ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نظارت رگولاتوری بر کیفیت اینترنت ارائه شده به کاربران از طریق داشبورد اندازه گیری کیفیت

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طراحی اولیه ی «داشبورد اندازه گیری کیفیت اینترنت کاربران» خبر داده و گفته است این طرح به زودی با هدف اندازه گیری سرعت و ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طراحی اولیه ی «داشبورد اندازه گیری کیفیت اینترنت کاربران» خبر داده و گفته است این طرح به زودی با هدف اندازه گیری سرعت و کیفیت سرویس کاربران اجرایی می شود.

وی با اشاره به برنامه های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اندازه گیری کیفیت اینترنت مصرفی کاربران، یکی از طرح های مدنظر را ایجاد این داشبورد اعلام کرده است که به گفته ی او هم اکنون کار طراحی آن به اتمام رسیده و در آستانه ی اجرایی شدن قرار دارد.

به این ترتیب در صورت شکایت و نارضایتی کاربران اینترنت از سرویس دریافتی خود، امکان چک کردن خط اینترنت آنها به صورت مستقیم وجود خواهد داشت. جوشقانی درباره ی این طرح خاطرنشان کرده است: «با راه اندازی داشبورد اندازه گیری کیفیت اینترنت، امکان ارزیابی سرویس ارائه شده از سوی شرکت های اینترنتی و اپراتور ها به صورت کامل و آنلاین وجود خواهد داشت».

به گفته ی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اندازه گیری میزان تأخیر ایجاد شده در سرویس، میزان گم شدن بسته ها و میزان رضایتمندی مشتری، از جمله قابلیت های دیگری است که با راه اندازی این طرح در کنار سنجش کیفیت سرویس ارائه شده به کاربر میسر خواهد شد.

گفتنی است این طرح در حالی در مسیر اجرایی شدن قرار دارد که جوشقانی پیش از این گفته بود: «تا کنون در میان اپراتور ها گیگ خوری اینترنت مشاهده نکرده ایم».

کاهش قیمت اینترنت به کجا رسید؟

فلاح جوشقانی در خصوص اجرای مصوبه ی کاهش قیمت اینترنت از سوی اپراتورهای اینترنت و موبایل نیز گفته است مصوبه ی مذکور در بیش از ۹۰ درصد اپراتور های اینترنت اجرایی شده است و تنها یک یا دو اپراتور به لحاظ فنی مشکل داشته اند که به زودی این مشکل نیز رفع شده و تمامی اپراتور ها قیمت اینترنت خود را کاهش خواهند داد.

وی در ادامه افزوده است: «در همین حال اپراتور های موبایل نیز این مصوبه را اجرایی کرده اند که البته برای دیتای موبایل، تنها سقف تعرفه اینترنت آزاد پایین آماده و قیمت بسته های اینترنت همچنان در شرایط رقابتی اپراتور ها است».

معاون رگولاتوری با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد مشترکان موبایل مصرف اینترنت آزاد دارند، گفته است: «این مصوبه به نفع کاربرانی است که به دلیل مصارف پایین، ترجیح می دهند بسته ی اینترنت خریداری نکنند و مصرف آزاد داشته باشند».

جوشقانی اظهار داشته است که بر اساس برآورد ها ۴۰ درصد درآمد اپراتور های موبایل از حوزه ی دیتا است. او در ادامه خاطرنشان کرده که بسته های اینترنتی اپراتور های موبایل در فضای رقابتی ارزان بوده و ایران جزء ارزان ترین کشور ها در زمینه ی قیمت بسته های دیتای موبایل است». با این حال معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صحبتی از مقایسه ی کیفیت سرویس ارائه شده به کاربران ایرانی در مقایسه با دیگر نقاط جهان به میان نیاورده است.

در پایان، اگر ارائه دهنده ی سرویس اینترنت ثابت شما قیمت اینترنت مصرفی تان را کاهش داده آن را در «بخش نظرات» با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ali montazery
    ali montazery | ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

    به نظر من شاید تو موضوع ارائه اینترنت ثابت به دلیل زیر ساخت نامناسب و عدم پیگیری مخابرات در بحث ارائه خطوط فیزیکی مناسب به مشترکین خیلی فرقی نکنه از کدوم شرکت سرویس بگیرید اما الان چیزی که اپراتورهای ثابت رو از هم متمایز می کنه ارائه پشتیبانی مناسب و بسته های خوش قیمت و داشتن آپشنهای مختلف رو بسته ها مثل (VOD) هست و نه صرفا کیفیت اینترنت شرکتها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی