ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موضوع انتقال سرور های شبکه های اجتماعی خارجی به داخل کشور هنوز مصوب نشده است

موضوع الزام شبکه های پیام رسان خارجی فعال در ایران به انتقال سرورهایشان طی یک سال به داخل، پس از جلسه ی شورای عالی فضای مجازی در خرداد ماه سال جاری  مطرح شد. اما اخبار ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

موضوع الزام شبکه های پیام رسان خارجی فعال در ایران به انتقال سرورهایشان طی یک سال به داخل، پس از جلسه ی شورای عالی فضای مجازی در خرداد ماه سال جاری  مطرح شد. اما اخبار منتشر شده در روز های پس از آن داستان متفاوتی را بازگو می کنند.

بر اساس خبری که همان زمان منتشر شد در جلسه ی مذکور به ریاست رئیس جمهور، مقرر گردیده همه ی شبکه‌ های پیام‌ رسان برخط فعال در کشور این کار را انجام دهند یا به عبارتی برای ادامه ی فعالیت خود ملزم شده اند همه ی اطلاعات و فعالیت های مرتبط با شهروندان ایرانی را به داخل منتقل کنند.

این در حالی است که محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه ی همایش ملی حمایت از توسعه ی شبکه‌ های اجتماعی بومی گفت: «مصوبه‌ ای در این زمینه نداشته‌ ایم».

امیر حسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات نیز پیش از این اظهار نظر وزیر عنوان کرده بود «انتقال سرور های تلگرام به داخل کشور مطرح نیست و با وجود شبکه‌ های جهانی اطلاعات این کار فایده‌ ای هم ندارد. بلکه آنچه مهم است مدیریت ایرانی بر سرور هاست».

اکنون سید ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در این خصوص گفته است: «این موضوع هنوز مصوب نشده است. موضوعی که در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد، پیشنهاد ما (مصوبه ی کمیسیون‌ های عالی امنیت و محتوا) بود و زمان یک سال مربوط به آن پیشنهاد است».

وی در ارتباط با تکلیف فعالان این حوزه عنوان کرد: «به احتمال زیاد در جلسه ی پیش روی شورای عالی فضای مجازی، بحث شبکه‌ های اجتماعی را تمام می‌ کنیم و سعی می‌ کنیم با نهایی کردن سند مربوط به این حوزه، تصمیمات را مصوب کنیم».

بر این اساس باید گفت در خصوص انتقال سرور های شبکه‌ های اجتماعی سرویس دهنده به کاربران ایرانی به داخل کشور هنوز مصوبه‌ ای وجود ندارد و خبری که پیشتر در این خصوص منتشر شده بوده در حد پیشنهاد بوده که احتمالاً به اشتباه تحت عنوان مصوبه به رسانه ها منتقل شده است. .

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hossein
    Hossein | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    سرور بیاد ایران پیارسان تلگرام حذف میشه وسلام

  • m.h
    m.h | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    همه مون میدونیم چرا مردم از مسنجر های داخلی حمایت نمی کنند
    مطمئن باشید اگه سرور یه مسنجر خارجی بیاد ایران مردم اون مسنجر را پاک میکنند

    • Meysam-Tn2
      Meysam-Tn2 | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

      دقیقا

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    و همچنان با نزدیک و نزدیک تر شدن به اردیبهشت ۹۶، دولت داره یکی یکی از حرف های ابلهانه ای که زده بود دست میکشه (شایدم به طور موقت دست میکشه تا کار از کار بگذره)... ولی تعداد این حرف های ابلهانه خیلی دارن زیاد میشن (فیلتر کردن تلگرام، جمع کردن آیفون از بازار، اجبار اپل برای زدن اپ استور تو ایران، انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران و و و )... آقا خوب یه حرفی رو تا سرش فکر نکردید نزنید که اینقدر گند نزنید به جو بازار...

مطالب پیشنهادی