ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیل گران معتقدند که قیمت پلی استیشن پرو کار را برای مایکروسافت سخت خواهد کرد

شاید سونی از اسکورپیو به عنوان رقیب پلی استیشن پرو یاد نکرده باشد ولی تقریبا تمام بازیکن ها این دو دستگاه را رو به رو یکدیگر قرار می دهند. چون مایکروسافت و سونی سال ها ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

شاید سونی از اسکورپیو به عنوان رقیب پلی استیشن پرو یاد نکرده باشد ولی تقریبا تمام بازیکن ها این دو دستگاه را رو به رو یکدیگر قرار می دهند. چون مایکروسافت و سونی سال ها با یکدیگر رقابت داشته و برای نخستین بار شاهد تغییراتی روی چرخه کنسول ها هستیم. با معرفی پلی استیشن پرو، پرسش مهمی ذهن بازیکن ها را درگیر خود کرد؛ آیا ردموندی ها می توانند از پس این دستگاه بر بیایند؟

به اعتقاد مایکل پکتر، تحلیل گر معروف صنعت بازی های ویدیویی، با توجه به سیاست های سونی پاسخ به این سوال آسان نخواهد بود: «من فکر می کنم که قیمت 399 دلاری پلی استیشن پرو و عرضه اش از پاییز امسال حرکت بزرگی از سوی سونی است. با وجود این که دیوایس جدید ژاپنی ها دارای هارد درایو دو برابری و کیفیت بهتر نسبت به اکس باکس وان اس هست، خرید ورژن اسلیم اکس باکس وان هم چندان توجیه پذیر نیست.»

the-playstation-4-pro-will-probably-sell-pretty-well-for-sony-w600
اکس باکس وان دو ماه پیاپی توانست پر فروش ترین کنسول خانگی آمریکای شمالی لقب بگیرد. باید ببینیم عرضه پلی استیشن پرو و اسلیم چه تاثیراتی روی رقابت مایکروسافت و سونی ایجاد خواهد گذاشت.

بخش پایانی صحبت هایی که شنیدید به طعنه های مایکروسافت اشاره دارند. همان طور که پیشتر گفته بودیم با معرفی پلی استیشن پرو و قابلیت های این پلتفرم، ردموندی ها از فرصت سوء استفاده کردند تا به بازیکن ها نشان دهند خرید اکس باکس وان اسلیم تصمیم بهتری است. مایکل پچر صحبت های خود را با رقابت میان پلی استیشن پرو و اسکورپیو ادامه داد.

به اعتقاد او قیمت مناسب پلتفرم ژاپنی ها موجب شده تا ردموندی ها چالش بیشتری را پیش روی خود ببینند: «با توجه به رقابت کمپانی ها و این که اسکورپیو سال آینده به انتشار می رسد، کار مایکروسافت دشوار خواهد شد. بهترین حالت این است که اسکورپیو با قیمت 299 دلار عرضه شود که می دانیم چنین اتفاقی نمی افتد. اگر هم تا تعطیلات سال آینده قیمت پلی استیشن پرو به 349 دلار برسد، مایکروسافت در موقعیت سختی قرار می گیرد.»

download-620x349-w600
بر اساس گفته سونی، آن ها پلی استیشن پرو را ساخته اند تا از فاصله گرافیکی بین پی سی و کنسول ها بکاهند و بازیکن های «حرفه ای تر» که خواهان تجربه عنوانی با کیفیت بیشتر هستند، بتوانند با دست باز تر تصمیم به انتخاب پلتفرم خود کنند. به همین خاطر دستگاه جدید ژاپنی ها پرو [به معنای حرفه ای] نام گرفته است.
با وجود رویداد نه چندان هیجان انگیز پلی استیشن میتینگ، گزارشات از استقبال خوب بازیکن ها از پلی استیشن پرو خبر می دهند. همین مسئله موجب شده تا خیلی ها نگران اتمام سهمیه فروشگاه شوند. سونی وعده داده که تعداد زیادی از دستگاه ها را تعطیلات امسال به بازار می فرستد تا شاهد مشکلات کمبود همیشگی نباشیم. بد نیست بدانید خرده فروشی ها همان دقایق ابتدایی، موجودی های پیش فروش پلی استیشن VR را تمام کردند.

بازیکن ها از دهم نوامبر [20 آبان] می توانند پلی استیشن پرو را با قیمت 399 دلار خریداری کنند. بررسی ها نشان می دهند پلتفرم جدید ژاپنی ها قابلیت پردازش تمام بازی ها با کیفیت 4K را نداشته و بیشتر عناوین این کنسول آپ اسکیل می شوند. جالب اینجاست به واسطه پیشرفت های گرافیکی بین ورژن پرو و معمولی، اگر نمایشگرهای 1080 داشته باشید باز خرید پلی استیشن پرو کار عاقلانه ای است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    همین تحلیلگرا بودن که اومدن ایکس باکس وان اس رو شکست می دونستن و می گفتن مایکروسافت با این کار از صنعت گیم می ره بیرون ، نتیجه چی شد ؟؟ ایکس باکس وان اس پرفروش ترین کنسول ماه شد / افرین به تحلیل گرا

    • A.gh
      A.gh | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

      دلم برات تنگ شده بود divan greedy
      کجا بودی این مدت?

  • mehrkam biglari
    mehrkam biglari | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    mrc tahlil :))) ino mnm pishbini mikrdm

  • ناصر
    ناصر | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    پلی استیشن همیشه عالی بوده و عالی هم هست

  • Rivekan
    Rivekan | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    همونطور که نویسنده خرید وان اس رو به علت قدرت کمتر و با وجود قیمت پایین تر غیر عاقلانه می‌دونه با عرضه اسکورپیو (و احتمال قیمت بالاتر) خرید پلی پرو به علت قدرت کم تر با وجود قیمت پایین تر هم غیر عاقلانه هست! (طبق استنباط های نویسنده)

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

      دوست عزیز این حرف ما که نیست، مایکل پکتر چنین ادعایی داشته است. نکته دوم هم این که باید ببینیم اختلاف قیمت بین پلی استیشن پرو و اسکورپیو چگونه خواهد بود. اگر تفاوت زیادی نداشته باشند، همون طور که گفتید خرید اسکورپیو برای کسانی که چندان به انحصاری اهمیت نمی دهند، گزینه بهتری خواهد بود.

      • Rivekan
        Rivekan | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

        درسته، به نظرم این موضوع به حرکت بعدی (قیمن گذاری) ایکس‌باکس بستگی داره باید از فرصتی بدست آورده به خوبی استفاده کنه، البته تصور نمی‌کنم مایکروسافت این بار اشتباه قیمت گذاری اکس باکس وان رو تکرار کنه!

مطالب پیشنهادی