ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هواپیمای ویرجین گالاکتیک بعد از دو سال وقفه در آسمان به پرواز درآمد

ویرجین گالاکتیک از جمله شرکت های خصوصی آمریکایی است که سودای تجاری سازی سفرهای فضایی را در سر دارد و در همین راستا با نامداران دیگری چون اسپیس اکس سخت در رقابت است. اگر خاطرتان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

ویرجین گالاکتیک از جمله شرکت های خصوصی آمریکایی است که سودای تجاری سازی سفرهای فضایی را در سر دارد و در همین راستا با نامداران دیگری چون اسپیس اکس سخت در رقابت است.

اگر خاطرتان باشد حدودا دو سال پیش فضاپیمای این شرکت دچار سانحه ای مرگبار شد و به همین خاطر، برنامه های مربوط به سفرهای فضایی آن برای مدتی به حالت تعلیق درآمد.

حال خبر رسیده که کمپانی مورد بحث بعد از حدودا دو سال وقفه، سفرهای خود را از سر گرفته و هواپیمای تازه اش را در مرز فضا و زمین به پرواز درآورده. این پرواز آزمایشی که بر فراز بیابان Mojave صورت گرفته در حدود چهار ساعت به طول انجامید و در جریان آن هواپیمای هم کلاس با اسپیس شیپ 2 این شرکت در ارتفاع 50 هزار پایی از سطح زمین به پرواز در آمد.

مهندسان مشارکت کننده در این پرواز، در جریان آن موفق شدند که میزان فشارهای وارده به وسیله نقلیه هوایی را در مجاورت استراتوسفر بسنجند و از طرفی چون هواپیمای مورد استفاده توسط خود ویرجین گالاکتیک تولید شده بود، رکوردهای تازه ای برای این کمپانی به ثبت رسید. گفتنی است که شرکت تحت مدیریت ریچارد برنسون حالا در نظر دارد که داده های به دست آمده از این پرواز را مورد تحلیل و ارزیابی دقیق قرار دهد تا سفرهای آتی آن با حداکثر میزان ایمنی صورت بگیرند.

البته اینکه ویرجین گالاکتیک تا این اندازه روی مقوله ایمنی و امنیت تمرکز دارد کاملا منطقی به نظر می آید چراکه بعد از سانحه VSS Enterprise ضروری است که این شرکت اعتبار گذشته اش را باز یابد. این را هم اضافه کنیم که اگر در جریان آن پرواز از سیستم های ایمنی بهتری استفاده می شد قطعا چنین سانحه ای برای فضاپیمای ویرجین رخ نمی داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMAD REZA PASHAPOUR
    MOHAMMAD REZA PASHAPOUR | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

    wow wow wow

مطالب پیشنهادی