ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنگوئن، الگوریتم مبارزه با تقلب نتایج جستجوی گوگل به روز رسانی شد

پس از تقریبا 2 سال انتظار، الگوریتم پنگوئن گوگل بالاخره بروزرسانی شد. این چهارمین آپدیت بزرگی است که گوگل در این الگوریتم اعمال می کند تا به مقابله با وبسایت هایی که نتایج جستجوی گوگل ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

پس از تقریبا 2 سال انتظار، الگوریتم پنگوئن گوگل بالاخره بروزرسانی شد. این چهارمین آپدیت بزرگی است که گوگل در این الگوریتم اعمال می کند تا به مقابله با وبسایت هایی که نتایج جستجوی گوگل را به نحو دلخواه خود تغییر می دهند بپردازد. گوگل می گوید که حالا پنگوئن به صورت لحظه ای سیگنالهای موثر بر رتبه ها را درون الگوریتم خود انجام می دهد.

پنگوئن، راهکار گوگل برای مقابله با روشهایی است که با تقلب سعی در کسب رتبه بالا دارند و مواقعی به کار می رود که سیستم اسپمینگ عادی گوگل قادر به شناسایی سایت خطاکار نباشد و از سال 2012 تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

به بیان دیگر، پنگوئن سایت هایی که تخلف می کنند را شناسایی کرده و از نتایج جستجوی خود خارج می کند. هر بار که این فیلتر مورد استفاده قرار می گرفت و سایت هایی را شناسایی می کرد، آن سایت تا سری بعد که دوباره پنگوئن دست به کار می شد همچنان خطاکار محسوب می شد، حتی اگر مشکلات مربوط به سایت اصلاح می گشت. اجرای دوباره الگوریتم پنگوئن نیز ممکن بود هر چند ماه یک بار انجام شود و در مواردی هم حتی بیشتر.

آخرین آپدیت پنگوئن در تاریخ 17 اکتبر سال 2014 ارائه شد. یعنی هر سایتی که آن زمان مورد هدف پنگوئن قرار گرفته، امروز تازه از لیست خارج شده است، البته در صورتی که مشکلاتش برطرف شده باشد.

با این حال، چنین مسئله ای دیگر به خاطرات سپرده می شود، چرا که پنگوئن از این پس به صورت لحظه ای و مداوم همه داده ها و صفحات وب را پردازش خواهد کرد. طی این پروسه، سایت ها ممکن است هر زمانی به چنگ این فیلتر افتاده و در صورت اصلاح نیز آزاد شوند.

به گفته گوگل، این آپدیت سبب می شود که تغییراتی که پنگوئن سبب آن می گردد بسیار سریع تر خودش را نشان دهد. از سوی دیگر نیز، پنگوئن تمرکز خود را روی صفحات وب می گذارد و نه صرفا وبسایت ها.

گوگل معتقد است که الگوریتم جدید به نوعی یک فیلتر قوی تر با قدرت بیشتر است و به جای تاثیر روی رتبه کل سایت، صفحه حاوی اسپم را تشخیص می دهد.

پیش از این، جریمه های پنگوئن روی کل سایت تاثیر می گذاشت اما گوگل در پاسخ به اینکه آیا این فیلتر جدید فقط یک صفحه را بی اعتبار می کند یا خیر، گفته که تاثیر روی صفحات خاص به معنی عدم تاثیرگذاری روی خود سایت نیست.

می توان به این نتیجه رسید که اگر صفحه ای گیر این فیلتر بیافتد، احتمالا همان صفحه یا بخشی که صفحه در آن قرار گرفته، مورد مجازات مستقیم گوگل قرار خواهد گرفت.

با توجه به اهمیت این بروزرسانی، دیجیاتو از صاحب نظران در زمینه سئو و وبمستران علاقه مند دعوت می کند تا با پرداختن به این موضوع در بخش نظرات، دیدگاه ها و تجربیان خود را با دیگران به اشتراک گذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۳ مهر ۱۳۹۵

    به امید روزی که سایت مسخره ای نباشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی