ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لایکا از دوربین چاپ سریع Sofort رونمایی کرد؛ محصولی ساده از برندی معتبر

دوربین های کمپانی لایکا ویژگی های منحصر به فردی دارند. البته معمولاً همه دوستداران عکاسی از عهده خریدشان بر نمی آیند، اما جدیدترین محصول این شرکت آلمانی، یک دوربین چاپ سریع است که قیمتی معقول و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

دوربین های کمپانی لایکا ویژگی های منحصر به فردی دارند. البته معمولاً همه دوستداران عکاسی از عهده خریدشان بر نمی آیند، اما جدیدترین محصول این شرکت آلمانی، یک دوربین چاپ سریع است که قیمتی معقول و مناسب دارد.

این دستگاه با نام Leica Sofort که از ماه نوامبر (اواسط آبان) با قیمت 300 دلار وارد بازار خواهد شد، از سیستم Instax فوجی فیلم برای چاپ سریع عکس ها پس از فشردن دکمه شاتر بهره می گیرد. همچنین حالات عکاسی خودکار متنوعی از جمله وضعیت استاندارد، چهره، ورزشی، اکشن و ماکرو در آن تعبیه شده.

leica-sofort-instant-camera-1

این دوربین عکاسی قادر است نوردهی چندگانه را به اجرا درآورد، ضمن اینکه حالت اختصاصی سلفی (یا به قول لایکا Self-Portrait) نیز در آن به چشم می خورد. برای این عملکرد، آینه ای در پنل جلویی نصب شده تا کادربندی تصاویر هرچه بهتر انجام گردد.

در کنار Sofort بسته فیلم های رنگی و سیاه و سفید عرضه می شود، ضمن اینکه لوازم جانبی مختلفی برای این دوربین وجود دارد. همچنین سه رنگ مختلف سفید، نارنجی و سبز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

leica-sofort-instant-camera-2

گفتنی است Sofort تنها دوربین چاپ سریع در این بازه قیمتی نیست، به عنوان مثال Impossible I-1 کمپانی پولاروید نیز برچسب قیمتی 300 دلاری دارد، ضمن اینکه فرمت خروجی بزرگتری را ارائه می کند. بنابراین از آنجا که محصول جدید لایکا از برتری خاصی برخوردار نیست، صرف چنین هزینه ای برای یک دوربین چاپ سریع ساده کمی زیاد به نظر می رسد.

اما از سوی دیگر، محصولات کمپانی آلمانی مورد بحث همیشه قیمتی بسیار بالاتر از دیگر مدل ها داشتند، و زمانی که قیمت مدل های مختلف دوربین های لایکا را در نظر بگیریم، پرداخت هزینه 300 دلاری برای خرید دستگاهی با برند فوق چندان عجیب نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farsam
    farsam | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

    چقد این دوربینای چاپ سریع نوستالژیکن فوجی هم فکرکنم ازاین دوربینا داره

مطالب پیشنهادی