ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت پهپادهای تحویل کالا را در دانشگاه تکنولوژی ویرجینیا می آزماید

مدت هاست که ایده پهپادهای تحویل دهنده کالا مطرح شده و آمازون نمونه هایی آزمایشی از آن را آزموده، اما هنوز به دلیل مشکلات قانونی و فنی مختلف، استفاده زیادی از آنها نمی شود. با ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

مدت هاست که ایده پهپادهای تحویل دهنده کالا مطرح شده و آمازون نمونه هایی آزمایشی از آن را آزموده، اما هنوز به دلیل مشکلات قانونی و فنی مختلف، استفاده زیادی از آنها نمی شود. با این حال، پیشرفت های شگرفی در حوزه وسایل نقلیه پرنده بدون سرنشین شکل گرفته است.

در همین راستا، به تازگی بازوی تحقیقاتی آلفابت با نام X می خواهد آخرین نسل از پهپادهایش را در دانشگاه فناوری ویرجینیا به منظور تحویل بسته های غذای آماده به دانشجویان و کارمندان بیازماید.

این پهپادها بسته های غذا را از مرکز تهیه غذای Chipotle Mexican Grill دریافت کرده و سپس مسیری مشخص به فاصله کم را می پیمایند، تا این بسته را به مقامات مربوطه تحویل دهند. پس از این امر، بسته ها بین دانشجویان و کارکنان توزیع خواهد شد.

این آزمایش به مدت چند روز و تحت نظارت اداره هوانوردی فدرال (FAA) صورت می گیرد. هدف از این برنامه، علاوه بر ارزیابی عملکرد پهپادها در تحویل غذا به ویژه در ساعات شلوغی، بازخورد انسان ها نسبت به مشاهده مکرر این وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین است.

Project-Wing-Prototype-1

«آسترو تلر» مدیر پروژه X می گوید: «آیا دانشجویان از دیدن این پهپادها خوشحال می شوند، یا حضور آنها مزاحم فعالیت هایشان خواهد شد؟ ما قصد داریم احساس مردم نسبت به دریافت بسته ها از طریق پیک های هوایی را ارزیابی کنیم.»

گفتنی است X پیش تر نیز چنین برنامه ای را اجرا کرده است. آنها در سال 2014 از این وسایل برای تحویل خوراکی، رادیو و بسته های شکلات به کشاورزان استرالیایی استفاده کرده بودند. نتایج به دست آمده از تحقیق پیشین برای بهبود برنامه کنونی و طراحی پهپادهای جدید به کار گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی