ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری مشترک شرکت مخابرات ایران و اپراتور های جدید اینترنت ثابت و پر سرعت

برات قنبری، رئیس هیات مدیره ی شرکت مخابرات ایران، در واکنش به گلایه های اپراتور های جدید اینترنت ثابت در خصوص نبود ظرفیت های زیرساختی مخابراتی اظهار داشته است: «طی جلساتی که با شرکت های دارای پروانه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

برات قنبری، رئیس هیات مدیره ی شرکت مخابرات ایران، در واکنش به گلایه های اپراتور های جدید اینترنت ثابت در خصوص نبود ظرفیت های زیرساختی مخابراتی اظهار داشته است: «طی جلساتی که با شرکت های دارای پروانه ی ارتباطات ثابت (FCP) و شرکت های ارائه دهنده ی اینترنت پرسرعت (PAP) در هفته های اخیر داشته ایم، برای مشارکت در سرمایه گذاری و توسعه ی اینترنت و تلفن در کشور به نتیجه رسیدیم».

وی با اشاره به ظرفیت های مخابراتی که در اختیار این شرکت ها قرار دارد اضافه کرده است: «یکی از مدل های همکاری شرکت مخابرات ایران با شرکت های FCP و PAP، همکاری به صورت حجمی است، به نحوی که این شرکت ها، نمایندگان مخابرات در استان ها هستند و در صورت تقاضای مشتری، سرویس ها را در مراکز مخابراتی ارائه می دهند و مشکلی نیز از این بابت وجود ندارد».

رئیس هیات مدیره ی شرکت مخابرات ایران تأکید داشته است که هم اکنون کاربران حق انتخاب دارند تا اپراتوری که سرویس بهتری ارائه می دهد را برگزینند. وی افزوده است: «برای استفاده از زیرساخت های مخابراتی و نیز ارائه ی سرویس مناسب به کاربران، مدل مشارکتی جدیدی با شرکت های اینترنتی تعیین کرده ایم، به نحوی که دیگر مخابرات و شرکت های اینترنتی با یکدیگر رقیب نبوده و با هم مشارکت می کنند».

قنبری خاطرنشان کرده است: «از سوی دیگر با توجه به مجوز صادر شده برای شرکت های FCP، این شرکت ها می توانند بدون محدودیت برای زیرساخت های مخابراتی سرمایه گذاری کرده و شبکه ایجاد کنند. به همین دلیل نباید مشکلی در خصوص دریافت امکانات مخابراتی داشته باشند. البته از آنجایی که سرمایه گذاری برای شبکه سازی صرفه ی اقتصادی ندارد، به نظر نمی رسد این شرکت ها قصد انجام آن را داشته باشند».

معاون وزیر ارتباطات اشاره کرده است که برای راه اندازی یک خط تلفن ثابت، حداقل نیازمند ۷۰۰ هزار تومان سرمایه گذاری در کشور هستیم. وی در این خصوص گفته است: «این میزان سرمایه گذاری برای شرکت مخابرات ایران، ماهانه تنها حدود ۱۲ هزار تومان بازگشت دارد و این اقتصادی نیست. به همین دلیل شرکت هایی که مجوز FCP دارند و می توانند با شبکه سازی و سرمایه گذاری همانند مخابرات، تلفن ثابت و اینترنت واگذار کنند، این سرمایه گذاری را انجام نمی دهند».

وی تأکید کرده است: «با این حال شرکت مخابرات ایران در تمامی مناطقی که ظرفیت های مخابراتی وجود دارد، این امکانات را در اختیار این شرکت ها قرار می دهد. از سوی دیگر بر اساس مدل مشارکتی جدید، در جاهایی که امکانات وجود ندارد قرار است سرمایه گذاری مشترک صورت گیرد و هم اکنون یکی از طرح های مخابرات، سرمایه گذاری مشترک با اپراتور های FCP است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Vahid Saeedi
    Vahid Saeedi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

    اصفهان هم مناطق زیادی داره که هم انحصار مخابراته و هم مخابرات پورت نداره بده :|

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

    یکی به داد روستاییا برسه که انحصار مخابراته! سرعت که ماشاالله سرسام آوره!!!!

    • Mehdi
      Mehdi | ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

      روستا ؟ همین الانشم منطقه 5 تهران (مرکز مخابرات سعادتمند) تحت انحصار مخابراته ...

مطالب پیشنهادی