ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان می گویند دستبندهای پایشگر سلامتی سبب تسهیل روند کاهش وزن نمی شوند

بنابر گزارش جدید محققان، استفاده از پایشگرهای سلامتی پوشیدنی برای شمردن تعداد قدم ها، آنطور که تولیدکنندگان وعده می دهند تاثیری در کاهش وزن ندارد. در واقع بدون استفاده از این پوشیدنی ها، وزن بیشتری ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

بنابر گزارش جدید محققان، استفاده از پایشگرهای سلامتی پوشیدنی برای شمردن تعداد قدم ها، آنطور که تولیدکنندگان وعده می دهند تاثیری در کاهش وزن ندارد. در واقع بدون استفاده از این پوشیدنی ها، وزن بیشتری را می توان از دست داد. در این گزارش آمده افرادی که از پایشگرهای سلامتی استفاده می کنند، به طور میانگین 2.5 کیلوگرم کمتر از سایر افراد بی بهره از این گجت ها وزن کم کرده اند.

چنین نتیجه ای محققان را غافلگیر کرد چرا که تصور می شد تکنولوژی های پوشیدنی نقشی چشمگیر در کمک به کاهش وزن ایفا نمایند. یکی از محققان می گوید: «در واقع ما تصور می کردیم که افراد بهره مند از پایشگرهای سلامتی، وزن بیشتری در بازه زمانی 24 ماهه از دست خواهند داد. پی بردن به بالعکس بودن این قضیه واقعاً غافلگیرکننده بود.»

در تحقیق مورد بحث، محققان 471 نفر که بین 18 تا 35 سال سن داشته و از اضافه وزن رنج می بردند را انتخاب نموده و برنامه ای برای کاهش وزن آنها، شامل ورزش، تغذیه سالم و جلسات هفتگی را تدارک دیدند. بعد از شش ماه، اعضای یکی از دو گروه از وب سایتی برای پایش میزان دریافت کالری و فعالیت های فیزیکی خود استفاده کردند و اعضای گروه دیگر به استفاده از پایشگرهای سلامتی پوشیدنی روی آوردند.

بعد از دو سال، گروهی که از گجت های پوشیدنی استفاده می کرد به صورت میانگین 3.5 کیلوگرم از دست داد و این در حالی است که میانگین برای گروهی که از سرویس تحت وب استفاده می نمود، به 5.8 کیلوگرم می رسید. محققان می گویند که روند کاهش وزن بسیار پیچیده تر از پایش صرف فعالیت های بدن است؛ در واقع تغذیه نامناسب خیلی راحت می تواند تاثیر انرژی صرف شده در فعالیت های فیزیکی را از بین ببرد.

البته این بدان معنا نیست که پایشگرهای پوشیدنی عملاً ناکارآمد بوده و تغییری در روند کاهش وزن ایجاد نمی کنند. در واقع چنین گجت هایی به کاربر کمک می کنند تا فعالیت بیشتری داشته باشد. اما در هر حال، بسیاری از مردم فکر می کنند کافیست یکی از این دستبندها را تهیه کنند تا به راحتی لاغر شود؛ اما محققان حالا اثبات کرده اند که همه چیز به این راحتی ها هم نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 123456
    123456 | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    اینو من ده سال پیش گفتم

مطالب پیشنهادی