ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به محدود کردن لینوکس روی لپ تاپ های سری Signature Edition متهم شد

لپ تاپ های امروزی قدرتمند تر، باریک تر و البته زیباتر از گذشته به نظر می رسند، درست مثل Lenovo Yoga Book. در حالی که اکثر این لپ تاپ ها با پیش فرض اجرای ویندوز ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

لپ تاپ های امروزی قدرتمند تر، باریک تر و البته زیباتر از گذشته به نظر می رسند، درست مثل Lenovo Yoga Book. در حالی که اکثر این لپ تاپ ها با پیش فرض اجرای ویندوز ساخته شده اند، اما بسیاری تمایل دارند که سیستم عامل های دیگر نظیر لینوکس و کروم او اس را روی آن داشته باشند.

اما اخیرا برخی از خریداران لپ تاپ های Yoga 900 و Yoga 910S و Yoga 710S متوجه شده اند که نمی توانند چنین کاری را انجام دهند که دلیل آن توافقی است میان مایکروسافت و تولیدکنندگان لپ تاپ ها نظیر لنوو.

پی سی های Signature Edition از سخت افزاری بهره می برند که ویندوز 10 را در خالص ترین حالت ممکن اجرا می کند و نیازمند هیچگونه نرم افزار جانبی دیگری نیست. در واقع به این دستگاه ها همچون موبایل های نکسوس گوگل نگاه کنید که خالص ترین ورژن اندرویدی روی آن ها نصب شده.

مشکل از آن جایی آغاز می شود که SSD کامپیوترها با فرمت RAID قفل شده و کرنل لینکوس قادر به درک آن نیست و نمی تواند روی چنین حافظه ای نصب شود.

این مبحث در انجمن های پشتیبانی لنوو مطرح شد اما بعد از مدتی تاپیک مربوطه پاک شد. سپس دوباره تاپیک بازگشت ولی از آن موقع تاکنون قفل مانده و کسی پاسخگو نیست.

جامعه کاربران لینوکس سریعا نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و مایکروسافت را مقصر دانسته اند که لینوکس را روی کامپیوترها محدود کرده است.

لنوو نیز در رابطه با این ماجرا واکنش نشان داده و گفته است که آن ها به عمد این کار را نکرده اند تا کاربران از تجربه لینوکس محروم باقی بمانند. لنوو می گوید استفاده از فرمت RAID صرفا برای افزایش کارایی سیستم به کار رفته و قصد دیگری در استفاده از آن نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علیرضا بدری
    علیرضا بدری | ۲ مهر ۱۳۹۵

    اگر یه کاری واسه نصب نرم افزار میکردن خیلی بهتر میشد

  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۱ مهر ۱۳۹۵

    لینوکس باید یه فکری به حال خودش بکنه چون خیلی قدرتممنده ولی خیلیم وله. حداقل باید یه سیستم عامل خاص برای چند نمونه سخت افزار استاندارد بشه و با چند شریک سخت افزاری همکاری مستقیم انجام بده

    • a
      a | ۱ مهر ۱۳۹۵

      :))
      پول میگیرید تو چیزی‌ که سر در نمیارید نظر بدید؟

    • hamon
      hamon | ۲ مهر ۱۳۹۵

      لینوکس یک آدم نیست که فکری به حال خودش بکنه. چندین هزار توسعه دهنده پشت گنو/لینوکس هست، و اصلا هدف این پروژه این چیز ها نیست.

مطالب پیشنهادی