ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از امروز آغاز شده است

امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران دیروز جمعه گفته است نخستین سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از امروز سوم مهرماه در سراسر کشور آغاز می شود. به گفته ی ایشان این شیوه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران دیروز جمعه گفته است نخستین سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از امروز سوم مهرماه در سراسر کشور آغاز می شود. به گفته ی ایشان این شیوه ی سرشماری تا ٢۴ مهرماه ادامه خواهد داشت و مردم با مراجعه به این سایت می توانند اطلاعات خود را در سامانه ی در نظر گرفته شده وارد کنند.

این مقام مسئول در عین حال گفته است سرشماری حضوری با مراجعه به منازل مردم نیز از ٢۵ مهرماه جاری تا ٢۵ آبان ماه در سراسر کشور انجام خواهد شد.

پارسا در این خصوص اظهار داشته است: «با توجه به ضریب نفوذ ۴۵ درصدی اینترنت در کشور انتظار می رود حدود ٣۵ درصد از خانوار های کشور، اطلاعات خود را به شکل اینترنتی در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند».

گفتنی است سرشماری نفوس و مسکن هر ۵ سال یک بار انجام می شود و سرشماری امسال هشتمین دور از این دست به شمار می آید.

بنا به گفته ی رئیس مرکز آمار ایران، خانوار هایی که به شکل اینترنتی سرشماری می شوند در پایان کدی دریافت می کنند که باید تا هنگام مراجعه ی حضوری مأموران از آن نگهداری کنند. با مراجعه ی حضوری مأموران سرشماری، این کد از خانوار های دارنده ی آن اخذ می شود و دیگر به صورت حضوری از آنها سرشماری به عمل نمی آید.

پارسا ادامه داده است: «فرم‌ های اینترنتی سرشماری به صورت ساده و روان تهیه شده و مردم با در اختیار داشتن اطلاعات دقیق هویتی خود و نیز کد پستی صحیح می‌ توانند در این فرایند شرکت کرده و اطلاعات خود را وارد نمایند. سوالات طرح شده نیز به صورت بسیار ساده است و هر فردی می‌ تواند به راحتی به آنها پاسخ دهد».

هزار جایزه ی ۱ میلیون تومانی برای هزار نفر

به گفته ی رئیس مرکز آمار ایران، به هزار نفر از خانوار هایی که به شکل اینترنتی اطلاعات خود را وارد کنند از طریق قرعه کشی جایزه ی ١٠ میلیون ریالی اختصاص می یاید.
وی همچنین از تخصیص ۱ گیگابایت اینترنت رایگان برای همه ی خانوار هایی خبر داده است که در سرشماری اینترنتی شرکت می کنند.

به گفته ی امدی علی پارسا، با مشارکت خانوار ها در سرشماری اینترنتی، هزینه ی سرشماری کاهش می یابد. سرپرستان خانوار با در دست داشتن اطلاعات خانوار می توانند حتی از طریق تلفن هوشمند نیز به وارد کردن اطلاعات خود بپردازند.

وی همچنین یادآوری کرده است اطلاعات سرشماری حضوری نیز به جای روش سنتی کاغذی، از طریق تبلت جمع آوری می شود.

نتایج سرشماری محرمانه است

رئیس مرکز آمار ایران در این باره گفته است: «نتایج سرشماری کاملاً محرمانه است و حتی با دستور قضایی هم نمی توان به آنها دست یافت».

پارسا درباره ی ارتباط احتمالی نتایج سرشماری و استفاده از اطلاعات دریافتی در تخصیص یارانه ها نیز گفته است: «سرشماری هیچ ارتباطی با موضوع یارانه ها ندارد. اطلاعات سرشماری افراد و بنگاه ها کاملاً محرمانه است و در اختیار فردی قرار نمی گیرد».

وی در پایان اظهار داشته است: «در صورتی که خانواری نتوانست به هر علتی به شکل اینترنتی ثبت نام کند و در هنگام سرشماری حضوری هم در خانه نبود، اطلاعیه ای از سوی مأمور سرشماری به خانه ی خانوار غایب انداخته می شود که شماره تلفنی در آن درج شده و سرپرست خانوار می تواند از طریق آن شماره تلفن، اطلاعات خانوار را اعلام کند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Arshia Arfa
    Arshia Arfa | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

    سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گل - باید بگم که ربطی به طراحی سایت نداره چون من خودم طراح سایتم و سنگینی و لود سایت به دلیل پایین بودن سطح سروری هستش که از دیتاسنتر گرفته شده این سروری که روش این سایت بارگذاری شده ضعیف هستش و جوابگوی این همه ملت نیست همزمان و این کاملا طبیعی هستش - اینم ذکر کنم که دوستانی که میگن در همه لحضه مشکل داره من توی 3 روز متوالی 5 نفرو ثبت کردم بدون هیچ مشکلی این دسته عزیزان بهتره اول بهشون بگم که یک چک به سرعت مودم خودشون هم بکنن من با سرعت 2 مگ قشنگ بدون هیچ مشکلی ثبت کردم و اینترنتشو ثبت شرکت شاتل کردم و خیلی راحت 10 گیگ اینترنت گرفتم ، اون عزیزی هم که گفته گواهی ssl مشکل داره اون از مرورگر شماست عزیز من به این سایت زیاد سرزدم و متوجه مشکلی در گواهی ssl این سایت نشدم همچنان اگه بازم سوالی چیزی بود به ایمیل زیر دوست داشتین ایمیل بزنین:info.db-team.ir سایتی هم که درحال حاظر روی این دامین هست درحال طراحی هستش و کار میبره به زودی کارش تموم میشه فعلا میتونین با ایمیل تجاری در ارتباط باشید.موفق باشید.? ? ? ? ? ?

  • Arshia Arfa
    Arshia Arfa | ۲۶ مهر ۱۳۹۵

    سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گل

  • mohammad reza heydariazar
    mohammad reza heydariazar | ۳ مهر ۱۳۹۵

    واقعا وضع سایت خیلی خیلی بده.مغزم ترکید از بس حرص خوردم

    • فرشاد بندری
      فرشاد بندری | ۳ مهر ۱۳۹۵

      یعنی نمیتونن یه سایت طراحی کنن که تو ترافیک بالا جواب گو باشه، باید تاسف خورد به حالشون، الانم که هرچی کد ملی سرپرست رو میزنی اصلا به مرحله بعد نمیره، یعی واقعا اینا عرضه ندارن یه سایت درست حسابی راه اندازی کنن؟

  • molavy
    molavy | ۳ مهر ۱۳۹۵

    الان یک عده آدم متوهم پیدا میشن که میگن اطلاعاتتون رو ندید که یارانه تون رو قطع می کنن. از کار برکنار میشید . تازه ممکنه کهریزک هم بفرستنتون.

  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۳ مهر ۱۳۹۵

    واقعا باید تاسف خورد واسه مسئولین کشور، که یه سایت درست حسابی نمیتونن ایجاد کنن، سایتش مدام وسط وارد کردن اطلاعات ارور میده و مجبوری از اول اطلاعاتو وارد کنی، واقعا متاسفم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی