ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری دایملر و ماترنت
تکنولوژی

همکاری دایملر و ماترنت برای تولید ون های تحویل کالا مجهز به پهپاد

دایملر به عنوان شرکت مادر برند محبوب مرسدس بنز در روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که قصد دارد با همکاری استارتاپ آمریکایی ماترنت (Matternet) ون های تحویل کالای خود را مجهز به پهپاد کند. این شرکت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

دایملر به عنوان شرکت مادر برند محبوب مرسدس بنز در روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که قصد دارد با همکاری استارتاپ آمریکایی ماترنت (Matternet) ون های تحویل کالای خود را مجهز به پهپاد کند. این شرکت همچنین قرار است طی پنج سال پیش رو حدود ۵۶۲ میلیون دلار را صرف توسعه شبکه ون های الکتریکی بنز نماید.

یکی از سخنگویان کمپانی مورد بحث اعلام کرد که دایملر در راستای همکاری مذکور بخشی از سهام ماترنت را خریداری نموده تا به توسعه بیشتر پهپادهای مورد نظر یاری برساند.

مدیر بخش ون های این خودروساز آلمانی اعلام داشته که هدف نهایی، تبدیل ون های این شرکت به دیتاسنترهای هوشمند و متحرک است.

گفتنی است که همزمان با افزایش تمایل روز افزون خودروسازان برای تولید اتومبیل های برقی، شرکت های باربری و حمل و نقل نیز روز به روز بیشتر به سمت پهپادها می روند، چرا که این پرنده های مکانیکی راه حلی موثر و کم خرج برای معضل ترافیک خیابان ها خواهند بود.

شرکت های صاحب نامی چون آمازون آمریکا و DHL آلمانی از جمله این کمپانی ها هستند که هر کدام به طور مستقل و جدی به مقوله به کار گیری پهپادها برای تحویل کالا وارد شده اند.

ایده به پرواز درآوردن پهپادها از سقف ون های انتقال کالا روشی است که مزایای خاص خود را دارد و به نظر بسیار کارآمد می آید، به حدی که اداره پست ایالات متحده به طور جدی توسعه آن را مد نظر قرار داده است.

در این روش، بخشی از مسیر تحویل کالا به صورت زمینی و از طریق ون های الکتریکی طی می شود، اما به محض برخورد با ترافیک، یا در صورت مواجهه با مسیرهای صعب العبور، و یا حتی وجود محدودیت زمانی، پهپاد از روی سقف ون به پرواز درآمده و ماموریت تحویل را به پایان خواهد رساند.

هنوز تاریخ مشخصی برای عملیاتی کردن ایده مذکور اعلام نشده، اما دایملر امیدوار است در کمتر از یک سال آینده نمونه های اولیه ون های الکتریکی حامل پهپاد ماموریت های آزمایشی خود را آغاز نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی