ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا نمونه کوچک تری از کامپیوتر هوش مصنوعی خود برای ماشین های Baidu را به نمایش گذاشت

روز گذشته شرکت آمریکایی تولید کننده چیپ، انویدیا، نمونه کوچک تر و کم مصرف تری از کامپیوتر هوش مصنوعی خود را برای استفاده در خودروهای بدون راننده به نمایش گذاشت و اعلام نمود که در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

روز گذشته شرکت آمریکایی تولید کننده چیپ، انویدیا، نمونه کوچک تر و کم مصرف تری از کامپیوتر هوش مصنوعی خود را برای استفاده در خودروهای بدون راننده به نمایش گذاشت و اعلام نمود که در نظر دارد از آن در تکنولوژی خودران و نقشه نگاری ماشین های Baidu استفاده کند.

Baidu هم که یک شرکت چینی است و در زمینه ارائه خدمات تحت وب فعالیت می کند در نظر دارد از محصول تازه انویدیا به نام Drive PX 2 در کامپیوتر و سیستم خودران ماشین های خود بهره بگیرند.

همانطور که در خبرها می خوانید، این روزها خودروسازان بیشتری از تمایل خود برای ارائه تکنولوژی حرکت خودکار و استفاده از آن در محصولات یک دهه آتی شان خبر می دهند و با در نظر داشتن همین مساله، انویدیا نیز تلاش می کند که موانع موجود برای حضور در این عرصه را کنار زده و کامپیوترهای قدرتمندتری را برای استفاده خودروسازان و ورودشان به بازار ارائه نماید.

اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که اوایل این ماه، انویدیا و Baidu از همکاری خود برای توسعه معماری کامل ماشین های خودران خبر دادند.

در جریان مراسم روز گذشته، انویدیا اعلام نمود که کامپیوتر تازه آن از ده وات برق استفاده می کند و ابعادش نصف نسخه اصلی اش است که در ماه ژانویه (اوایل سال جاری میلادی) رونمایی شد.

حال، امید می رود که این کامپیوتر مشکلی که مدت هاست پیش روی خودروسازان قرار دارد و مانع از پیاده سازی تکنولوژی حرکت خودکار در محصولاتشان می شود را برای همیشه کنار بزند. در مورد خود Drive PX 2 هم باید بگوییم که از یک پردازنده واحد بهره می گیرد و بعد از دریافت داده های ورودی، با بهره گیری از شبکه های عصبی عمیق تصویر کاملی از اشیاء پیرامونی خودرو را ارائه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی