ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

اکتیویژن: همیشه یک Call of Duty جدید خواهیم داشت

با وجود انتقادات همیشگی که پیش از انتشار کال آو دیوتی ها می شنویم، این فرنچایز هر ساله به روند موفقیت آمیز خود ادامه می دهد. بنابراین طبیعی است که آمریکایی ها عنوان سودآور خود ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

با وجود انتقادات همیشگی که پیش از انتشار کال آو دیوتی ها می شنویم، این فرنچایز هر ساله به روند موفقیت آمیز خود ادامه می دهد. بنابراین طبیعی است که آمریکایی ها عنوان سودآور خود را رها نکرده و تا وقتی که برنامه داشته باشند، قسمت های جدیدی را به انتشار برسانند. اکنون بر اساس گفته Bobby Kotick، ریاست اکتیویژن، بازیکن ها همیشه عنوانی از کال آو دیوتی را خواهند دید.

به اعتقاد او این فرنچایز طی یک دهه گذشته تقریبا برای تمام کنسول های موجود منتشر شده و ایده های سبک شوتر هم پایان نمی یابند: «از چهارده سال پیش که نخستین کال آو دیوتی به انتشار رسید، شاهد این فرنچایز روی دستگاه های گوناگونی بودیم. بنابراین برای ساخت بازی که به جنگ های مسلحانه می پردازد، همیشه ایده هست. تا پایان عنوانی از کال آو دیوتی روی دیوایس های گوناگون به انتشار می رسد.»

Modern Warfare
گزارشات نشان می دهند که تمام کال آو دیوتی ها تاکنون بیش از 175 میلیون نسخه فروخته اند. آخرین بازی این فرنچایز که بلک آپس 3 نام داشت، توانست پر فروش ترین عنوان نسل هشتم لقب بگیرد.

با محبوبیت هایی که امروزه اسمارت فون ها پیدا کرده اند، خیلی از کمپانی ها تصمیم گرفته اند تا عناوینی از فرنچایزهای خود را برای پلتفرم های همراه به انتشار برسانند. هنگامی که از بابی کوتیک سوالی پیرامون ورود بازی های محبوب اکتیویژن به تلفن های هوشمند پرسیده شد، او گفت عناوین آن ها روی پلتفرم هایی به انتشار می رسند که علاقه مندان بخواهند. این نکته را اضافه کنیم که آمریکایی ها پیشتر بازی هایی را برای اسمارت فون ها منتشر کرده بودند.

به عنوان نمونه می توانیم از فرنچایز محبوب Skylanders نام ببریم. ریاست اکتیویژن صحبت های خود را با اشاره به رقبای این کمپانی ادامه داد. بر اساس گفته او، آمریکایی ها احساس نا امنی نسبت به رقیب های خود پیدا کرده و به همین خاطر اکتیویژن به قله های موفقیت رسیده است: «اگر رهبری گروهی را برعهده بگیرید، همیشه یک سطحی از نا امنی خواهید داشت و فکر می کنم که بدون این احساس، از خود راضی هستید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    فقط مدرن وار سری های بلک آپس هم تا دوش واقعا زیبا بودن.

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    من که هنوز رو همون 1 موندم اخه سیستم بیشتر نمیکشه انگار شانس اوردم پس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی