ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین های Hero 5 Black و Hero 5 Session از سوی گوپرو معرفی شد

کمپانی GoPro اخیراً به صورت رسمی از از دوربین پرچمدار Hero 5 Black رونمایی کرده که اولین اکشن کم کمپانی بعد از معرفی Hero 4 در سال 2014 میلادی به شمار می رود. مضاف بر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

کمپانی GoPro اخیراً به صورت رسمی از از دوربین پرچمدار Hero 5 Black رونمایی کرده که اولین اکشن کم کمپانی بعد از معرفی Hero 4 در سال 2014 میلادی به شمار می رود. مضاف بر این، دوربین Hero 5 Session هم عضو جدید خانواده گوپرو به شمار می رود که در نقش مدل ارتقایافته دوربین کوچک Session ظاهر خواهد شد. هردوی این دوربین ها که طی مراسمی در کالیفرنیا معرفی شدند، با نخستین پهپاد گوپرو (با نام Karma) سازگاری داشته و اوایل ماه اکتبر به بازار عرضه می شوند.

دوربین 399 دلاری Hero 5 Black و دوربین 299 دلاری Hero 5 Session برخی از مشخصات خود را با یکدیگر شریک شده اند که مطمئناً توجه مخاطبان را جلب خواهد کرد. پیش از هرچیز، هر دو دوربین می توانند ویدیوهای 4K را با 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند و تا عمق 11 متری آب، از خود مقاومت نشان می دهند. هر دوربین از قابلیت کنترل از طریق صدا بهره می برد و در ابتدا، از هفت زبان مختلف پشتیبانی خواهد شد.

با این همه، تفاوت هایی نیز میان Hero 5 Black و Hero 5 Session وجود دارد. Hero 5 Black می تواند تصاویری 12 مگاپیکسلی ثبت کند، به همراه نمایشگر لمسی 2 اینچی عرضه می گردد، از جی پی اس داخلی بهره می برد و از تصاویر RAW و دامنه داینامیک واید برای ویدیوها پشتیبانی می کند.

از سوی دیگر، Hero 5 Session به دلیل بهره گیری از سنسوری کوچک تر، قادر به ثبت تصاویر 10 مگاپیکسلی بوده و از نمایشگر، جی پی اس یا قابلیت ذخیره تصاویر RAW و ویدیوهایی با دامنه داینامیک واید بهره مند نیست.

در نهایت باید افزود که گوپرو علاوه بر دوربین های جدیدش، از سرویسی به نام GoPro Plus نیز به صورت رسمی رونمایی کرده است. همانطور که در شایعات پیشین شنیده بودیم، کاربران با پرداخت 5 دلار به صورت ماهانه، به سرویس ابری گوپرو دسترسی داشته و می توانند تصاویر و ویدیوهای خود را در این حافظه ابری ذخیره سازند و سپس تمام فایل های خود را در اپلیکیشن های Quik و Splice دریافت کنند.

dscf1187-1-w600 dscf1194-1-w600 dscf1193-1-w600 dscf1192-1-w600 dscf1190-1-w600 dscf1188-1-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۱ مهر ۱۳۹۵

    حالا جدا از مبحث مقاومن زیاد اکشن کم ها در برابر آب واقعا نمیدونم چه امکاناتی رو بیشتر از دروبین های گوشی های هوشمند پرچمدار ارائه میدن؟ کسی از دوستان میتونه توضیح بده؟

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۲ مهر ۱۳۹۵

      اینا دوربین های ورزشی هستن که در شرایط سخت و پر تحرک و به شکل های مختلف و متفاوت نسبت به موبایل ها میتونن مورد استفاده قرار بگیرن. پیشنهاد میکنم یه نگاه به سوژه های مختلف که توسط این نوع از دوربین ها گرفته میشن بندازین...

مطالب پیشنهادی