رفتن لول اش زیاد نمی شود. اگر بازیکن آیتمی را برای افزایش سرعت شلیک کردن وی بخرد، طبق فرمولی این سرعت اضافه به قدرت آسیب رسانی بیشتر تبدیل می شود.

همان طور هم که گفتیم، سرعت حرکت جین با هر بار شلیک کریتیکال به مدت دو ثانیه افزایش می یابد. هرچه سرعت شلیک خام وی (یعنی سرعت شلیک اش یعنی پیش از آن که طبق فرمول به قدرت آسیب رسانی تبدیل شود) بیشتر باشد، سرعت حرکتش هم مقدار بیشتری افزایش خواهد یافت.

شلیک چهارم جین همواره از نوع کریتیکال است. سایر شلیک های وی همانند ضربه های عادی دیگر هیرو های بازی عمل می کنند و بر حسب درصد Critical Chance، ممکن است که آسیب کریتیکال به هدف وارد کنند. اما تفاوت این جا است که قدرت کریتیکال سایر شلیک های جین، 25 درصد از قدرت شلیک 4ام وی کمتر است.

دقت کنید که پس از شلیک هر 4 گلوله، جین باید سلاحش را برای 2.5 ثانیه ریلود کند و طی این مدت، وی آسیب پذیر خواهد بود. پس از شلیک چهارم سرعت حرکت جین افزایش خواهد یافت. از این سرعت بالا استفاده کنید و وی را به مکانی امن ببرید تا این که بالاخره سلاحش مجددا آماده برای شلیک شود.

در ابتدا بازی در لین، سعی کنید که شلیک چهارم تان را به هیرو های حریف وارد کنید تا آسیب قابل ملاحظه ای ببیند و کارشان برای بقا در لین سخت تر شود.

jhin-dancing-grenade

Dancing Grenade: جین نارنجکی رقصان را به سمت واحدی خاص پرتاب کرده و به آن واحد آسیب فیزیکی وارد می کند. در صورتی که در شعاع خاصی از هدف اولیه این نارنجک واحد دیگری هم قرار گرفته باشند، این نارنجک بر روی آن واحد خواهد پرید و به آن هم آسیب خواهد رساند. نارنجک رقصان تا حداکثر سه بار می تواند بر روی دیگر واحد ها بپرد، به عبارتی این نارنجک قادر است به حداکثر 4 واحد آسیب برساند. اگر یکی از واحد ها توسط این نارنجک از بین بروند، آسیب وارد بر باقی آن ها بیشتر خواهد شد.

Screen111-w600

بین تمامی قابلیت های نسبتا پیچیده جین، این ساده ترین آن ها است. جین نارنجکی را به سمت هدفش پرتاب کرده که به نوبت روی سه واحد دیگر هم می پرد و به تمامی آن ها آسیب وارد می کند. تنها نکته مهم در مورد این نارنجک این است که اگر واحدی توسطش کشته شود، واحد های بعدی مورد هدف این نارنجک آسیب بیشتری دریافت خواهند کرد.

جین می تواند از این قابلیت برای کشتن سریع مینیون های لین استفاده کند. کافی است که به یکی از آن ها آسیب سنگینی وارد کند، به گونه ای که آن مینیون با آسیب ناشی نارنجک جین از پای در آید. حال جین می تواند با پرتاب نارنجک به سوی این مینیون آسیب دیده، آسیب سنگینی به 4 تا از مینیون های لین وارد کند و لین را سریعا به جلو پوش بدهد.

بازیکنان می توانند این قابلیت را در فاز لینینگ برای اذیت کردن هیرو های حریف به کار بگیرند. همان طور که می دانید در ابتدای بازی هر لین شامل 3 مینیون دور زن می شود که ظرفیت سلامتی کمتری در مقایسه با سایر مینیون ها دارند. جین باید این سه مینیون را تا مرز نابودی بکشاند و سپس نارنجکش را به سمت شان روانه کند. نارنجک ابتدا هر سه این مینیون ها را از پای در خواهد آورد و سپس هدف چهارمی را خواهد جست. از آن جایی که هیرو های حریف هم اغلب نزدیک به مینیون های دور زن بازی می کنند، با شانس خوبی ممکن است که نارنجک آن ها را هدف بگیرد و آسیب بسیاری سنگینی به آن ها وارد کند.

jhin-deadly-flourish

Deadly Flourish: پسیو: اگر هیرو های تیم حریف مورد حلمه خود جین و یا هم تیمی هایش قرار بگیرند و یا وارد تله های جین شوند، برای 4 ثانیه علامتی بر روی آن ها گمارده خواهد شد.

اکتیو: با فعال کردن این ابیلیتی، پس از مکثی کوتاه جین در جهت مشخص شده توسط بازیکن تیری شلیک خواهد کرد. این تیر با اصابت به اولین هیرو دشمن متوقف خواهد شد و به وی آسیب خواهد رساند. البته در صورتی که این تیر پیش از برخورد به هیرو، به واحد های دیگری چون مینیون ها هم اصابت کند، تنها سه چهارم از آسیبش را به آن ها وارد می کند.

اگر هیرو سر راه این تیر علامت گذاری شده باشد، وی برای مدتی از حرکت بازخواهد ایستاد و سرعت حرکت جین هم افزایش خواهد یافت.

Screen108-w600

این قابلیت جین بین تمامی قابلیت های پایه ای بازی، از طولانی ترین برد برخوردار است. قدرتمند ترین ویژگی این قابلیت، توانایی متوقف ساختن هیرو های علامت گذاری شده به شمار می رود و از آن جایی که هم تیمی های جین هم می توانند هیرو های حریف را علامت گذاری کنند، جین می تواند از فاصله بسیار دور حریف را متوقف کرده تا خود یا سایرین بتوانند خود را به او برسانند.

جین می تواند با ترکیب این قابلیت و تله هایش، آسیب قابل توجهی را به حریفان خود وارد کند. هیرو های دشمن به محض وارد شدن به تله های جین علامت گذاری شده و سرعت حرکت شان آهسته می شود. با این حال، به این دلیل که منفجر شدن این تله با تاخیر دو ثانیه ای همراه است، آن ها باز هم فرصت می کنند که از محدوده انفجار این تله فرار کنند. اما اگر جین بتواند در حین این که دشمنانش درون شعاع تله قرار دارند این قابلیت خود را به آن ها وارد کند، در محدوده تله متوقف خواهند شد و آسیب سنگینی را دریافت خواهند کرد.

jhin-captive-audience

Captive Audience: پسیو: جین تله ای را آماده برای قرار دادن در زمین بازی می کند. وی می تواند حداکثر دو تله همراه خود داشته باشد

اکتیو: جین تله هایی که ذخیره کرده را در جایگاه مشخصی از زمین بازی قرار خواهد داد. این تله ها پس از مدت بسیار کوتاهی از دید هیرو های حریف پنهان می شوند و تا 2 دقیقه هم در جای خود باقی می مانند. اگر حریفی پا روی این تله بگذارد، تله فعال شده، سرعت حرکت هیرو هایی که در محدوده اش قرار دارند را آهسته می کند و علامت گذاری شان خواهد کرد. به علاوه این هیرو ها برای جین و هم تیمی هایش هم آشکار ساخته خواهند شد، یعنی حتی اگر در چمن و یا مه بازی هم پنهان شوند، جین و هم تیمی هایش آن ها را خواهند دید.

این تله پس از 2 ثانیه منفجر خواهد شد و اگر هیرو های حریف موفق به خارج شدن از محدوده اش نشده باشند، آسیب سنگینی دریافت خواهند کرد. البته در نظر داشته باشید که قدرت آسیب رسانی این تله به واحد های غیر قهرمان، یعنی مینیون ها و هیولا های جنگل، 65 درصد از تمامی قدرت اش است.

پسیو: هر بار که جین هیرو ای را از پای در بیاورد، در محل مرگ وی تله ای فعال شده خواهد انداخت. دقت کنید که این تله های ناشی از مرگ هیرو های حریف، تله هایی که جین آماده کرده را مصرف نمی کنند.

Screen112-w600

جین می تواند از این قابلیت برای محافظت از خود و یا اهداف بازی بهره ببرد. برای مثال در فاز لینینگ، می تواند در چمن های کنار رودخانه و یا حتی در خود رودخانه تله بکارد. در این صورت، هنگامی که جانگلر تیم حریف برای گنک از این مسیر به لین پایین می آید، جین از وجودش خبر دار شده و می تواند پیش از این که اوضاع خراب شود از مهلکه در برود.

این قابلیت را می توان در تیم فایت ها هم به کار برد. می توان درست در محل درگیری دو تیم این تله ها را کاشت تا حرکت حریفان آهسته شود. در صورتی که تیم تان موفق شود که تمامی هیرو های حریف را برای مدتی کوتاهی هم که شده یک جا میخکوب کند، جین می تواند درست آن جا تله هایش را بکارد تا آسیب سنگینی به حریفان وارد شود.

jhin-curtain-call

Curtain Call: جین با فعال سازی قابلیت آلتیمیتش، سلاحش را از گلوله پر کرده و برای ده ثانیه، تمامی تمرکزش را بر روی جهتی خاص معطوف خواهد کرد. تمامی حریفان علامت گذاری شده در مقابل وی آشکار می شوند و وی می تواند 4 بار دیگر این قابلیتش را فعال کند.

با فعال سازی مجدد این قابلیت، جین تیری مستقیم در جهت مشخص شده توسط بازیکن شلیک خواهد کرد. این تیر به اولین هیرو حریفی که برخورد کند، آسیبی سنگین به او وارد خواهد کرد و از سرعت حرکتش 80 درصد می کاهد. درست همانند قابلیت پسیو جین، شلیک چهارم این قابلیت هم قدرت به مراتب بالاتری از سه شلیک دیگر دارد، زیرا که شلیکی از نوع کریتیکال به شمار می رود.

Screen115-w600

قابلیت آلتیمیت جین است که وی را به یک اسنایپر واقعی تبدیل می کند. این آلتیمیت می تواند به دو طریق در فایت ها به تیم کمک کند. جین می تواند درست در آغاز نبرد با 4 شلیک آلتیمیتش سرعت حرکت تیم حریف را کم کند و مقدار قابل توجهی هم از نوار سلامتی شان بکاهد تا تیمش از همان ابتدای نبرد برتری قابل ملاحظه ای را بدست بیاورد، و یا این که می تواند از آن برای تمام کردن کار هیرو های حریف بهره ببرد.

دقت کنید که اگر هیرو ای علامت گذاری شده باشد، برای مدت 4 ثانیه در محدوده این آلتیمیت هویدا خواهد شد تا بلکه جین بتواند راحت تر او را هدف بگیرد. دقت کنید که بین هر دو شلیک جین 1 ثانیه فاصله است، بنابراین باید سعی کنید که جهت حرکت حریف را پیشبینی کنید.

نکته مهم دیگر در خصوص این قابلیت، چنلینگ بودن آن است. در طول مدتی که این قابلیت فعال شده، یعنی برای 10 ثانیه، جین در یک جای ثابت خواهد ایستاد و اگر حرکت کند آلتیمیتش کنسل خواهد شد. بنابراین حتما آلتیمیت تان را در جایی فعال کنید که در امان اید. در غیر این صورت دشمنان تان خود را به شما خواهند رساند و دمار از روزگار تان در می آورند.

نحوه لول آپ

در لول های 6، 11 و 16 حتما قابلیت آلتیمیت جین را لول آپ کنید. در اول بازی، یک لول Dancing Grenade را ارتقا دهید. در لول 2 Deathly flourish و در لول 3 Captive Audience را آپگرید کنید. بعد از گرفتن نخستین سطح از تمامی قابلیت های پایه ای تان، ارتقا Dancing Grenade تا سطح آخر اولویت اول تان باشد. سپس Deathly Flourish را تا آخرین لول بالا ببرید و در آخر از همه اسکیل پوینت های تان را صرف Captive Audience کنید.

آیتم ها

Untitled

در آغاز بازی، فقط و فقط Doran’s Blade و یک Health Potion خریداری کنید. سایر آیتمی های آغازین برای جین بی مصرف اند. دورانز بلید به جین اندکی لایف استیل می بخشد، به این معنی که درصدی از آسیب ناشی از هر شلیک او به سلامتی اش اضافه می گردد. از Health Potion هم می توانید هنگامی که سلامتی تان کم شد استفاده کنید تا بلکه بتوانید برای مدت طولانی تری در لین دوام بیاورید.

بر حسب روش بازی و سلیقه تان، اولین آیتمی که تهیه می کنید باید Ghostblade و یا Essence Reaver باشد.

youmuus-ghostblade-w600

Ghostblade آیتمی است با قابلیتی اکتیو که سرعت حرکت جین را برای مدتی افزایش می دهد تا وی بتواند اهدافش را در بازی تعقیب کند و یا از دست دشمنانش فرار کند. به علاوه به لطف Armor Penetration ای که این آیتم به جین می بخشد، وی می تواند در اوایل بازی به تانک ها آسیب بیشتری وارد کند. همچنین با خرید این آیتم، 10 درصد از زمان کول داون های جین کاسته می شود.

essence-reaver-w600

Essence Reaver آیتمی است که قدرت آسیب رسانی جین را به طرز قابل ملاحظه ای بیشتر می کند و شانس این که هر ضربه از نوع کریتیکال باشد را هم افزایش می دهد. به علاوه به لطف یکی از قابلیت های پسیو این آیتم، با هر شلیک نوع کریتیکال مقداری از مانا جین بازیابی می شود و وی بدین طریق می تواند از ابیلیتی های بیشتری پیش از به اتمام رسیدن مانایش استفاده کند. این آیتم هم مانند گوست بلید در ابتدا 10 درصد از کول داون قابلیت های جین می کاهد، اما یکی از قابلیت های پسیو این آیتم موجب می شود که به ازای بیشتر شدن شانس کریت زنی جین ، کول داون هایش هم بیشتر از 10 درصد کاهش یابد.

حال فرق این دو ایتم چیست؟ اگر سبک بازی تان به شیوه ای است که ترجیح می دهید بیشتر از قابلیت های جین استفاده کنید، در ابتدا اسنس ریور را خریداری کنید، زیرا که این آیتم می تواند در ادامه بازی بیشتر از کول داون های جین بکاهد و مانا او را هم بازیابی می کند. اما گوست بلید قدرت آسیب رسانی جین را در برار تانک ها افزایش می دهد و به وی سرعت می بخشد.

boots_of_speed

بعد از کامل کردن نخستین آیتم تان، کفش رده یک را بخرید. دقت کنید که به هیچ عنوان تا قبل از خرید کامل آیتم دوم تان یا حداقل بخشی از آن، کفش تان را کامل ارتقا ندهید.

zeal

برای آیتم دوم تان، اگر در ابتدا گوست بلید را خریده اید، آیتم Infinity Edge را خریداری کنید. در غیر این صورت بر حسب نیازمندی های تان یکی از آیتم های Rapid Firecannon و یا Statikk Shiv را برگزینید.

پس از کامل کردن دومین آیتم تان، وقت ارتقا دادن کفش تان فرا خواهد رسید. اما سوال این جاست که کدام یک از کفش ها بیشتر به کار جین می آیند؟ بین این دو کفش یکی را انتخاب کنید.

ionian_boots_of_lucidity

Ionian Boots of Lucidity: همان طور که گفتیم، برخی از بازیکنان ترجیح می دهند که بی وقفه از قابلیت های جین بهره ببرند. به همین جهت هم هست که آیتمی چون اسنس ریور را به گوست بلید ترجیح می دهند. این کفش کامل کننده راه اسنس ریور به شمار می رود، زیرا که با کاستن 10 درصد دیگر از کول دان ابیلیتی های جین، به وی این اجازه را می دهد که مدام از قابلیت هایش استفاده کند. نکته مهم دیگر در در مورد این کفش، ارزان تر بودن 200 واحدی آن نسبت به رقیبش بیزرکرز گریو است. بنابراین اگر می خواهید که هر چه زودتر کفش خود را کامل کنید، می توانید به این کفش بسنده کنید.

berserkers-greaves-w600

Berserker’s Greaves: بهترین آیتم برای افزایش قدرت آسیب رسانی هیرو های ADC در واحد ثانیه همین کفش است، زیرا که به سرعت حمله کردن هیرو را می افزاید. بیشتر ADC ها این کفش را در طول بازی تهیه می کنند و جین هم از این قاعده مستثنی نیست، اما به دلیل قابلیت پسیوش، این کفش به جای این که سرعت حملات او را افزایش دهد، به قدرت ضرباتش می افزاید. یادتان می آید که گفتیم هر چه سرعت حلمه کردن جین بیشتر باشد، افزایش سرعت حرکتش بعد از هر بار وارد کردن ضربه کریتیکال هم بیشتر می شود؟ اگر از این کفش استفاده کنید، خواهید دید که بعد از هر کریت سرعت جین به طرز قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. بنابراین این کفش برای آنانی که به ضربات عادی جین بیشتر اعتماد دارند تا ابلیتی هایش گزینه بهتری است.

اما بعد از کامل کردن هر دو آیتم اولیه و کفش های تان، باید به سراغ Rapic Firecannon و یا Stattik Shiv بروید. اگر پیش تر این ها را خریداری کرده اید، Infinity Edge را تهیه کنید. در غیر این صورت بر حسب نیاز تان یکی از این دو آیتم را برگزینید. اما این دو چه تفاوتی با هم دارند؟

هر دو این آیتم ها قابلیت پسیوی دارند که به منظور فعال شدن، بازیکن باید راه برود. بعد از اینکه بازیکن مسافت مشخصی را در زمین بازی پیمود، این قابلیت پسیو فعال شده و ضربه بعدی هیرو را شارژ می کند.

rapid-firecannon-w600

Rapic Firecannon برد ضربه های شارژ شده را 35 درصد افزایش می دهد. یعنی می توانید از فاصله ای دورتر، بدون آن که نیاز باشد بیش از حد به تیم حریف نزدیک شده و خود را به خطر بی اندازید، به هدف تان حال چه برج باشد، چه مینیون و چه هیرو آسیب وارد کنید. ضربه های شارژ شده بین 50 تا 160 واحد آسیب اضافه (بر حسب لول بازیکن) هم به هدف وارد می کنند.

statikk-shiv-w600

Stattik Shiv به ضربه های شارژ شده قدرت الکترونیکی می بخشد و به 5 واحدی که در اطراف واحد که مورد اصابت شلیک شارژ شده قرار گرفته اند، آسیب جادویی بین 50 تا 120 واحد وارد می کند. این آیتم برای وارد کردن آسیب منطقه ای به چندین هدف بسیار موثر است و می تواند در تیم فایت ها، هنگامی که هیرو های حریف نزدیک هم قرار گرفته اند به کار بی آید.

اما احتمالا اکثر شما گمان خواهید کرد که انتخاب میان این دو کاری ندارد. RFC هم قدرت بیشتری به همراه دارد و هم برد تان را افزایش می دهد، در حالی که SS تنها آسیب منطقه ای وارد می کند. آن چه که باید در نظر داشته باشید این است اگر ضربه شارژ شده شما بر حسب اتفاق از نوع کریتیکال هم باشد، یعنی دو برابر حد معمول آسیب وارد کند، آسیب اضافه RFC بر خلاف SS دو برابر نمی شود. به عبارتی آسیب اضافه SS ممکن است به 100 تا 240 واحد هم افزایش یابد و از آن جایی که یکی از شلیک های جین قطعا از نوع کریتیکال است، با استفاده از SS می توان آسیبی بسیار سنگین را به صورت همزمان به 5 هدف وارد کرد. بنابراین گرچه برد اضافه شلیک های شارژ شده RFC بسیار کارآمد است، اما در بعد آسیب رسانی، SS از RFC بهتر عمل می کند. انتخاب با شما است. بر حسب سلیقه یکی از این آیتم ها را خریداری کنید.

برای آیتم بعدی، باید به تیم حریف دقت کنید و ببینید که بیشتر تانکی اند یا خیر. اگر که تانکی اند، باید خرید آیتم های Armor Penetration را در اولویت قرار دهید، در غیر این صورت آیتم هایی که به جین Life Steal می بخشند را تهیه کنید. برای آیتم اخر هم دقیقا مخالف دستورالعمل ذکر شده برای آیتم قبل عمل کنید. چندین و چند آیتم Magic Penetration و Life Steam در بازی وجود دارد. این که کدام را انتخاب کنید، باز هم بستگی به حریفان تان و البته خودتان دارد.

لایف استیل:

the-bloodthirster-w600

Bloodthirster: این آیتم را می توان به نوعی پدر آیتم های Life Steal بازی معرفی کرد. هم بیشترین میزان لایف استیل را برای خریدارش با ارمغان می آورد و هم به طرز قابلا ملاحظه ای قدرت آسیب رسانی او را افزایش می دهد. بلادترستر از بهترین آیتم های ممکن برای جین است و در 70 درصد بازی ها هم به همین آیتم لایف استیل بسنده خواهید کرد.

mercurial-scimitar-w600

Mercurial Scimitar: این آیتم به اندازه بلادترستر قدرتمند نیست، چه از بعد قدرت ضربات و چه از بعد لایف استیل. اما از قابلیت اکتیوی بهره می برد که قادر است افکت های Crown Control تیم حریف را خنثی سازد و همچنین به خریدارش Magic Resistance هم می بخشد. در صورتی باید به دنیال تهیه این آیتم باشید که هیرو هایی چون Ahri و یا Morgana حریفان تان باشند.

ضد تانک:

lord-dominiks-regards-w600

Lord Dominik’s regard: این آیتم از دو قابلیت پسیو بهره می برد که موجب می شوند لرد دامینیک از موثر ترین آیتم ها در برابر هیرو های تانک به شمار برود. به لطف اولین قابلیت، قدرت آسیب رسانی مالک این آیتم در برابر هیرو ای که ظرفیت نوار سلامتی اش از او بالاتر است افزایش می یابد. به ازای هر 50 واحد سلامتی اختلاف، 1.5 درصد به قدرت آسیب رسانی حمل کننده لرد دامینیک افزود می شود. یعنی اگر حریف شما 500 واحد سلامتی بیشتری از شما داشته باشد، قدرت آسیب رسانی تان در برابر او 15 درصد افزایش می یابد. قابلیت دوم این آیتم، موجب می شود که ضربه های هیرو، 45 درصد از آرمور اضافه هدف را نادیده بگیرند. دقت کنید، آرمور اضافه آرموری است که ریشه در آیتم ها دارد. آرموری که هر هیرو در ابتدای بازی دارا است جز این آرمور های اضافه به شمار نمی رود. در صورتی این آیتم را خریداری کنید که در تیم حریف، هیرو هایی با مقدار زیادی آرمور اضافه و با سلامتی بیشتر نسبت به شما قرار دارند.

mortal-reminder-w600

Mortal Reminder: این آیتم هم همانند لرد دامینیک 45 درصد از آرمور اضافه هیرو های حریف را نادیده می گیرد. اما قابلیت منحصر بفرد دیگری هم دارد و آن هم این است که 40 درصد از قدرت منابع بازیابی سلامتی می کاهد، به این معنی که قابلیت های درمان کننده هیرو های دشمن، سلامتی حریف را به اندازه 40 درصد کمتر از حالت عادی بازیابی می کنند. این آیتم را در صورتی خریداری کنید که هیرو هایی چون موندو، ولیبیر و و سوراکا در برابر تان قرار داشته باشند. این ها می توانند به سرعت نوار سلامتی شان را مجددا پر کنند و شما را از پای در بیاورند.

رون و مستری

runes

از آن جایی که جین وابستگی بسیاری به ضربات عادیش دارد، بهتر است رون هایی را برگزینید که به قدرت شلیک های وی می افزایند. بنابراین صفحه رون مخصوص به جین شما باید از Mark of Attack Damage و از Quintessnece of Attack Damage پر شده باشد. از آن جایی که در نقش جین باید در مقابل دیگر ADC ها بازی کنید، بهتر است که Seal of armor هم به همراه داشته باشید. از آن جایی که اغلب ساپورت های بازی آسیب جادویی وارد می کنند و بسیاری از هیرو های مید که اغلب میج هستند برای گنک به لین پایین می آیند، باید خود را با توسل به Glyph of Magic resist در برابر آسیب جادویی مقوام سازید.

masteries-w600

اسپل های سامنر

ss

همان طور که اشاره کردیم، جین از جمله کند ترین و کم تحرک ترین هیرو های بازی به شمار می رود. بنابراین باید سعی کنید که با اسپل های خاصی، این ضعف او را را تا حد ممکن پوشش دهید. Flash اسپلی است که می تواند هیرو را در جهت خاصی تلپورت کند و تقریبا برای هر هیرو ای در بازی استفاده می شود. جین می تواند از این اسپل هم برای فرار استفاده کند و هم برای رساندن خود به حریفانش. اسپل Heal بهترین اسپل دفاعی برای لین پایین به شمار می رود. زیرا که بلافاصله پس از استفاده، مقداری از سلامتی شما و ساپورت تان را بازیبای خواهد کرد و احتمال زنده ماندن تان را افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Amir Ferdos
    Amir Ferdos | ۹ مرداد ۱۳۹۶

    سلام داش ممنون مارو از سر درگمی درآوردی . تشکر فراوان

  • Saafa
    Saafa | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    جین اسنایپر فیزیکاله. اما xerath از نوع Arcane هست. از اونجایی که من کستر بیشتر دوست دارم، اون رو انتخاب میکنم. تازه Xerath با Slow و Stun ای که داره، حتی میتونه مثل Zyra و Brand ساپورت هم بازی کنه. اما خب، نسبتا سخته!

  • A.gh
    A.gh | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    آخه لیگ آو لجندز هم شد بازی
    حداقل هیرو های dota 2 رو معرفی کنید

    • Saeid Karimian
      Saeid Karimian | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

      برای بازی محتوا تولید می کنن که بازیکناش بیشتر باشن حالا خود شما قضاوت کن سی میلیون بیشتره یا هفت میلیون

    • Rammus
      Rammus | ۹ مهر ۱۳۹۵

      شما اول بیا بازیو تجربه کن بعد نظر بده

  • Mohammad Armin
    Mohammad Armin | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    يادش بخير لول
    ٣سال اعتياد اخرش هيچي
    ولي دلم براش تنگ شده

مطالب پیشنهادی