ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری جیلی برای توسعه خودروهای هوشمند توسط ولوو

خودروساز سوئدی ولوو که اکنون تحت مالکیت کمپانی چینی جیلی قرار گرفته، با استفاده از کمک های دریافتی از چینی ها بار دیگر احیا شده و روزهای خوبی را سپری می کند. با همه گیر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

خودروساز سوئدی ولوو که اکنون تحت مالکیت کمپانی چینی جیلی قرار گرفته، با استفاده از کمک های دریافتی از چینی ها بار دیگر احیا شده و روزهای خوبی را سپری می کند.

با همه گیر شدن تب اتومبیل های خودران، ولوو نیز با عزمی جدی تحقیقات گسترده ای را در این زمینه شروع کرده و قصد دارد در آینده نزدیک به یکی از پیشگامان این تکنولوژی تبدیل شود.

autoliv-and-volvo-cars-to-create-joint-venture-for-autonomous-driving_1

بعد از قرارداد 300 میلیون دلاری با اوبر برای تولید خودروهای کاملا خودران تا سال 2021 و برنامه این کمپانی سوئدی برای ارسال اتومبیل های خودران به سطح خیابان های لندن، ولوو از تمایل خود برای استفاده هر چه بیشتر از این تکنولوژی نو ظهور خبر داده است.

Volvo-XC90s-Uber

چندی پیش ولوو و کمپانی سوئدی-آمریکایی اوتولیو که در زمینه ایمنی فعال است از همکاری مشارکت انتفاعی (Joint Venture) خود در توسعه یک نرم افزار مرتبط با رانندگی خودکار خبر دادند.

هنوز نامی برای این کمپانی مشترک جدید انتخاب نشده، اما هم ولوو و هم اوتولیو هر دو تایید کرده اند که مقر آن در گوتنبرگ سوئد واقع خواهد شد؛ همچنین در ابتدا 200 کارمند که اکثر آنها از کمپانی های مادر انتخاب انتقال داده می شوند، برای کار در شرکت مشترک انتخاب خواهند شد.

autoliv-inc-logo

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، 400 کارمند متخصص دیگر به جمع کارکنان این شرکت در آینده اضافه می شوند. کمپانی مشترک جدید به طور ویژه بر روی توسعه تکنولوژی رانندگی خودکار و سیستم های پیشرفته کمکی راننده تمرکز خواهد کرد.

علاوه بر استفاده تکنولوژی های بدست آمده در اتومبیل های آتی ولوو، این دو شرکت قصد دارند که آنها را تحت لیسانس خود به سایر کمپانی ها نیز واگذار کنند.

انتظار می رود نام این کمپانی مشترک در پاییز امسال مشخص شده و از سه ماه نخست سال 2017 فعالیت خود را شروع کند.

autoliv-and-volvo-cars-to-create-joint-venture-for-autonomous-driving_8

هاکان ساموئلسن مدیر عامل ولوو، اظهار کرده که این همکاری بهترین فرصت است تا ولوو به یک توسعه دهنده اصلی نرم افزار اتومبیل های خودران تبدیل شود.

عزم ولوو در مسیر خودروهای خودران باعث شده که این شرکت 400 مهندس را در ماه های آتی جذب کند که بزرگ ترین موج استخدام انجام شده در تاریخ این کمپانی سوئدی به شمار می رود؛ جالب اینکه تمامی این مهندسین در زمینه توسعه فرم های جدیدی از تکنولوژی خودران فعالیت خواهند کرد.

نمایندگان اوتولیو عنوان کرده اند که اولین نتیجه این همکاری بصورت تجاری تا سال 2019 به ثمر خواهد رسید؛ آنها همچنین اعتقاد دارند که تکنولوژی انحصاریشان تا سال 2021 پا به عرصه بگذارد، درست همان زمانی که ولوو و اوبر جانشین خودران شاسی بلند XC90 را ارایه خواهند کرد.

autoliv-and-volvo-cars-to-create-joint-venture-for-autonomous-driving_2

خودروهای برقی و اتومبیل های خودران این روزها شدیدا در کانون توجه قرار گرفته و خودروسازان معروف دنیا اکثرا سرمایه زیادی را در این زمینه صرف می کنند.

ولوو بودجه های کلانی را که از چینی ها دریافت کرده، به طور عمده در زمینه توسعه اتومبیل های خودران صرف کرده و گام های خوبی را در این زمینه برداشته است؛ با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت می تواند چیز جدیدی به یافته های گوگل، فورد، بی ام وی و سایر کمپانی های فعال اضافه کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی