ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه نحوه بازگشایی قفل صفحه در iOS 10 را به حالت iOS 9 برگردانیم؟

همانطور که می دانید اهالی کوپرتینو چندی پیش اقدام به عرضه ی نسخه ی 10 سیستم عامل iOS (آی او اس) برای دستگاه های خود کردند. اپل در این نسخه تغییری کوچک اما اساسی در ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

همانطور که می دانید اهالی کوپرتینو چندی پیش اقدام به عرضه ی نسخه ی 10 سیستم عامل iOS (آی او اس) برای دستگاه های خود کردند. اپل در این نسخه تغییری کوچک اما اساسی در عمل حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل صفحه دستگاه به وجود آورده است.

اگر هر بار که آی دیوایس مبتنی بر iOS 10 خود را در دست می گیرید، از دیدن پیغام هایی نظیر «Press home to open» یا «Press home to unlock» خسته شده اید، اینجا هستیم تا به شما بگوییم چگونه شیوه بازگشایی آی دیوایس تان را به روش قدیمی و آشنای iOS 9 بازگردانید.

Touch ID در iOS 10 چه تغییراتی داشته و علت آن چه بوده است؟

وقتی که از حسگر اثر انگشت در نسخه 9 سیستم عامل آی او اس استفاده می کردید، می توانستید به راحتی با فشار دادن دکمه ی Home روی دستگاه خود، قفل تلفن هوشمندتان را باز کنید. تنها کافی بود انگشت خود را روی دکمه ی Home گذاشته، روی آن کلیک کنید و کار تمام می شد!

لاک اسکرین و شیوه بازگشایی آن، هر دو جزو تغییرات اساسی در آی او اس 10 به شمار می روند. بزرگترین تغییر حذف شدن slide to unlock است. در نسخه های قدیمی آی او اس (پیش از به رسمیت شناخته شدن قابلیت حسگر اثر انگشت)، برای باز کردن قفل تلفن هوشمند می بایست با لمس صفحه ی نمایش آن را به سمت راست سوایپ می کردید (در صورتی که رمزی برای باز کردن دستگاه خود انتخاب کرده بودید، می بایست آن را وارد می کردید).

حتی با معرفی قابلیت بازگشایی با حسگر اثر انگشت نیز این قابلیت ثابت باقی ماند. با این حال در آی او اس 10 اگر به سمت راست سوایپ کنید تلفن هوشمند شما باز نخواهد شد، بلکه اپلیکیشن دوربین برایتان اجرا می شود. به همین منوال با سوایپ به سمت چپ شاهد ویجت های بخش لاک اسکرین خواهید بود.

ios-10-how-to-download-970-80-w600

علاوه بر این، قابلیت حسگر اثر انگشت در باز کردن قفل دستگاه بهینه تر شده و حالا با فشار دادن دکمه ی Home نیز می توانید صفحه ی نمایش را فعال و قفل آن را باز کنید. این در حالی است که انجام این عمل شما را به جایی که ترک کرده بودید (به عنوان مثال صفحه ی خانه و یا اپلیکیشنی که در حال استفاده از آن بوده اید) باز نمی گرداند.

اگر می خواهید به نقطه ای که قرار داشته اید باز گردید، باید روی دکمه ی Home یک بار دیگر کلیک کنید. فکر می کنیم با ما هم عقیده باشید که این کار کاملاً بی معنی به نظر می رسد، درست است؟ شاید، اما در حقیقت این روش از یک مزیت هم برخوردار است. هنگامی که قفل یک دستگاه مبتنی بر سیستم عامل آی او اس باز می شود، اپلیکیشن های نصب شده روی آن به داده های رمزنگاری شده دسترسی پیدا می کنند.

اگر از شیوه ی پیش فرض آی او اس 10 در باز کردن قفل دستگاه خود استفاده کنید، این بدان معناست که هنگام سوایپ به سمت راست برای باز کردن دوربین، این اپلیکیشن در حالت مهمان نبوده و به تمام تصاویر گالری شما دسترسی دارد. این اقدام راه را برای اپل هموار می کند تا به دیگر اپلیکیشن ها نیز اجازه ی حضور در سیستم لاک اسکرین و استفاده از داده های رمزنگاری شده را بدهد.

با این که این ویژگی بسیار خوب به نظر می رسد، اما ما به آن نیازی نخواهیم داشت؛ ویژگی خوبی که از نظر ما آزار دهنده ترین تغییر آی او اس 10 تا به حال به شمار می رود. پس بهتر است که آن را به حالت iOS 9 برگردانیم.

البته بدیهی است که این ویژگی نمی تواند برای کاربرانی که از Touch ID استفاده نمی کنند، آزار دهنده باشد. به بیانی دیگر، این افراد باید به جای سوایپ کردن صفحه ی نمایش، دو بار دکمه ی Home را فشار دهند. بنابراین تنها در صورتی که از Touch ID برای بازگشایی آی دیوایس تان استفاده می کنید راهنمای زیر را بخوانید.

بازگرداندن رفتار حسگر اثر انگشت در آی او اس 10 به نسخه ی 9

اگر مواردی که گفته شد برایتان اهمیتی ندارد پس تغییر دادن رفتار حسگر اثر انگشت در این نسخه از سیستم عامل کاری بیهوده است. با این حال اگر می خواهید این رفتار را به سبک آی او اس 9 و آنچه که با آن آشنا هستید بازگردانید، اولین اقدام مراجعه به تنظیمات سیستم عامل است.

ximg_5787d59d66f36.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.jo90xDysWr-w600

پس از وارد شدن به قسمت تنظیمات به بخش General بروید.

ximg_5787d62ee7f64.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.2FaLzDINub-w600

به پایین اسکرول کنید تا بخش Accessibility  را ببینید. با مشاهده ی این بخش، آن را انتخاب کنید.

ximg_5787d67fd3499.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.0TnnXurZPg-w600

در منوی Accessibility نیز به پایین اسکرول کنید تا بخش Home Button را مشاهده کنید. با مشاهده ی این بخش، آن را انتخاب کنید.

ximg_5787d6e17d131.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.u-KTfpfsbQ-w600

با ورود به بخش Home Button با یک مورد کاربردی تحت عنوان Rest Finger to Unlock (همانند آن چه در تصویر زیر می بینید) مواجه می شوید که به صورت پیش فرض در آی او اس 10 خاموش است. آن را روشن کنید.

ximg_5787d75dd8200.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.vGElC8aoIP-w600

حال می توانید با فشار دادن دکمه ی Home هم صفحه نمایش را فعال و هم قفل آن را باز کنید.

اما در نهایت باید بگوییم که ما کاملاً این اقدام اپل را ستایش می کنیم؛ آن ها می خواهند از این طریق دسترسی اپلیکیشن های قابل اعتماد به لاک اسکرین iOS را فراهم کنند. و همچنین این موضوع را هم تحسین می کنیم که گزینه بازگشایی دستگاه به سبک iOS 9 را هم فراهم کرده اند.

نظر شما در مورد آی او اس 10 و تغییرات آن چیست؟ بدمان نمی آید تجربیات خود در این خصوص را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • majid310
    majid310 | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    آپدیت کنی بعد دوباره برگردی به قبلی ????
    خیلی مسخرس ???

  • Mohammad Armin
    Mohammad Armin | ۲۵ شهریور ۱۳۹۵

    پسوردم نداشته باشي بايد دوبار دكمه رو فشار بده مني ك دقيقه ايي دو س بار قفل گوشيمو باز ميكنم خيلي تو مخه
    5s ام احساس ميكنم بعضي جاهاش لگ داره
    مثلا موقع چك كردن تةفيكيشنا مخصوصا هم ك اگه زياد باشن
    يا تو لاك اسكرين وقتي به سمت راست تاچ كني بري تو دوربين گير داره
    ميترسم بلايي ك سر ايفون ٤ تو ios ٨ اومد سرش سر اينم بيارن

  • سـیزده 66
    سـیزده 66 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۵

    انتظار ما از آپديت سيستم عامل چيزي بيش از تغيير صداي لاك اسكرين و صداي تايپ كيبورد و چندتا والپيپر هست. نبود rais to wake up براي 6 و 6plus باعث نا اميديِ كه البته مربوط به تراشه m9 هست.

  • amir
    amir | ۲۵ شهریور ۱۳۹۵

    خدا روشکر ب منفجر شدن نرسیده ?

  • amin dmc
    amin dmc | ۲۵ شهریور ۱۳۹۵

    چقدر جالب اینقدر نوآوری داره اپل تازه کاربراش برمیگردن به همون قبلی که بود ????
    اول مشکل ریبوت شدن . حالا هم قفل صفحه . تازه تبدیل جک 3.5 به لایتینگ ?? احتمالا رنگ گوشیم میرن اسپری میزنن .

مطالب پیشنهادی