ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با HTC Ocean آشنا شوید؛ نمونه اولیه یک تلفن هوشمند با بدنه ی حساس به لمس

پیش از ساخت هر تلفن هوشمند، سازنده معمولاً چند نمونه ی اولیه از آن تولید می کند تا قادر باشد تصمیم گیری کند ویژگی هایی که برای دستگاه تدارک دیده در دنیای واقعی چه حس ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

پیش از ساخت هر تلفن هوشمند، سازنده معمولاً چند نمونه ی اولیه از آن تولید می کند تا قادر باشد تصمیم گیری کند ویژگی هایی که برای دستگاه تدارک دیده در دنیای واقعی چه حس و حالی خواهند داشت.

این طرح های اولیه معمولاً تنها در دسترس تیم تولید محصول قرار دارند و چیزی از آنها به بیرون درز نمی کند، اما این بار Evan Blass که تاکنون اطلاعات مربوط به موبایل های متعددی را روی توییتر فاش کرده، به ویدیوی معرفی یکی از نمونه های اولیه HTC دست یافته و آن را منتشر کرده است.

اوان بلس می گوید این تلفن هوشمند HTC Ocean نام دارد و نخستین بار روی وب سایت شخصی Danelle Vermeulen، یکی از طراحان شرکت تایوانی مشاهده شده است.

طراحی این تلفن هوشمند تاحدی HTC 10 (بررسی دیجیاتو) و تصاویر تاکنون فاش شده از موبایل پیکسل گوگل را در ذهن تداعی می کند که توسط همین شرکت در حال ساخت هستند.

اما مهم ترین ویژگی که در ویدیوی معرفی روی آن تمرکز شده Sense Touch نام دارد. در حقیقت می توان گفت این قابلیت بدان معناست که فریم دستگاه به لمس حساس است و بر همین اساس، می توانید با لمس کناره های بدنه دستورات مختلفی را اجرا کنید.

htc-ocean-6-w600

تلفن هوشمند جدید در این ویدیو Ocean مجهز به Sense Touch نامیده می شود و در ادامه شاهد هستیم که چطور می توان با سوایپ کردن روی کنار بدنه ی دستگاه قابلیت های مختلف را فعال کرد.

برای نمونه اگر در صفحه ی خانگی باشید و روی لبه ی سمت راست دستگاه اشاره کنید، دستیار دیجیتالی گوگل فعال می شود و در اپلیکیشن پخش موسیقی هم می توانید با لمس کردن کنار بدنه میزان بلندی صدا را کنترل کنید.

علاوه بر این در ویدیو شاهد هستیم که هنگام استفاده از دستورات صوتی، کناره های نمایشگر مثل چراغ LED روشن می شوند، اما مشخص نیست این موضوع واقعیت دارد یا تنها یک افکت گرافیکی برای افزایش جذابیت ویدیو به حساب می آید.

از دیگر ویژگی های قابل مشاهده در ویدیو هم می توانیم به دوربین دوگانه اشاره کنیم، ضمن اینکه در پایین نمایشگر هیچ دکمه ای به چشم نمی خورد. نام نشان HTC هم در هیچ گوشه ای از محصول ثبت نشده است.

البته باید توجه داشته باشید که هنوز مشخص نیست چنین محصولی در نهایت به خط تولید می رسد، یا تنها یکی از ایده هایی به حساب می آید که برای ساخت پرچمدار بعدی توسط طراحان پیشنهاد شده است.

در نهایت از شما دعوت می کنیم تصاویر بیشتری از تلفن هوشمند مجهز به Sense Touch مشاهده کنید، قابلیتی که هرچند مشخص نیست به بازار عرضه می شود یا خیر؛ اما در صورت حقیقت داشتن، می تواند تا مدتی این انتقاد را کنار بزند که HTC به آخر نوآوری های خود رسیده و دیگر چیز جدیدی برای اضافه کردن به دنیای تلفن های هوشمند ندارد.

htc-ocean-7-w600

htc-ocean-2-w600

htc-ocean-4-w600

htc-ocean-3-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۱ مهر ۱۳۹۵

    نو آوری فقط موتورلا زد فورس.همین

  • Ali_Heydari
    Ali_Heydari | ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

    من چنین ایده ای رو تو ذهنم می پروروندم ک خوشبختانه شرکتی که طرفدارشم داره روش کار می کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی