ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فوجی فیلم از دوربین عکاسی بدون آینه GFX 50S رونمایی کرد

فوجی فیلم همواره در تلاش بوده تا با ارائه سنسورهای بزرگ تر در دوربین هایش هم کیفیت تصاویر را ارتقاء داده و هم دیگر رقبای خود در بازار را به چالش بکشد. در همین راستا کمپانی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

فوجی فیلم همواره در تلاش بوده تا با ارائه سنسورهای بزرگ تر در دوربین هایش هم کیفیت تصاویر را ارتقاء داده و هم دیگر رقبای خود در بازار را به چالش بکشد. در همین راستا کمپانی مورد بحث به تازگی از دوربین جدید GFX 50S رونمایی کرده است.

این دوربین اولین محصول کمپانی است که از سنسور G Format با ابعاد 43.8 در 32.9 میلی متر در ساختار خود بهره می برد. ابعاد این سنسور 1.7 برابر بزرگتر از سنسورهای رایج 35 میلی متری است که در دوربین های DSLR و بدون آینه موجود در بازار به کار گرفته می شود.

در کنار این سنسور غول آسا که شاید برجسته ترین ویژگی دوربین باشد، وزن 800 گرمی و ابعاد کوچک GFX 50S هم از دیگر خصوصیاتی هستند که آن را به ابزار عکاسی منحصر به فردی تبدیل کرده اند. GFX 50S قرار است که اوایل سال 2017 وارد بازار شود، اما هنوز قیمت آن مشخص نشده است.

download-w600

امکانات 50S به مواردی که گفتیم ختم نمی شوند. سنسور جدید به کار رفته در این دوربین می تواند تصاویری با کیفیت 51.4 مگاپیکسل ثبت کند، و جالب است بدانید که اندازه هر پیکسل در آن 5.3 میکرون بیشتر نیست.

همچنین GFX 50S با بیشتر لنزهای سری G Mount فوجی فیلم که قرار است به زودی وارد بازار شوند، سازگاری خواهد داشت. سه مورد از این لنزها GF120mm با ضریب گشودگی دهانه لنز 4 برای عکاسی ماکرو، GF32-64mm با ضریب 4 و GF63mm با ضریب 2.8 هستند. البته اواسط سال 2017 سه لنز 35، 23 و 110 میلی متری دیگر نیز به سه مورد قبلی اضافه خواهند شد.

فوجی فیلم پیش بینی کرده که با فرمت G Mount می تواند در آینده به کیفیت 100 مگاپیکسل هم دست پیدا کند، بنابراین عرضه این لنزها فقط شروع کوچکی برای دستیابی به تصاویری با کیفیت های خارق العاده محسوب می شود.

GFX 50S از نظر ظاهری شباهت بسیاری به دوربین های سری X فوجی فیلم دارد. در این دوربین هم یک نمایشگر قابل چرخش وجود دارد که می توانید آن را در جهات افقی و عمودی بچرخانید. مضاف بر این منظره یاب (ویزور) این دوربین هم قابل تعویض بوده و فوجی فیلم در این زمینه گزینه های متنوعی را در اختیار خریداران این دوربین قرار داده است.

gfxside-w600

گفتنی است دوربین X1D کمپانی Hasselblad را می توان یکی از رقبای اصلی دوربین GFX 50S فوجی فیلم دانست. X1D از دوربین فوجی فیلم سبک تر است و تنها 725 گرم وزن دارد، و در حال حاضر با قیمت بسیار گزاف 8995 دلار در بازار به فروش می رسد.

هنوز مشخص نیست که GFX 50S در زمان عرضه چه قیمتی خواهد داشت، اما پیش بینی ها حاکی از آنند که این قیمت در زمان عرضه نباید بیشتر از 5000 دلار باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی