ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه اسمارت فون ZTE Zmax Pro در آمریکا
تکنولوژی

کمپانی ZTE ایده های مفهومی طرفداران خود را به محصولی واقعی تبدیل می کند

کمپانی چینی ZTE طی سال جاری میلادی از برنامه ای به نام «CSX» رونمایی کرده که به طرفداران و جامعه آن اجازه می داد تا به دنبال ایده ای برای یک اسمارت فون، دستگاه یا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

کمپانی چینی ZTE طی سال جاری میلادی از برنامه ای به نام «CSX» رونمایی کرده که به طرفداران و جامعه آن اجازه می داد تا به دنبال ایده ای برای یک اسمارت فون، دستگاه یا تجهیزات جانبی جدید باشند و سه اصل مهم را در طراحی این ایده دنبال نمایند:

  • دستگاه باید پرتابل باشد و از قابلیت های مخابراتی، اتصال به بلوتوث یا وای فای بهره ببرد
  • عرضه آن باید به شکلی واقع گرایانه برای سال 2017 مناسب باشد
  • محصول نهایی باید قیمتی مناسب برای عامه مردم داشته باشد

فاز نخست این برنامه به ثبت ایده های مختلف اختصاص داشت که 400 ایده در آن به ثبت رسید. فاز دوم هم به رای گیری برای سه ایده برتر تعلق داشت که اخیراً به پایان رسیده است. بنابراین فاز سوم کار در حال حاضر شروع شده و تمام جامعه ZTE باید به توسعه دستگاه، فراهم آمدن رندرها، ابعاد، طراحی و ارگونومیک بودن آن کمک کنند.

سه محصولی که توانسته اند به مراحل پایان راه یابند به شرح زیر هستند:

ایده 1752: موبایلی که می تواند کارهای مختلفی را به کمک دنبال کردن محلی که به آن نگاه می کنید به انجام رساند؛ کارهایی مانند اسکرول کردن صفحه یا دیگر حرکاتی که با دنبال کردن چشم میسر می شوند. این موبایل همچنین از بدنه پشتی چسبنده بهره مند است و به بسیاری از سطوح می چسبد.

gsmarena_002-w600

ایده 1863: دستکشی پوشیدنی و قابل برنامه ریزی که می تواند به صورت خودکار، دست را هنگام کارهای ظریف مانند نواختن پیانو به حرکت درآورد. اگر این دستکش به کمک سخت افزار مناسبی توسعه یابد، امکان استفاده از آن برای کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون و آرتریت نیز میسر خواهد شد.

gsmarena_003-w600

ایده 1925: هدستی واقعیت افزوده که می تواند به کمک دوربین دوگانه جلویی، اجزای واقعیت افزوده را در زیرآب به نمایش درآورد؛ از این دوربین دوگانه برای ثبت ویدیو و تصاویر نیز می توان استفاده کرد. ضمناً LED دوگانه ای هم روی بدنه هدست قرار می گیرد تا بتوان در شب به گشت و گذار در زیر آب پرداخت. علاوه بر این امکان کنترل دیوایس از طریق حرکات دست و اسمارت فون نیز وجود دارد.

gsmarena_004-w600

ناگفته نماند که پنج طراح برتر این ایده ها هرکدام جایزه ای معادل 1500 دلار دریافت خواهند کرد و برنده جایزه اصلی، می تواند به صورت رایگان به نمایشگاه CES سال جاری میلادی مراجعه کرده و از طرح خود در کنفرانس خبری ZTE دفاع کند. بنابراین به محض اینکه نمایشگاه CES شروع به کار کند، یکی از این ایده ها احتمالاً به محصولی واقعی بدل خواهد شد.

ZTE
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی