ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفس فون مایکروسافت
تکنولوژی

سرفس فون تا پاییز ۲۰۱۷ عرضه نمی شود؛ البته اگر مایکروسافت قصد ساخت آن را داشته باشد

هنوز بسیاری از افراد هستند که امیدوارند بالاخره مایکروسافت یک تلفن هوشمند جدید و عالی را روانه بازار نماید تا از این طریق جان تازه ای در کالبد پلتفرم رو به افول ویندوز موبایل دمیده شود. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

هنوز بسیاری از افراد هستند که امیدوارند بالاخره مایکروسافت یک تلفن هوشمند جدید و عالی را روانه بازار نماید تا از این طریق جان تازه ای در کالبد پلتفرم رو به افول ویندوز موبایل دمیده شود. بسیاری سرفس فون (Surface Phone) را آخرین تیر ترکش ردموندی ها می دانستند و امیدوار بودند در پاییز امسال با عرضه این موبایل جدید بالاخره ویندوزی ها نیز صاحب پرچمداری شایسته شوند، امیدی که به نظر نمی آید به این زودی به سرانجام برسد.

وبسایت ZDnet در گزارشی تازه مدعی شده که نباید تا پاییز سال آینده، و یا حتی موعدی نامعلوم در سال ۲۰۱۸، انتظار معرفی موبایل سرفس فون را بکشیم، این تازه در شرایطی است که اصلاً چنین محصولی جایی در برنامه های آینده مایکروسافت داشته باشد.

شاید برای درک دلیل این انتظار ۴ ساله برای سرفس فون و ناتوانی مایکروسافت در ارائه یک پرچمدار شایسته و قدرتمند برای پلتفرم خود، بهتر باشد سری به گذشته بزنیم.

از پروژه مکلارن آغاز می کنیم؛ از پروژه تولید یک موبایل ویندوز فونی که به دلیل بروز برخی نقص ها در اجرای سازنده، برای همیشه متوقف شد. در عوض مایکروسافت ناچار شد با کمپانی تایوانی HTC وارد شراکت شود تا بتواند پرچمداری قدرتمند را مجهز به ویندوز فون ۸.۱ روانه بازار سازد.

شاید باور نکنید، اما همین مشکل در سال جاری هم پیش آمد و سرفس فونی که قرار بود در پاییز ۲۰۱۶ روانه بازار گردد، تا تاریخ نامعلومی تاخیر خورد. شاید دلیل اصلی را باید در تصمیم اینتل برای خروج از بازار ابزارهای موبایل جستجو کرد، چرا که در این صورت دست مایکروسافت برای استفاده از پردازنده ای بر اساس معماری x86 برای اجرای ویندوز ۱۰ موبایل کاملاً خالی می ماند. به عبارتی سرفس فون مایکرسافت پیش از تولد قلب خود را از دست داد.

بر همین اساس شرکت ردموندی ناچار شد پروژه تولید موبایل اختصاصی خود را رها سازد و به جای آن با شرکت HP برای عرضه Elite x3 همکاری نماید. این موبایل در حال حاضر قدرتمندترین تلفن هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ موبایل به حساب می آید.

مهلت مجدد سرفس فون مایکروسافت پاییز سال ۲۰۱۷ است، اما تجربه های پیشین ما با این کمپانی سبب می شود که نتوانیم با اطمینان به برنامه ها و وعده های آنها اعتماد نماییم.

شاید اگر ساکنین ردموند به اتخاذ تدابیر اشتباه در خصوص پلتفرم و سخت افزار های ویندوز ۱۰ موبایل ادامه دهند، عده بسیاری برای همیشه در حسرت عرضه سرفس فون مایکروسافت باقی بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امینnew
    امینnew | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    کاش ویندوز شروع کنه به طراحی و بهینه سازی ویندوز برای گوشی هاش و گوشی هاش رو از نظر سخت افزار قوی تر و البته کمی هم ارزون تر ارایه بده، من خودم به سیستم عامل ویندوز واقعا علاقه مند هستم

  • رضا H
    رضا H | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    سلام آقای مافی ها ، من دیشب Record های سایت اینتلو جستجو کردم cpu های x86 حرفه ای کم مصرف با قدرت بالا و فناوری ساخته پیشرفته مدل های ۲۰۱۶ اتم بودند که عملکرد خوبی داشتند، نمیدونم مایکروسافت دقیقا منتظر چیییه خوب cpu هست و هم بخش تولیدی که پیشتر متعلق به Nokia بود

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    " ممکن است عده بسیاری برای همیشه در حسرت عرضه سرفس فون مایکروسافت باقی بمانند "

    مثل من
    ??
    جدی اگه تا آخر اکتبر نیاد آیفون 7 میگیرم

  • | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    ویندوز موبایل برای هر کاربری به راحتی قابل استفاده نیست متاسفانه

مطالب پیشنهادی