ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در حال آزمودن یک اسپیکر هوشمند مجهز به Siri برای رقابت با Amazon Echo است

شایعات در مورد رقیب اسپیکر هوشمند Echo آمازون از سوی اپل رنگ واقعیت به خود گرفت، زیرا این کمپانی به صورت پنهانی در حال توسعه و تست این محصول است. به گزارش Bloomberg به نقل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

شایعات در مورد رقیب اسپیکر هوشمند Echo آمازون از سوی اپل رنگ واقعیت به خود گرفت، زیرا این کمپانی به صورت پنهانی در حال توسعه و تست این محصول است. به گزارش Bloomberg به نقل از افراد آگاه، گجت فوق به دوربین نیز مجهز شده تا بتواند کاربران مختلف را تشخیص داده و حتی احساسات آنها را درک نماید.

ظاهراً کارکرد اصلی محصول اپل شبیه به Echo آمازون به صورت یک اسپیکر خانگی هوشمند است که با صدای کاربر فعال شده و دستیاری مجازی محسوب می شود. همان طور که می دانید Echo می تواند با فرامین صوتی ساده به پخش موسیقی، پاسخ به سؤالات، اجرای اپلیکیشن های مختلف تحت عنوان «مهارت ها» و کنترل وسایل خانگی هوشمند دیگر بپردازد.

همان طور که انتظار می رود، اسپیکر اپل به Siri مجهز خواهد بود و ظاهراً اهالی کوپرتینو با جدیت تمام در حال ارتقاء هوشمندی سیری در مکالمه هستند تا این دستیار هوشمند بتواند نقش بزرگ تری را در منزل ایفا نماید.

گفتنی است کنترل صوتی Apple Music و دیگر ابزارهای طراحی شده بر اساس پلتفرم خانه هوشمند کمپانی مورد بحث یعنی HomeKit می توانند جزء کارکردهای اصلی این اسپیکر به شمار آیند. همچنین می توان تعامل با تلفن همراه مانند خواندن ایمیل ها، پیام های متنی و توئیت ها را نیز از این گجت انتظار داشت.

بلومبرگ می گوید برخی از نمونه های اولیه تولید شده در حال حاضر مجهز به دوربین هستند، و می توانند چهره کاربر را تشخیص داده و احساسات او را درک نمایند. ظاهراً اقدامات اخیر اپل و خرید کمپانی های متخصص در زمینه تشخیص چهره، بخشی از پروژه فوق برای رقابت با آمازون بوده است.

با این تفاسیر، اگر گجت نهایی اپل به دوربین و قابلیت های جدید آن مجهز شود، می تواند از این نظر محصولات مشابه رقبا یعنی Amazon Echo و Google Home را پشت سر بگذارد، یا حداقل رقابتی تنگاتنگ را در این عرصه ایجاد نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی