ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی مارکت تبلیغات «مجاز» برای ناشران توسط ادبلاک پلاس

رسالت اصلی ادبلاکرها همانطور که می دانید این است که مانع نمایش تبلیغات برای کاربران فضای مجازی شوند، حالا ظاهرا ادبلاک پلاس بر آن شده تا کاری دقیقا خلاف این را انجام دهد. در واقع ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

رسالت اصلی ادبلاکرها همانطور که می دانید این است که مانع نمایش تبلیغات برای کاربران فضای مجازی شوند، حالا ظاهرا ادبلاک پلاس بر آن شده تا کاری دقیقا خلاف این را انجام دهد.

در واقع سرویس تازه ای که از طریق این افزونه ارائه خواهد شد این است که تبلغات نامطلوب برای کاربر، اعم از بنرهای بزرگ، نازیبا و حاوی محتوای آزاردهنده را از روی صفحه حذف کرده و در عوض آنها را با تبلیغات خوب (با ابعاد کوچک که به لحاظ نظری کمتر برای کاربران آزاردهنده هستند) جایگزین می کند.

این افزونه در اصل نوعی مارکت را راه اندازی کرده که به وبلاگ ها و دیگر اپراتورهای وبسایت های مختلف اجازه می دهد از میان آیتم های موجود در آن مارکت تبلیغات «قابل قبول» را انتخاب کرده و آنها را روی صفحات وب خود قرار دهند. در این صورت اگر کاربری از ادبلاک پلاس استفاده کند و به وبسایت آنها سر بزند آنها به جای تبلیغات آزاردهنده شان، مواردی را خواهند دید که از مارکت انتخاب شده اند.

Ben Williams مدیر عملیات ها و ارتباطات ادبلاک پلاس در این باره گفت: این ویژگی جدید به شما امکان می دهد هر دو اکوسیستم را به صورت کامل تجربه کرده و از هردویشان پول در بیاورید.

لازم است اضافه کنیم که مارکت یاد شده افزونه ای متعلق به برنامه Acceptable Ads است که از سال 2011 میلادی مورد استفاده قرار می گرفته. از آن زمان تاکنون ادبلاکر مذکور به صورت پیش فرض تبلیغات تایید شده را در لیست مجازش قرار می داد و در نتیجه حتی در مواردی که مسدود کننده تبلیغات کاربرها فعال بود هم، آن تبلیغات برایشان نمایش داده می شد.

اما آن برنامه محدودیت های خاص خود را داشت چون ناشران و شبکه های تبلیغاتی باید برای پذیرفته شدن تبلیغاتشان همکاری نزدیکی با ادبلاک پلاس می داشتند.

در پایان باید اضافه کنیم که این مارکت فعلا در مرحله بتا راه اندازی شده و تصور می شود که اواخر امسال به صورت کامل در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی