ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نصب تلسکوپ ماهدشت و پرتاب ماهواره دوستی تا پایان سال

رئیس سازمان فضایی ایران از اتمام مراحل نصب تلسکوپ رصد اجرام فضایی در مرکز فضایی ماهدشت و بهره برداری از آن در مهرماه و مصادف با هفته ی جهانی فضا خبر داده است. محسن بهرامی اظهار داشته ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

رئیس سازمان فضایی ایران از اتمام مراحل نصب تلسکوپ رصد اجرام فضایی در مرکز فضایی ماهدشت و بهره برداری از آن در مهرماه و مصادف با هفته ی جهانی فضا خبر داده است. محسن بهرامی اظهار داشته است: «با تلاش های مستمر، توانستیم قرارگیری یک ماهواره را در منظومه ی ماهواره ای اپسکو توسط جمهوری اسلامی ایران به تصویب شورای اپسکو برسانیم».

وی در خصوص میزان پیشرفت این پروژه گفته است: «مراحل نصب تلسکوپ پروژه ی سیستم اپتیکی زمین پایه ی رصد اجرام فضایی که در چهار کشور پرو، پاکستان، چین و ایران از سوی سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) به تصویب رسیده بود، در مرکز ماهدشت در حال اتمام است».

بهرامی افزوده است: «در همین حال پروژه ی اشتراک گذاری داده های ماهواره ای کشورهای عضو اپسکو نیز تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است و داده ها و دیتای بسیار غنی در مرکز فضایی ماهدشت موجود است که می تواند در سطح بین الملل مطرح باشد».

رئیس سازمان فضایی ایران درباره ی نهایی شدن مذاکرات پرتاب ماهواره گفته است: «امسال پرتاب ماهواره ی دوستی انجام خواهد شد و آمادگی پرتاب دوم را در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده خواهیم داشت. به نحوی که قرارداد ماهواره ی ظفر نیز در حال بازنگری است و تیم طراحی و ساخت ماهواره آت‌ست دانشگاه امیرکبیر نیز تلاش دارند این ماهواره را برای پرتاب دوم آماده کنند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی