ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو کنسول بعدی خود را رایگان عرضه می کند [شایعه]

تقریبا دوران «سورپرایزها» به پایان رسیده است. اگر روزگاری بازیکن ها به انتظار رویداد یا نمایشگاهی می نشستند تا معرفی عنوان و پلتفرم محبوب خود را ببینند، امروزه گزارشاتی پیش از رونمایی ها به دست ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

تقریبا دوران «سورپرایزها» به پایان رسیده است. اگر روزگاری بازیکن ها به انتظار رویداد یا نمایشگاهی می نشستند تا معرفی عنوان و پلتفرم محبوب خود را ببینند، امروزه گزارشاتی پیش از رونمایی ها به دست می رسند که تقریبا تمام شور و هیجانات را از بین می برد. این روزها هم قرعه به نام کنسول NX افتاده و عادت کرده ایم هر چند وقت یک بار شایعات جدیدی از این پلتفرم بشنویم.

اکنون بر اساس گفته یکی از کاربرهای توییتر، نینتندو می خواهد تا ورژنی از کنسول را رایگان و با اشتراک ماهیانه به دست مصرف کننده ها برساند. بدین معنی که بازیکن بدون هیچگونه هزینه ای دستگاه را دریافت نموده و برای تجربه بازی ها هم باید ماهی 10 دلار بپردازد. با وجود این که فکر می کردیم ایده کنسول ترکیبی عجیب ترین شایعه پیرامون NX باشد ولی گزارش امروز توانست اخبار پیشین را پشت سر بگذارد.

جدا از این که چنین سیستمی چندان سودآور به نظر نمی رسد، باید واکنش کمپانی های بازیسازی هم ببینیم. ممکن است چنین برنامه ای تنها به بازی های خود نینتندو یا استودیوهای مستقل محدود بوده و ابتدای راه NX، شرکت ها علاقه ای به سیاست های ژاپنی ها نشان ندهند. این نکته را هم به یاد داشته باشید که انتخاب بین هر دو مدل [اشتراکی یا پرداخت هزینه برای خرید کنسول] به عهده خود بازیکن خواهد بود.

NX
این نمودار به خوبی چگونگی پخش 10 دلار بین نینتندو و توسعه دهندگان را نشان می دهد. NX مارس 2017 [اسفند-فروردین] عرضه خواهد شد.
با توجه به گزارشات، می توانیم حدس بزنیم که نینتندو با سیاست اشتراکی می خواهد تا سرویس خود را گسترش دهد. چون تحلیل گران صنعت گیمینگ پیش بینی کرده اند سال های آینده چیزی با نام «پلتفرم فیزیکی یا نسل کنسول ها» وجود نداشته و این سرویس ها هستند که پاسخ گوی نیاز گیمینگ بازیکن ها خواهند بود. بنابراین شاید نینتندو از همین ماه های آتی چنین سیاستی را استارت بزند.

جالب اینجاست اگر بخش «کنسول رایگان» را از گزارشات حذف کنیم، می توانیم با دید بهتری شایعات را ببینیم. بدین معنی که نینتندو سرویس اشتراک ماهیانه ای به راه انداخته و بازیکن ها با پرداخت هزینه، عناوینی که می خواهند را تجربه می کنند؛ مشابه کاری که نت فلیکس انجام می دهد. این گونه، سرویس ژاپنی ها به رقیب فوق العاده قدرتمندی برای پلی استیشن پلاس و اکس باکس لایو گلد تبدیل خواهد شد.

بد نیست بدانید گزارشات نشان می دادند که آن ها تصمیم دارند تا طی ماه آینده از NX رونمایی به عمل بیاورند. بنابراین تنها چند هفته تا پایان تمام شایعات باقی مانده است. با این وجود اگر سیاست اشتراکی نینتندو هم واقعیت داشته باشد، طبیعتا برای ما مناسب نخواهد بود. چون بازیکن های ایرانی تنها می توانند چندین ماه منتظر بمانند قیمت ها رنگ و بوی عاقلانه تری به خود گرفته و سپس دست به خرید پلتفرم مورد علاقه خود بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • A.gh
    A.gh | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    خیلی سیاست خوبیه چون بیشتر جهان اونوقت این کنسول خواهند داشت و اگه از هر نفر در ماه 10 دلار هم بگیره خییلیییی پول بدست میاره

  • الی
    الی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    یکی از بهترین کنسول ها wii u هست. ایرانی ها هم چون دستشون نمیرسه میگن پیف پیف بو میده

  • hadi shahabi
    hadi shahabi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    چی شده ؟! :|

  • MAMAD9
    MAMAD9 | ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

    رایگان!!!?

مطالب پیشنهادی