ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا آیفون ۸ بدنه ای سرامیکی دارد؟

امسال «اپل واچ» ۱۰ هزار دلاری و طلایی از سوی شرکت سازنده اش به دست فراموشی سپرده شد و ساعتی از جنس سرامیک با قیمتی بسیار معقول تر جایگزن آن گشت. از سوی دیگر سال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

امسال «اپل واچ» ۱۰ هزار دلاری و طلایی از سوی شرکت سازنده اش به دست فراموشی سپرده شد و ساعتی از جنس سرامیک با قیمتی بسیار معقول تر جایگزن آن گشت. از سوی دیگر سال آینده تولد ۱۰ سالگی آیفون است و اکنون گمانه زنی می شود که اپل تصمیم دارد موبایل بعدی اش که احتمالاً «آیفون ۸» نام دارد را با بدنه ای سرامیکی توسعه داده و عرضه نماید.

در واقع، این ایده مطرح شده که شاید اپل بخواهد در آینده بخش بیشتری از محصولاتش، از جمله آیفون را به بدنه ای سرامیکی (از نوع ZrO2 یا همان Zirconia) مجهز نماید. در مقایسه با آلومینیم، سرامیک استحکام بیشتری داشته و در برابر خش ها نیز مقاومت بالاتری از خود نشان می دهد. از سوی دیگر گرمای ایجاد شده توسط اجزای داخلی دستگاه را نیز کمتر به کاربر منتقل می کند. سرامیک زیرکُنیا مشکلی برای امواج رادیویی هم به وجود نمی آورد.

از سوی دیگر برخلاف آنچه تصور می شود، تولید انبوه سرامیک زیرکُنیا از آلومینیم ساده تر هم هست و حتی از فرایند توسعه و پرداختن آلومینیم با ماشین های CNC ارزان تر تمام می شود. موبایل هایی که احتمالاً روزی از جنس «دی‌اکسید زیرکونیوم» تولید می شوند، رنگ های مختلفی خواهند داشت و اپل مشکلی با ارائه طیف رنگی کنونی نداشته و می تواند دوباره همان رنگ های مورد نظرش را به کاربران ارائه دهد. استفاده از سرامیک زیرکُنیا در آیفون ۸ سطح مقاومت این موبایل در برابر آب و گردوغبار را نیز تا حد بیشتری افزایش می دهد.

اپل در سوم آگوست سال ۲۰۱۵ پتنتی تحت عنوان «تولیدات بر بستر ساختار سرامیک و پلیمر» را به ثبت رساند که یک روز پس از مراسم رونمایی از آیفون منتشر شد. این پتنت تشریح کننده دستگاهی است که از سرامیک تولید شده و توضیحات آن به شدت شما را به یاد گران ترین نسخه اپل واچ سری ۲ که اکنون از جنس سرامیک تهیه شده، می اندازد.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    به زارین اصلا بیاد, بعد در مور بعدیش حرف بزنید. البته منظورم دیجیاتو نیستا, کلا همه سایتای خبرب

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی