ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه برای نصب macOS Sierra یک فلش قابل بوت بسازیم

پس از عرضه ی هر سیستم عامل جدید، کاربران به دسته تقسیم می شوند؛ آنهایی که با یک کلیک نسخه ی فعلی را به جدیدترین نسخه بروزرسانی می کنند و آنهایی که ترجیح می دهند ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۵

پس از عرضه ی هر سیستم عامل جدید، کاربران به دسته تقسیم می شوند؛ آنهایی که با یک کلیک نسخه ی فعلی را به جدیدترین نسخه بروزرسانی می کنند و آنهایی که ترجیح می دهند به شکل سنتی سیستم عامل را از نو روی حافظه نصب نمایند.

علاوه بر این مواردی پیش می آید که لازم است یک نسخه ی یکسان از سیستم عامل را به شکل همزمان روی چند کامپیوتر نصب کنید، بر همین اساس از شما دعوت می کنیم در ادامه ی مطلب با نحوه ی نصب macOS Sierra به روش clean install آشنا شوید، روشی که در آن نسخه ی قبلی به شکل کامل پاک شده و سیستم عامل جدید جایگزین آن خواهد شد.

روش ساده: Disk Creator

ساده ترین راه برای نصب مک او اس به شکل clean install این است که با استفاده از نرم افزار Disk Creator، یک حافظه فلش USB بوتیبیل ایجاد نمایید. برای این منظور کافی است مراحل زیر را طی کنید.

1. نرم افزار Disk Creator را از وب سایت سازنده و سیستم عامل macOS Sirerra را با استفاده از App Store مک دانلود کنید.

2. یک فلش با حافظه حداقل 8 گیگابایت به سیستم متصل کنید. توجه داشته باشید که در این روش فلش فرمت می شود و در نتیجه فایل های فعلی موجود روی آن را از دست خواهید داد.

3. نرم افزار Disc Creator را اجرا کرده و سپس گزینه Select the OS X Installer را انتخاب نمایید.

4. در پنجره ای که باز می شود فایل نصبی Sierra را پیدا کنید. App Store مک به شکل پیش فرض این فایل را پس از دانلود در پوشه ی Applications ذخیره می کند و فایل مورد نظر Install macOS Sierra نام دارد.

5. با استفاده از منوی کشویی موجود در Disc Creator حافظه ی فلش خود را انتخاب کنید.

5. روی Create Installer کلیک کنید تا روند ساخت فلش بوتیبل انجام گیرد.

روش دشوارتر: استفاده از Terminal

اگر تمایلی به استفاده از نرم افزارهای سوم شخص ندارید، بد نیست بدانید که با استفاده از ترمینال سیستم عامل دسکتاپ اپل هم می توانید یک فایل فلش قابل بوت برای نصب macOS Sierra بسازید. برای این منظور مراحل زیر را طی کنید.

1. macOS Sierra را با استفاده از اپ استور مک دانلود کنید.

2. یک فلش با حداقل 8 گیگابایت ظرفیت به سیستم متصل کنید که فایل های موجود روی آن را بک آپ گرفته باشید و یک نام ساده هم برایش تعیین نمایید. مثلا ما در آموزش نام Untitled را انتخاب کردیم. علاوه بر این توجه داشته باشید که فرمت فلش باید OS X Extended (Journaled) باشد. اگر چنین نیست Disk Utility را باز کنید و حافظه ی فلش را به فرمت مورد نظر تبدیل کنید.

3. با مراجعه به بخش Utilities از پوشه ی Applications، ترمینال مک او اس را باز کنید.

4. دستور زیر را در ترمینال تایپ یا کپی کنید. توجه داشته باشید که فلش ما Untitled نام دارد اما شما باید این کلمه را در دستور زیر، به نام فلش خودتان تغییر دهید یا فلش شما هم Untitled نام داشته باشد تا دستور به درستی انجام شود:

sudo /Applications/Install\ macOS\ Sierra.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/Untitled --applicationpath /Applications/Install\ macOS\ Sierra.app --nointeraction &&say Done

5. در این مرحله لازم است گذرواژه ی خود را وارد کنید و کلید Enter را فشار دهید.

6. حالا باید منتظر بمانید تا دستگاه روند ساخت فلش قابل بوت را به پایان رسانده و پیام Done را نمایش دهد. توجه داشته باشید که این کار احتمالاً مدتی طول خواهد کشید، در نتیجه بهترین کار این است که در این مدت آخرین اخبار تکنولوژی را در دیجیاتو مطالعه کنید.

هر کدام از دو روش بالا را که انجام دهید، در نهایت یک فلش قابل بوت برای نصب macOS Sierra در اختیار خواهید داشت. حالا کافی است این فلش را به کامپیوتر متصل کرده و کامپیوتر خود را ریستارت کنید. بلافاصله پس از ریستارت شدن دکمه ی Option را فشار دهید تا گزینه ها ظاهر شوند. در نهایت گزینه ی مربوط به نصب macOS Sierra را انتخاب کنید و مراحل نصب این سیستم عامل را انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • moghimi
    moghimi | ۱۹ آذر ۱۳۹۵


    سلام.من میتونم با پسوردم لوگین کنم اما وقتی میخوام تغییراتی اعمال کنم administrator name &password میخواد که جفتش را باید پر کنم و هرچی تلاش میکنم و رمز و اسم یوزرمو میزنم میگه اشتباس.با اینکه فقط یک کاربر استاندارد تو سیستمم هس:apple:

  • رضا H
    رضا H | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    آقا این سیستم reply. رو موبایل انگا مشکل داره نظر ثبت مییشه ولی اصلا نمایش داده نمییشه ۳ ۴ بار هم امتحان کردم، لطفا رسیدگی کنید رو سایت اصلی مشکل نداره و بدون ایراد و بعد از بررسی مثله نظر عادی ثبت مییشه و نشون داده میشه ولی رو موبایل مثه اینکه مشکل داره،لطفا رسیدگی کنید

  • رضا H
    رضا H | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    دااش سینا گلستانه همیییشه خبرااش عالییی بوده، چه نقد و بررسی تخصصی سخت افزار مثله msi night blade MI2 و چه مقاله های تخصصی نرم افزاری، کلا خوودم از متناووو و خبرااش همییشه لذت بردم ،کیفیت کارش واقعاااااااااااااااااا عالیییییه، و خدا هم پدر دیجیاتو و دست اندکاران شو بیامرزه که اخبار به صورت عالییی و با کیفیت بسیار بالا به دستمون مییرسه، انشاءالله که این روند همیییشه ادامه داشته باشد، اجرتون با خدا که اینقدر ما رو ندیده و نشناخته برامون زحمت میکشین و تلاااش میکین، ثوابتون فقط با خدا، دااش سینا خوبمون هم همییشه موفق و پیروز بااشی

    • سینا گلستانه
      سینا گلستانه | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

      از همراهی و لطفتون ممنونم

  • alex
    alex | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    گله من

  • alex
    alex | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    کسی میدونه روی سیستم های غیر مک هم نصب میشه ؟

    • رضا H
      رضا H | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

      مشکلی نداره ، جواب میده از نصب آزادی در نصب هیچ تفاوتی با ویندوز 8.1 و 10 نداااره، فقط دیگه سیستم قطعاتی خیلی ضعیف نبااااشه ها

مطالب پیشنهادی