ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 یک بار دیگر از اکس باکس وان اس شکست خورد

داستان کلیشه ای رقابت بین اکس باکس وان و پلی استیشن 4 ماه گذشته با تغییرات گوناگونی مواجه شد. پس از انتظارات فراوان، سرانجام ردموندی ها توانستند جایگاه ژاپنی ها را به دست آورده و ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

داستان کلیشه ای رقابت بین اکس باکس وان و پلی استیشن 4 ماه گذشته با تغییرات گوناگونی مواجه شد. پس از انتظارات فراوان، سرانجام ردموندی ها توانستند جایگاه ژاپنی ها را به دست آورده و لقب «پر فروش ترین کنسول خانگی» را به نام خود بزنند.

با توجه به این که ماه آگوست شاهد عرضه اکس باکس وان اسلیم و گزارشاتی پیرامون استقبال استثنایی بازیکن ها بودیم، پیشبینی می شد مایکروسافت همین روند موفقیت را ادامه دهد که این اتفاق هم افتاد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گروه NPD، ردموندی ها به واسطه اکس باکس وان اسلیم توانستند برای دومین بار پلی استیشن 4 را کنار بزنند.

xbox-one-and-ps4-w600
جالب اینجاست با وجود عملکرد خوب اکس باکس وان اسلیم، مایکروسافت همچنان از اعلام جزییات فروش این کنسول سر باز می زند.

اتفاق بزرگی است، با وجود این که 33 ماه از عرضه پلتفرم های نسل هشتم می گذرد، تعداد دفعاتی که اکس باکس وان بر دیوایس ژاپنی ها غلبه کرده به انگشت های دو دست هم نمی رسد. ولی اکنون می بینیم آن ها دو ماه پیاپی پلی استیشن 4 را شکست دادند.

ردموندی ها افزودند که ساعات انجام بازی روی اکس باکس وان هم نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشدی 42 درصدی داشته و قابلیت Xbox Design Lab که امکان ساخت کنترلر مورد علاقه را به خود بازیکن واگذار می کند هم از سوی کاربرهای با استقبال فوق العاده ای مواجه شده است.

متاسفانه گزارشات بیشتری توسط NPD به دست نرسیده و باید منتظر بمانیم. با این وجود کاربرهای فروم نئوگف ارقام جالبی پیرامون فروش کنسول ها منتشر کرده اند. بیایید ابتدا به مقایسه عملکرد ورژن اسلیم اکس باکس وان و اکس باکس 360 بپردازیم.

xbox-one-slim-0-w600
باید ببینیم با توجه به عرضه پلی استیشن 4 اسلیم طی هفته آینده، رقابت چه تغییراتی خواهد کرد.

بر اساس گفته آن ها، اکس باکس وان اسلیم طی نخستین ماه عرضه اش توانست چیزی بین 220 تا 300 هزار دستگاه به فروش برساند؛ رقمی که برای اکس باکس 360 اسلیم به 450 هزار رسیده بود. از سوی دیگر 3DS که سومین کنسول پر فروش آگوست به شمار می رود، کمتر از 157 هزار دستگاه فروخت.

بنابراین با یک عملیات ساده ریاضی می توانیم نتیجه گیری کنیم که فروش پلی استیشن 4 هم بین 220 تا 150 بوده است. بد نیست بدانید با رونمایی از پلی استیشن پرو و گزارشاتی مبنی بر عدم پشتیبانی این کنسول از بلوری های 4K، ردموندی ها فرصت را غنیمت شمردند و گفتند اکس باکس وان اسلیم تنها پلتفرمی است که این قابلیت را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • 123456
    123456 | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

    زنده باد ایکس باکس.

  • محمد امین زائری
    محمد امین زائری | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    من که عاشق وان اسلیم شدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی