ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاسخ خشمگینانه خالق آکیلس ریفت به گزارش های کاهش فروش این هدست واقعیت مجازی

خالق هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت، اخیراً پاسخی خشمگینانه به گزارش های مربوط به فروش ضعیف این دستگاه داده که براساس آمارهای پلتفرم استیم (بزرگ ترین جامعه گیمینگ حال حاضر) به دست آمده است. در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

خالق هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت، اخیراً پاسخی خشمگینانه به گزارش های مربوط به فروش ضعیف این دستگاه داده که براساس آمارهای پلتفرم استیم (بزرگ ترین جامعه گیمینگ حال حاضر) به دست آمده است. در این گزارش ها گفته شده که دو هدست واقعیت مجازی پریمیوم آکیلس ریفت و HTC Vive با مشکلات جدی مواجه هستند و فروش آنها روز به روز کاهش می یابد.

آمار سخت افزارهای استیم در ماه آگوست سال جاری میلادی نشان می دهد که تنها 0.18 درصد از کاربران این پلتفرم گیمینگ، از هدست HTC Vive بهره می برند و این آمار برای آکیلس ریفت، به 0.10 درصد می رسد.

علاوه بر این، طی ماه گذشته میلادی، آمار دارندگان هدست ریفت تنها 0.01 درصد رشد داشته که در مقام مقایسه، این افزایش تعداد کاربران در ماه جولای به 0.03 درصد می رسید. از سوی دیگر نیز، Vive با وجود رشد 0.03 درصدی تعداد کاربران در ماه جولای، تغییر چشمگیری در ماه آگوست به خود ندیده است.

بنابر همین آمار می توان به نتیجه رسید که موج هیجان مردم برای هدست های مورد بحث تنها مدت کوتاهی به طول انجامیده و حالا فروش آکیلس ریفت و HTC Vive به شکل قابل توجهی کاهش یافته. اما این گزارش چندان به مذاق پالمر لاکی، خالق هدست ریفت و موسس کمپانی آکیلس وی آر، خوش نیامده و وی عکس العمل تندی نشان داده است.

palmer-luckey-interview-e1350369035366-w600

لاکی در توییت اخیر خود نوشت که خبرنگاران و ژورنالیست ها با استفاده از کلماتی خاص در رابطه با کاهش فروش هدست ریفت و هدست های واقعیت مجازی به صورت کلی، در تلاش هستند تا آمار بازدید خود را افزایش دهند. وی همچنین افزوده که به اطلاعاتی از این دست نمی توان اطمینان کرد و برای نتیجه گیری باید به اطلاعات جامع تری دسترسی داشت.

خبرنگاران با به سخره گرفتن [فروش آکیلس ریفت] سعی دارند تیتری جنجال برانگیز برای اخبار خود انتخاب کنند اما مسئله اصلی آن است که ببینیم این آمار چگونه به دست آمده اند. این آمار براساس بخش کوچکی از کاربران استیم به دست آمده که در آمار مشارکت داشته اند و هنگام مشارکت در آن، هدست شان نیز به دستگاه متصل بوده است.

اگرچه تا حدی می توان در این زمینه به لاکی حق داد و آمار استیم چندان قابل اطمینان نیستند، اما کاهش رشد از ماه جولای تا آگوست برای هر دو هدست و رسیدن آن از 0.03 درصد به 0.01 نشان می دهد که گجت های مورد اشاره با کاهش فروش مواجه شده اند. هرطور که به مسئله نگاه کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که طی ماه گذشته میلادی، از محبوبیت HTC Vive و آکیلس ریفت کاسته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi_Zakizadeh_1
    Mahdi_Zakizadeh_1 | ۱۹ شهریور ۱۳۹۵

    مشخصه. به خاطر اینکه پلتفرمهای جدید معرفی شده. اپل هم قراره وارد میدون بشه. قطعا سهم این شرکتها کم میشه.

مطالب پیشنهادی