ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انفجار موبایل شیائومی
تکنولوژی

انفجار دو موبایل شیائومی و تلاش این شرکت برای دچار نشدن به سرنوشت سامسونگ

به نظر می رسد ماجرای انفجار باتری موبایل های گلکسی نوت ۷ هر روز ابعاد تازه ای پیدا می کند و حالا دیگر به نحوی کل صنعت موبایل را مورد تهدید قرار داده است. گرچه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

به نظر می رسد ماجرای انفجار باتری موبایل های گلکسی نوت ۷ هر روز ابعاد تازه ای پیدا می کند و حالا دیگر به نحوی کل صنعت موبایل را مورد تهدید قرار داده است. گرچه فبلت پرچمدار سامسونگ از این جهت یک استثنا به حساب می آید، اما در گذشته نیز شاهد بروز اتفاقات مشابهی در محصولات دیگر کمپانی ها نیز بوده ایم. به عبارتی، هر روز این فکر بیشتر در ذهن کاربران شکل می گیرد که موبایل های هوشمند (که همگی از لحاظ تکنولوژی باتری اشتراک دارند) تا چه حد امن هستند؟

دست کم در یک ماه گذشته دو نفر در کشور چین به دلیل انفجار تلفن های هوشمند شرکت شیائومی دچار آسیب دیدگی شده اند. در همین راستا شنیده شده این شرکت با مشارکت یک کمپانی دیگر، که تخصص آن تحقیق و ارائه راهکار برای پیشگیری از حوادثی این چنینی است، قصد دارد به ترمیم وجهه خود بپردازد.

در مرحله اول شیائومی تلاش دارد نشان دهد که این حوادث کاملاً اتفاقی بوده و هیچ ارتباطی با ماجرای رسوایی گلکسی نوت ۷ سامسونگ ندارد. در مرحله بعد نیز آنها تعهد کرده اند که تمام خسارات وارده به صاحبان موبایل های شیائومی منفجر شده در ماه قبل را بپردازد و تحقیقات کاملی را برای بررسی دلایل انفجار موبایل های مذکور انجام دهد.

هنوز مشخص نیست که شیائومی قصد دارد پس از پایان تحقیقات گزارش رسمی حادثه و علل آن را به صورت عمومی منتشر کند یا نه، اما با توجه به اصلی بودن موبایل ها، شارژر و کابل استفاده شده، به احتمال فراوان اشکال در خود باتری های به کار رفته باشد، موضوعی که بیشتر از همه کمپانی چینی را نگران می سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • meysam
    meysam | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    شیابمبی متولد شد

  • ohum
    ohum | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    البته یکم عجیبه این اخبار
    چون برای ۲ تا گوشی تقریبا قدیمی این اتفاق افتاده
    mi 4c و mi max

  • BlueOrange
    BlueOrange | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    دیگه یه جوری شده آدم میترسم شب کنار موبایلش بخوابه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی