ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاناسونیک قابلیت فیلمبرداری 6K را به دوربین های عکاسی می آورد

کمپانی پاناسونیک با دست پر به نمایشگاه فتوکینا 2016 در شهر کلن آلمان آمده، و دوربین های متعددی را معرفی کرده است. بیشتر این مدل ها جایگزین نسل های پیشین شده اند و تعدادی از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

کمپانی پاناسونیک با دست پر به نمایشگاه فتوکینا 2016 در شهر کلن آلمان آمده، و دوربین های متعددی را معرفی کرده است. بیشتر این مدل ها جایگزین نسل های پیشین شده اند و تعدادی از ویژگی های آنها بهبود یافته. در اینجا با چهار نمونه از این محصولات آشنا می شویم.

  • Lumix G85

اولین مدل Lumix G85 است که به نوعی جایگزین GX85 محسوب می گردد. این محصول تقریباً ویژگی های مشترکی با مدل پیشین دارد، یعنی از سنسور میکرو چهار سوم 16 مگاپیکسلی، لرزشگیر تصویر 5 محوره، و قابلیت ضبط ویدیوهای 4K برخوردار است، اما بدنه بزرگ تر و مقاوم در برابر رطوبت و گرد و خاک دارد.

panasonic-lumix-G85

البته برخی ویژگی های این دوربین نیز تازگی دارد، از جمله نمایاب دیجیتال 2.36 میلیون نقطه ای OLED و نمایشگر لمسی 3 اینچی که قابلیت چرخش و جابجایی به طرفین را دارد. این دستگاه از ماه اکتبر به قیمت 899 دلار عرضه شده، ضمن اینکه با کیت لنز 60-12 میلیمتری به قیمت 999 دلار به فروش خواهد رسید.

  • Lumix LX10

مدل بعدی Lumix LX10 نام دارد، که نمونه تقویت شده LX7 به شمار می رود. این موبایل از بدنه فلزی، لرزشگیر تصویر 5 محوره و سنسور 1 اینچی برخوردار است. پاناسونیک لنزهای بسیار خوبی را در این دوربین به کار گرفته که از 72-24 میلیمتری (معادل 35 میلیمتری) شروع شده و گشودگی دیافراگم بین f/1.4 الی f/2.8 دارند.

panasonic-lumix-LX10

گفتنی است LX10 نیز قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه است، و توانایی ضبط ویدیو در رزولوشن تمام اچ دی با سرعت 120 فریم در ثانیه را نیز دارد، اما فاقد نمایاب دیجیتال است و فقط از نمایشگر 3 اینچی 1 میلیون نقطه ای در پشت دستگاه بهره می گیرد. این دوربین با قیمت 699 دلار از ماه نوامبر وارد بازار خواهد شد.

  • Lumix FZ2500

پس از این دو مدل، نوبت به FZ2500 می رسد که بیشتر برای طرفداران ضبط ویدیو ساخته شده. در این دستگاه از لنز غیر قابل تعویض با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 20 برابری استفاده شده، که فاصله کانونی 480-24 میلیمتری داشته و گشودگی دیافراگم آن f/2.8-4.5 است.

panasonic-lumix-FZ2500

طبق اظهارات سازنده، 16 قطعه مختلف در داخل این لنز قرار گرفته تا عمل زوم بسیار روان تر انجام گیرد. گفتنی است FZ2500 از سنسور 20 مگاپیکسلی 1 اینچی بهره مند است، و ویدیوهایی با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می نماید. همچنین قابلیت تصویربرداری متوالی 12 فریم در ثانیه را دارد.

این دوربین که به نمایاب دیجیتال 2.36 میلیون نقطه ای و نمایشگر 3 اینچی قابل چرخش مجهز است، از دسامبر سال جاری میلادی با قیمت 1199 دلار به بازار عرضه می گردد.

  • Lumix GH5

در پایان همان طور که انتظار می رفت، پاناسونیک از جایگزین دوربین حرفه ای GH4 با نام GH5 رونمایی کرد، که عملکرد خیره کننده ای در زمینه فیلمبرداری ارائه می نماید. این مدل پرچمدار که در اواسط سال 2017 وارد بازار می شود، قادر به تصویربرداری با کیفیت 6K با سرعت 30 فریم در ثانیه است.

panasonic-lumix-GH5

دوربین GH5 می تواند فیلمبرداری 4K را نیز با نرخ 60 فریم بر ثانیه و به صورت 10 بیتی انجام دهد. گفتنی است رزولوشن 6K قدرت مانور بیشتری را به فیلمسازان داده و فریم بندی مجدد را برای آنها ممکن می سازد. همچنین استفاده از فرمت 10 بیتی می تواند به جای چند میلیون رنگ، میلیاردها رنگ را در ویدیوی نهایی ثبت کند که امکان تصحیح رنگ فوق العاده ای را برای دوستداران تصویربرداری فراهم خواهد ساخت.

گفتنی است در این دوربین از سنسور 18 مگاپیکسلی جدیدی استفاده شده که عکاسی پیاپی با سرعت 8 فریم در ثانیه به کاربر ارائه می دهد. همچنین پاناسونیک قصد دارد فیلمبرداری 8K و 32 مگاپیکسلی را تا سال 2020 و زمان برگزاری مسابقات المپیک توکیو به دوربین هایش اضافه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    دوربینهای سونی و پاناسونیک همتا ندارن خیلی عالی هستن

مطالب پیشنهادی