ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گیمرها پروتئینی کشف کردند که می تواند آلزایمر را متوقف کند

دیگر جای تعجب ندارد که مردم هم از دانشمندان به پیش می افتند و مسائلی را کشف می کنند که پژوهشگران و تحصیل کرده ها با تمام امکانات شان قادر به شناسایی اش نبوده اند. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

دیگر جای تعجب ندارد که مردم هم از دانشمندان به پیش می افتند و مسائلی را کشف می کنند که پژوهشگران و تحصیل کرده ها با تمام امکانات شان قادر به شناسایی اش نبوده اند. اما کشف پروتئینی جدید در بازی ویدیویی امکان پذیر است؟ بله، گویا چنین اتفاقی رخ داده.

گیمرهایی که بازی پازل Foldit را بازی کرده اند، می دانند که مبحث اصلی آن، ساختن بهترین پروتئین است. 469 گیمر، 2 متخصص و 61 دانشجوی دانشگاه میشیگان حین انجام این بازی تیمی متوجه نوعی پروتئین شده اند، پیش از آنکه هیچ دانشمند دیگری به آن پی ببرد.

پروتئین مورد بحث قادر است تا جلوی شکل گیری پلاک های مغزی را گرفته و در نهایت منجر به توقف پیشرفت بسیاری از بیماری های زوال عقل، نظیر آلزایمر خواهد شد. ساخته شدن پروتئین در بازی Foldit می تواند به این معنی باشد که جامعه پزشکی نیز قادر است آن را ساخته و مورد استفاده قرار دهد.

چنین پروژه ای می تواند نشان دهد که بازی های آموزشی تا چه حد می توانند موثر واقع شده و خصوصا ضمن آموزش، منجر به کشف های بزرگ این چنینی شوند. آموختن چنین مباحثی ساده نیست اما به کمک سرگرمی می توان آن را ساده تر ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ehsan dorani
    ehsan dorani | ۳ مهر ۱۳۹۵

    foldit 200mbحجمشه!!

  • امیر حسین...
    امیر حسین... | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    الخخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی