ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آلفابت برای درمان دیابت با یک شرکت داروساز فرانسوی وارد همکاری شد

طبق خبری که اخیرا منتشر شده، غول دارویی فرانسه به نام Sanofi SA همکاری تازه ای را با شرکت تحت تملک آلفابت موسوم به Verily Life Sciences LLC آغاز کرده و حالا قرار است که این دو مبلغ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

طبق خبری که اخیرا منتشر شده، غول دارویی فرانسه به نام Sanofi SA همکاری تازه ای را با شرکت تحت تملک آلفابت موسوم به Verily Life Sciences LLC آغاز کرده و حالا قرار است که این دو مبلغ 500 میلیون دلار را مشترکا صرف راه اندازی یک شرکت سرمایه گذار نمایند که قرار است با شیوع دیابت مبارزه نماید.

این کمپانی تازه Onduo نام دارد و مدیریتش بر عهده فردی به نام Joshua Riff است که پیشتر از مدیران شرکتUnitedHealth بوده.

قرار است که در این پروژه مشترک، در  وهله نخست روی درمان دیابت نوع 2 تمرکز شود که هم اکنون نود درصد از مبتلایان به این بیماری را شامل می شود. گفتنی است، این شکل بیماری زمانی گسترش پیدا می کند که بدن نمی تواند به صورت کامل از انسولین تولید شده توسط پانکراس استفاده کند.

این مشکل به صورت معمول با کمی تغییر در عادات غذایی فرد، نظارت دقیق بر سطح قند خون و تزریق انسولین برطرف می شود. اضافه نماییم که هم اکنون بخش اعظمی از تحقیقات حوزه پزشکی به دیابت اختصاص دارد زیرا شرکتی که عاقبت موفق به یافتن راه درمانی مناسب برای این بیماری شود قطعا به ثروتی عظیم دست پیدا می کند.

حتما در جریان هستید که طبق آمارهای جهانی، رشد تعداد مبتلایان به دیابت نرخ بالایی دارد و آنطور که تحقیقات نشان می دهند تا سال 2035 میلادی بالغ بر 592 میلیون نفر در سرتاسر دنیا به این بیماری مبتلا می شوند.

در حال حاضر Sanofi یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان داروهای دیابت است در حالی که Verily (همان شرکت تحت تملک گوگل) بیشتر در زمینه نرم افزار و توسعه سخت افزار فعالیت و تخصص دارد.

این را هم اضافه کنیم نخستین باری نیست که Verily با شرکت های سازنده دارو وارد همکاری می شود. درست ماه پیش بود که این کمپانی و یک برند بریتانیایی به نام GlaxoSmithKline شرکت تازه ای به نام Galvani Bioelectronics را راه اندازی کردند تا با ساخت ایمپلنت های مختلف دیابت را درمان کنند.

این شرکت همچنین به خاطر پروژه های بلند پروازانه اش شهرت دارد که از آن جمله می توان به لنز چشمی آن برای پایش سطح قند خون اشاره کرد و البته نوعی پوشیدنی مشابه به FitBit که تشخیص سرطان را ساده می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فیتوپلانکتون
    فیتوپلانکتون | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    سانوفی جز پیشروترین شرکتهای علوم دارویی و پزشکیه ولی برای ما ایرانی ها خاطره خون های آلوده سانوفی و حتی عذرخواهی نکردن ش همیشه باقی خواهد ماند

مطالب پیشنهادی