ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رونمایی از سدان اسپرت MG GT در تهران؛ تازه وارد 115 میلیونی [تماشا کنید]

حدود 90 سال قبل شرکت ام‌ جی موتورز به منظور تولید خودرو‌های اسپرت کوپه در انگلستان ساخته شد و تا امروز مالکیت بسیاری از خودروسازان اروپایی از جمله BMW و AUSTIN را به خود دیده است ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

حدود 90 سال قبل شرکت ام‌ جی موتورز به منظور تولید خودرو‌های اسپرت کوپه در انگلستان ساخته شد و تا امروز مالکیت بسیاری از خودروسازان اروپایی از جمله BMW و AUSTIN را به خود دیده است اما درنهایت در سال 2005 به کمپانی چینی SAIC فروخته شد.

DSC_8143

روز گذشته شرکت مدیا موتورز مدل جدیدMG GT را به شکل رسمی رونمایی کرد .خودرویی که از نظر ابعاد و کلاس قیمتی در رده ای پایین تر از سدان MG 6 قرار می گیرد اما مانند دیگر عضو خانواده اش به یک پیشرانه 4 سیلندر توربو با قدرت 127 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر مجهز است و می تواند به انتخاب نسبتا جالبی برای سفرهای جاده ای و شهری تبدیل شود.

DSC_8136

این مراسم با سخنرانی مدیران ارشد شرکت مدیا موتورز، اجرای احسان کرمی، حضور یکی از خودروهای کلاسیک MG و معرفی و توضیح سیر تکامل محصولات این شرکت نامدار انگلیسی در طول قرن بیستم همراه بود.

DSC_8128

MG GT-1 (2)

به گفته وهاب عقیقی، مدیر مارکتیگ مدیا موتورز، ایجاد باشگاه مشتریان، برگزاری تست درایو در شهر های مختلف و حمایت بیشتر از عاملیت های شرکت از جمله اهداف و سیاست های تازه مدیا موتورز در امر بازاریابی و فروش خواهد بود.

DSC_8124

DSC_8153

MG در حال حاضر در بازار کشورمان با مدل های هاچ بک MG 3، سدان سایز متوسط MG 6 و کراس اوور دو دیفرانسیل MG GS حضور دارد و مدل تازه MG GT در مقام یک سدان اسپرت کامپکت، تکمیل کننده سبد محصولات این شرکت محسوب می شود.

 

phpa6v6Fh-56c2d82f46256

در بین خودروسازان چینی MG تنها خودروسازی است که با خط مشی طراحی دقیق و مشخص به پیش می رود و شاید دلیل اصلی آن حضور دفتر مرکزی و دپارتمان اصلی طراحی MG در بیرمنگام انگلستان باشد که MG را از آشفتگی طراح های چینی دور نگاه داشته است.

DSC_8160

استفاده از یک ترنسفورمر انسانی با لوگو های MG از جمله اقدامات جالب مدیا موتور برای رونمایی از MG GT بود که با استقبال حضار روبرو شد.

DSC_8145

از منظر طراحی خارجی، خطوط برجسته رو کاپوت که به شکل V در آمده و در نهایت به نشان MG بر روی جلوپنجره می رسد که این عناصر بخش هایی از فاکتورهای مشترک در طراحی تمام محصولات MG هستند .

DSC_8154

همچنین در طراحی نمای عقب، استفاده از چراغ های خطر سرتاسری احساسی آشنا از یک خودرو اسپرت آسیایی را به بیننده القا می کند. چرا که استفاده از این مدل چراغ به خصوص در دهه 90 میلادی توسط برخی خودروسازان شاخص ژاپنی بسیار رایج بود.

DSC_8178

امکانات و آپشن های رفاهی MG GT

از حیث امکانات و آپشن های رفاهی، MG GT به لیست بلند بالایی از تجهیزات ایمنی و آسایشی مجهز شده است که از جمله شاخص ترین آن ها می توان به سانروف، روکش چرمی صندلی ها، ترمز EBD، چراغ بدرقه (تامین روشنایی مسیر پس از خارج شدن سرنشینان از خودرو در تاریکی شب)، کنترل پایداری ESP، کروز کنترل، دوربین دید عقب و تهویه مطبوع مجهز به فیلتر جذب ذرات اشاره کرد.

DSC_8187

mg-gt-4

مشخصات فنی MG GT

ام جی ید طولایی در طراحی و تولید موتورهای توربو دارد و در چند سال اخیر تقریبا تمامی محصولات این شرکت (به غیر از خانواده MG 3) به پیشرانه های توربو مجهز بوده اند.

یکی از مشخصات فنی جالب پیشرانه مورد استفاده در MG GT ارائه حداکثر گشتاور 210 نیوتن متری در بازه میانی دور موتور (از 2000 تا 4400 RPM) است که لذت بالای رانندگی و عملکرد مناسب در سبقت گیری ها را نوید می دهد.

DSC_8191

گیربکس 6 دنده اتوماتیک مجهز به قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان در ترکیب با این پیشرانه، مصرف سوخت میانگین (رسمی) 7.5 لیتر در یکصد کیلومتر و شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه را برای MG GT به ارمغان می آورد، بنابراین MG GT  را به راحتی وارد محدوده رقابت خودروهای 2 لیتری بازار مثل مزدا 3 و سراتو خواهد کرد.

این مدل همچنین در طول یک سال گذشته، آزمایشات بلند مدتی را برای سازگاری با آب و هوا و بنزین ایران نیز پشت سر گذاشته است.

mg-gt-3

از طرف دیگر قیمت حدودی MG GT بین 115 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، بنابراین این خودرو می تواند مشخصات فنی قابل قیاس با خودرو گران قیمت تری نظیر کیا سراتو را با قیمت مناسب تر ارائه دهد.

mg_gt-672x420

مدیران مدیا موتور همواره به کیفیت بالای محصولات MG در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار تاکید می کنند و خریداران سایر محصولات MG نیز عموما از سطح خدمات رسانی به خودروهای خود رضایت نسبی دارند.

DSC_8169

در شرایط فعلی بازار، MG GT باید با رقبای قدرتمندی نظیر تویوتا، میتسوبیشی، کیا و هیوندای رقابت کند، البته از نظر فرم بدنه تمامی این رقبا در کلاس سدان های کامپکت قرار می گیرند، اما GT به سبب منحنی خاص سقف تا حدی ویژگی های بصری یک خودرو کوپه را ارائه می دهد، ویژگی ای که در کنار عملکرد اسپرتی این مدل می تواند خریداران جوان را به سوی MG GT جذب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ireza89
    ireza89 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۵

    من وقتى قيمت گذارى هاى ماشين ها رو ميبينم بي خيال خود ماشين ميشم حالا ميخواد چينى آلمانى ژاپنى يا كره اى باشه. تو بازار جهانى فرق قيمت ماشين ها در حد چند صد دلار تا چند هزار دلاره ولى توي ايران چند ده هزار دلار فرق قيمت ماشين ها هست. بماند كه در بازار پر رقابت آنجا با هزار تسهيلات ماشين رو ميفروشن.

مطالب پیشنهادی