ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش سهام سامسونگ در شارپ
تکنولوژی

سامسونگ سهام خود را در شارپ فروخت

سامسونگ دیروز طی بیانه ای رسمی اعلام کرد که کل سهام خود در شرکت ژاپنی شارپ را به فروش رسانده است. هدف از این اقدام محدود سازی سرمایه گذاری های شرکت اعلام شده. در سال ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

سامسونگ دیروز طی بیانه ای رسمی اعلام کرد که کل سهام خود در شرکت ژاپنی شارپ را به فروش رسانده است. هدف از این اقدام محدود سازی سرمایه گذاری های شرکت اعلام شده.

در سال ۲۰۱۳ کمپانی کره ای ۳ درصد از سهام شارپ را به مبلغ ۱۰۱ میلیون دلار خریداری نمود، اما تا به حال مبلغ فروش این مقدار سهم را اعلام نکرده است. با این حال برخی منابع نزدیک در بازار سهام به نشریه وال استریت ژورنال خبر داده اند که این معامله با درصدی ضرر نسبت به مبلغ خرید به انجام رسیده است. علاوه بر این که هنوز چیزی در خصوص نام خریدار این سهام افشا نشده است.

شاید برخی تصور کنند که این تصمیم به دلیل وضعیت نه چندان مناسب شرکت ژاپنی اتخاذ شده است، اما واقعیت امر آن است که سامسونگ دیگر نیازی به این سهام ندارد.

کره ای ها سه سال پیش با هدف دسترسی به پتنت های شارپ در زمینه ماشین های اداری، اقدام به خرید سهام آن کردند. ولی حالا که آنها قصد دارند کسب و کار تولید پرینترهای خود را به HP واگذار کنند، دیگر نیازی به این ۳ درصد سهام وجود نخواهد داشت.

البته در این میان نباید نقش خریداری شدن شارپ توسط کمپانی چینی فاکسکان را نیز در تصمیم سامسونگ نادیده گرفت. هنوز از انگیزه های شرکت چینی و مبلغ این معامله اطلاعات موثقی در دست نیست، اما این را نیز باید در نظر داشت که فاکسکان علاوه بر مونتاژ آیفون های اپل، بخش زیادی از محصولات دیگر کمپانی ها از جمله سامسونگ را نیز تولید می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • صادق
    صادق | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

    کمپانی Foxconn تایوانیه و نه چینی!

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    کاملا مربوط به قضیه نوت 7 که سهام این شرکت 40 درصد افت ارزش داشت

  • Hamid Pahlavan
    Hamid Pahlavan | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    امیدوارم بعضیا بصورت متوهم به نوت ۷ ربطش ندن ?

مطالب پیشنهادی