ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ادوارد اسنودن پیام رسان Allo گوگل را ابزاری برای نظارت همگانی خواند

پیام رسان Allo که برای نخستین بار در کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال جاری میلادی معرفی گشت، بالاخره چندی پیش عرضه شد و به دست مخاطبان رسید. اخیراً ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ مهر ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

پیام رسان Allo که برای نخستین بار در کنفرانس توسعه دهندگان I/O سال جاری میلادی معرفی گشت، بالاخره چندی پیش عرضه شد و به دست مخاطبان رسید. اخیراً ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که احتمالاً شناخته شده ترین افشاگر حال حاضر جهان به شمار می رود، به مردم هشدار داده که اپلیکشن Allo را از روی موبایل خود پاک کرده و دیگر هیچوقت به سمت آن نروند.

اسنودن به تازگی حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر را به دست گرفته و از مردم خواسته به هیچ وجه با اپلیکیشن Allo به چت با دوستان خود نپردازند؛ وی در ادامه این اپلیکیشن را ابزار نظارت همگانی گوگل خوانده است.

هنگامی که گوگل Allo را در کنفرانس I/O معرفی کرد، به مخاطبان اطمینان داد که هیچ یک از اطلاعات مربوط به پیام های خصوصی کاربران، به سرورهای اهالی مانتین ویو راه نخواهند یافت. گوگل همچنین افزود که اطلاعات جمع آوری شده به صورت ناشناخته خواهند بود و هیچ کس قادر به یافتن تولیدکننده محتوا نیست. چنین وعده هایی سبب شد تا تصور کنیم Allo اپلیکیشنی فوق العاده برای امنیت اطلاعات کاربران خواهد بود.

Allo 3-w600

با این همه، دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی اپلیکیشن Allo، برای درک خواسته های کاربران، نیازمند خواندن پیام های آن ها است. و اگر دستیار اپلیکیشن، پیام های شما را بخواند، یعنی گوگل هم قادر به مطالعه آن ها هست. به بیان واضح تر اطلاعات شما در دسترس اهالی مانتین ویو قرار دارند و سازمان هایی مانند آژانس امنیت ملی ایالات متحده با دریافت جواز لازم، قادر به دستیبابی به این اطلاعات هستند.

طبیعتاً Allo تفاوت زیادی با سایر اپلیکیشن های پیام رسان فعلی ندارد و محتویات آن از طریق اتصال امن HTTPS منتقل می شوند؛ بنابراین می توانید مطمئن باشید که هکرها احتمالاً به این محتویات دست نمی یابند. اما گوگل و بسیاری از سازمان های دولتی، به آسانی قادر به بررسی اطلاعات شخصی شما هستند.

همانطور که اسنودن خاطر نشان کرده، روند دریافت مجوز و بررسی اطلاعات کاربران، کار چندان دشواری برای سازمان های دولتی به حساب نمی آید. علاوه بر این، شیوه جمع آوری اطلاعات Allo به گونه ای است که یافتن کاربر را تسهیل می کند. ناگفته نماند که Allo همانند پیام رسان محبوب اسنودن، یعنی Signal، از «حالت ناشناخته» (Incognito Mode) بهره می برد اما این گزینه به صورت پیش فرض فعال نیست.

در هر صورت، ادوارد اسنودن عقیده دارد که با در نظرگیری Allo به عنوان یک محصول، اپلیکیشن پیام رسان گوگل ریسکی نیست که ارزش امتحان کردن را داشته باشد و بهتر است از آن فاصله بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۳ مهر ۱۳۹۵

    اگه می خواین ازتون جاسوسی نکنن باید نامه رد و بدل کنین به هم... همه برنامه ها همینن دیگه... طرف دانششو داره داره جاسوسی میکنه نوش جونش

  • Kaveh Namvar
    Kaveh Namvar | ۳ مهر ۱۳۹۵

    بله برای آدمهایی مثل اسنودن که با اطلاعات سری و امنیتی آدمها و دولتها بشکن و بالا بنداز میکنن تا پولدار و محبوب بشن گوگل الو خطرناکه ، مردم عادی هم کلا از این امکانات و تکنولوژی جدید استفاده میکنند و کیف میکنن ، تروریستها و مخلان امنییت ملی کشورها و هکرها و ..... هم باید بترسن چون دنیا داره سمتی میره که دیگه جایی براشون نیست

    • Kaveh Namvar
      Kaveh Namvar | ۳ مهر ۱۳۹۵

      آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است

  • رضا آرین
    رضا آرین | ۳ مهر ۱۳۹۵

    آهای گوگل،آهای CIA ،آهای آژانس امنیت ملی تو رو خدا بیاین به من هم نظارت کنید.رو همه گوشی هام الو نصب کردم.تو رو خدا بیاین

  • molavy
    molavy | ۲ مهر ۱۳۹۵

    سرویس های بعدی شما. گذشته شما. آینده شما.

    • molavy
      molavy | ۲ مهر ۱۳۹۵

      سرویس های بعدی گوگل . گذشته شما. آینده شما.

  • ireza89
    ireza89 | ۲ مهر ۱۳۹۵

    گاهى تفكر هم خوب هست. شما وقتى يك اپ رو نصب ميكنيد در اندرويد قبل از نصب و در آي او اس بعد از تصب اجازه دسترسى به قسمت هاى مختلف گوشى رو از شما مى گيره. وقتى شما اين اجازه رو بهش بدين عملا دوربين دفترچه تلفن گالرى ايميل دسترسى به لوكيشن و اينترنت گوشى رو ميدين.جاسوسى فقط به خوندن چت هاى شما و عكس هاى رد و بدل شده شما كه نيست. جاسوسى هاى امروزه بيشتر از روى دوربين گوشى لوكيشن هايى كه در اونجا حضور داشتين هست. مهم نيست كدوم اپ پيام رسان و غيره استفاده ميكنيد كافى احازه دسترسى رو به هر اپ بدين تا بتونن از شما جاسوسى كنن. چند مدت پيش مارك زاكربرگ بر روى دروبين مك بوك پروش چسب زده بود فكر ميكنيد چرا چون اونها خودشون كاملا آگاهن كه به راحتى ميشه جاسوسى كرد.مهم نيست در چه اكوسيستمى هستين.بيشتر جاسوسى ها هم براى لوكيشن هاى حساس كشور ها مثل مناطق نظامى كه رفت آمدها محدود هست.چرا در مناطق نظامى و افراد نظامى يا مناطق حساس از بردن گوشى چه هوشمند چه غير هوشمند ممنوع هست.فقط كافيه ميكروفون اون گوشى رو باز كنن و تمام گفت و گوى افراد رو بشنون در اون لوكيشن خاص كه منتظر هستن يكى از ابزار هاى قابل شنود و جاسوسيشون وارد بشه.?تفكر كنيد آيا جاسوسى خوندن چت شما و عكس خانوادگيتون هست؟!يا جاسوسى استفاده ازامكانات ديوايس شما نظير دوربين ميكروفون لوكيشن و اينترنت براى نقاط تعريف شده كه اونها مدنظر دارن هست.

    • Mehrdad
      Mehrdad | ۲ مهر ۱۳۹۵

      داداش نگران نباش قول میدم با ما کاری نداشته باشن، شما هم allo رو نصب کن بعد دسترسی های که باعث نگرانیت میشه رو غیرغعال کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی