ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و احتمال اجبار به پرداخت مالیات 400 میلیون دلاری به دولت اندونزی

گوگل به عنوان شناخته شده ترین کمپانی اینترنتی جهان، درآمدی کلان از تبلیغات به دست می آورد و طبیعی است که چنین درآمدی، مالیاتی قابل توجه نیز به همراه دارد. حالا گوگل یکبار دیگر طی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

گوگل به عنوان شناخته شده ترین کمپانی اینترنتی جهان، درآمدی کلان از تبلیغات به دست می آورد و طبیعی است که چنین درآمدی، مالیاتی قابل توجه نیز به همراه دارد. حالا گوگل یکبار دیگر طی سال جاری میلادی با اتهام عدم پرداخت مالیات، و این بار در خاک کشور اندونزی مواجه شده است؛ اتهامی که احتمالاً کمپانی ساکن مانتین ویو را به پرداخت مالیات 400 میلیون دلاری مجبور سازد.

بنابر گزارش اخیر وب سایت رویترز، به تازگی دفتر گوگل در اندونزی مورد بازرسی قرار گرفته و به گفته یکی از مقامات دولت اندونزی، «محمد حنیف» (Muhammad Hanif)، گوگل تنها 0.1 درصد از مالیات خود را طی سال 2015 میلادی پرداخت نموده است. بنابراین رقم 400 میلیون دلار دقیقاً به همین دلیل به دست آمده و البته سر باز زدن گوگل از حسابرسی در ماه ژوئن امسال نیز سبب شده تا مبلغ نهایی با افزایش روبرو شود.

ناگفته نماند که اکثریت غالب درآمد گوگل از کشور اندونزی، توسط دفتر آسیا و اقیانوسیه کمپانی مورد اشاره که در سنگاپور واقع شده مدیریت می شود و این دفتر از حسابرسی بدهی مالیاتی خود در ماه ژوئن گذشته ممانعت ورزیده است.

هنوز مشخص نیست که گوگل در نهایت مجبور به پرداخت مالیات 400 میلیون دلاری خواهد شد یا خیر، اما به نظر می رسد که مقامات اندونزی دیگر صبر خود را از دست داده اند. ضمناً با توجه به اینکه گوگل پیش از این هم طی سال 2016 میلادی با اتهام عدم پرداخت مالیات مواجه شده، مسلماً دولت های کشورهای سراسر جهان نیز پرونده اخیر گوگل را با دقت زیرنظر خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jamalifar
    jamalifar | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    اون از بازرسی تو اسپانیاتون
    اینم که از اندونزی
    حالا هی بیاین بگین اپل دور میزنه
    گوگل (اندروید) شما هم که اینکارس

    • AK_007
      AK_007 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

      اپل که دور نمیزنه, عملا میدزده,??

    • Amir
      Amir | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

      از 14 میلیارد دلار بهتره

مطالب پیشنهادی