ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حالت عکس برداری پرتره با بتای iOS 10.1 به آیفون 7 پلاس آمد

نسخه بتای iOS 10.1 از امروز در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته و با خود، حالت عکس برداری پرتره را در آیفون 7 پلاس به ارمغان می آورد که اپل وعده اش را در رویداد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

نسخه بتای iOS 10.1 از امروز در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته و با خود، حالت عکس برداری پرتره را در آیفون 7 پلاس به ارمغان می آورد که اپل وعده اش را در رویداد معرفی خانواده آیفون 7 داده بود.

حالت عکس برداری پرتره آیفون 7 پلاس، به گونه ای توسعه یافته که عمق میدان خفیف دوربین های گران قیمت DSLR را شبیه سازی می کند و سوژه اصلی دوربین، در مقابل پس زمینه ای تار قرار می گیرد. برای تحقق این مهم، پردازنده سیگنال های تصویری داخل موبایل، محیط را اسکن می کند و سپس با استفاده از تکنیک یادگیری ماشینی، افراد حاضر در تصویر را شناسایی می نماید.

iphone-7-plus-bokeh-photo-2-w600

پس از این، دوربین نقشه ای از عمق تصویر فراهم آورده و به کمک دو سنسور دوربین تعبیه شده در دستگاه، اشخاص را در فوکوس قرار داده و قسمت پشتی وی را تار می کند. وب سایت TechCrunch گزارش کرده که گزینه حالت پرتره آیفون 7 پلاس، با استفاده از تکنولوژی خریداری شده از کمپانی شهیر LinX توسعه یافته است.

باید خاطر نشان کرد که این قابلیت هنوز در فاز بتا به سر می برد و کماکان از مشکلاتی رنج می برد که اهالی کوپرتینو باید آنها را برطرف سازند. ضمناً اپل می گوید که از حالت پرتره در تمام اوقات نمی توان استفاده کرد و میزان نور محیط و فاصله درست دوربین و سوژه برای فوکوس امری مهم برای ثبت تصاویر باکیفیت به شمار می رود. بنابراین برای استفاده از حالت پرتره، باید زمان زیادی را صرف آزمون و خطا کنید.

iphone-7-plus-bokeh-photo-3-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امیر حسین...
    امیر حسین... | ۱ مهر ۱۳۹۵

    خخخ بابا اینو که p9 از خیلی وقت پیش داره و قابل تنظیم هم هست البته به اون عکسبرداری بوکه میگن

    • mohammad2441
      mohammad2441 | ۲ مهر ۱۳۹۵

      دقیقا حالا اگه یه شرکت دیگه یه چیز دسد بزارن گوشی ده سال پیشو میارن میگن نه اول کر این بوده حالا اگه اپل باشه قربون صدقه اش هم میرن?

  • امیرحسام.‌‌شیخی
    امیرحسام.‌‌شیخی | ۱ مهر ۱۳۹۵

    خب یه بار آماده میکرد بعد تو آیفون ۷ پلاس معرفیش میکرد الان این همه پول بدیم که تازه اپل میخواد آزمون و خطا کنه که چی میخواد بشه؟

  • حسن
    حسن | ۱ مهر ۱۳۹۵

    اینجور عکسا دقیقا چیزیه که من عاشقشم
    باید منتظر تست هاش باشیم البته....

مطالب پیشنهادی