ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین پروانه رسمی اپراتوری مجازی تلفن همراه در ایران صادر شد

پس از آنکه موافقت اصولی ۲۴ متقاضی دریافت پروانه ی اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) از اواخر سال گذشته توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر گردید، سرانجام اولین پروانه ی رسمی این حوزه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

پس از آنکه موافقت اصولی ۲۴ متقاضی دریافت پروانه ی اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) از اواخر سال گذشته توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر گردید، سرانجام اولین پروانه ی رسمی این حوزه نیز از سوی این نهاد به یک شرکت متقاضی اعطا شد.

اپراتور مجازی تلفن همراه به اپراتور هایی گفته می شود که با استفاده از اجاره ی تجهیزات لازم برای اپراتوری تلفن همراه از اپراتور های سه گانه ی فعلی، اقدام به ارائه ی خدمات موبایل، سرویس های ارزش افزوده و حتی خدمات اینترنت اشیاء خواهند نمود.

ظاهراً اولین شرکتی که موفق به دریافت مجوز رسمی اپراتوری مجازی تلفن همراه شده «کیش سل پارس» نام دارد که مأموریت خود را ارائه ی سرویس های پایه و ارزش افزوده در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرده است.

بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت های دارنده ی موافقت اصولی MVNO برای دریافت پروانه ی تجاری باید حداقل با یکی از اپراتور های تلفن همراه وارد مذاکره و همکاری می شدند. آنگونه که از خبر ها بر می آید به نظر می رسد شرکت کیش سل پارس توانسته با اپراتور سوم موبایل بر سر نحوه ی همکاری و نهایتاً دریافت پروانه ی رسمی به توافق برسد.

البته ظاهراً پیش از این در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش که از سهامداران کیش سل پارس محسوب می شود به عنوان دریافت کننده ی موافقت اصولی معرفی شده بود، اما پروانه ی مذکور به نام شرکت دیگرشان که مأموریت ارائه ی خدمات اپراتور تلفن همراه مجازی را دارد، دریافت کرده اند.

شرکت های اندوخته سازان سرآمد فردا، اندیشه نگار پارس و پرداخت الکترونیک سامان کیش از سهامداران کیش سل پارس هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • farsam
    farsam | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    میگفتن شاتل و های وب هم میخوان سیمکارت مجازی بدن یعنی بشن اپراتور مجازی صحت داره دیجیاتوی عزیز ؟

  • Sobhan
    Sobhan | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵

    خدا رحم کنه این کلاهبرداریش کمتر باشه

مطالب پیشنهادی