ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارشی از تست درایو مشتریان چری آریزو 5 در پیست آزادی؛ بازاریابی به سبک جهانی

خودروسازان ایرانی باید درس های بسیاری از رقبای چینی خود بگیرند، از طراحی به روز محصولات ایمن تا روش های فروش و حتی به وجود آوردن امکان تست خودرو پیش از خرید. خوشبختانه این روش ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

خودروسازان ایرانی باید درس های بسیاری از رقبای چینی خود بگیرند، از طراحی به روز محصولات ایمن تا روش های فروش و حتی به وجود آوردن امکان تست خودرو پیش از خرید.

خوشبختانه این روش به تازگی توسط شرکت مدیران خودرو در کشورمان انجام می شود و این شرکت مشتریان را با شکل و شمایلی متفاوت از نحوه انتخاب و خرید خودرو آشنا کرده است.

arizo-9

طبیعتا رانندگی با خودرو قبل از خرید آن همانقدر لازم و ضروری به نظر می رسد که پرو لباس قبل از خرید، اما خودروسازان ایرانی به لطف بازار کاملا انحصاری تاکنون چنین حقی را برای مشتریان خود قائل نشده اند و شاهد فروش لباس های بد قواره ای هستیم که مشتریان ناچارا برایشان صف می کشند.

در بعد از ظهر جمعه هفته گذشته مطابق با دومین روز مهرماه، پیست آزادی شاهد برنامه تست درایو خودروهای چری آریزو 5 برای مشتریان نمایندگی های برتر مدیران خودرو بود.

arizo-11

طبیعتا با توجه به نبود محل مناسب تست خودرو در شهر تهران،  شرایط ایمن پیست آزادی در کنار پوشش بیمه ای کامل که از سوی شرکت خریداری شده بود، این امکان را برای مشتریان فراهم می کرد که بتوانند به شکل کامل خودرو مورد نظر خود را محک بزنند.

یکی از نکات جالب این تست درایو در مقایسه با معدود برنامه های مشابهی که گاها از سوی شرکت های وارد کننده خودرو برگزار می شود، نوع رانندگی کارشناسان شرکت و مردم با خودروهای چری آریزو 5 بود.

arizo-16

در اغلب موارد به دلیل رعایت نکات ایمنی و تحت فشار قرار نگرفتن خودرو، به مشتریان توصیه می شود که از سریع راندن خودرو خودداری کنند و از این رو مشتریان در عمل نمی توانند به خوبی ویژگی های خودرو مورد بحث را محک بزنند، اما اینبار شرایط به شکل دیگری بود و حتی کارشناسان فروش مدیران خودرو تلاش می کردند تا به نوعی با کشیدن ناگهانی ترمز دستی در مسیر پیچ، دریفت زدن با چری آریزو را امتحان کنند.

arizo-14

در بسیاری موارد شاهد بلند شدن صدای جیغ تایرها و فعال شدن سامانه کنترل پایداری (ESP) چری آریزو بودیم که درست در لحظه موعود از بروز شرایط بحرانی جلوگیری می کرد.

چری آریزو 5 از این آزمایشات چند ساعت و پر فشار سربلند بیرون آمد اما این مدل با با پیشرانه 1.5 لیتری 117 اسب بخاری و گیربکس CVT (در نسخه اتوماتیک) به عنوان یک سدان نسبتا جمع و جور و اقتصادی مطرح است و در واقع برای رانندگی این چنین خشن طراحی نشده است، اما علیرغم این واقعیت، اغلب مشتریان پس از رانندگی در پیست، رضایت خود را از مشخصات عملکردی و هندلینگ این مدل اعلام می کردند.

arizo-17

کیفیت خوب متریال داخلی، زیبایی طراحی خودرو و عایق کاری مناسب از دیگر ویژگی هایی بود که توجه اغلب مشتریان را به خود جلب کرده بود، در مقابل برخی نیز که رانندگی اسپرت تری را مد نظر داشتند، بر نیاز چری آریزو 5 به موتور قوی تر تاکید داشتند.

در پایان برنامه نیز پس از نظر سنجی از مشتریان، مراسمی جهت اهدای جوایز به قید قرعه توسط نمایندگی شماره 353 مدیران خودرو برگزار شد که در نوع خود جالب توجه به نظر می رسید.

arizo-18

امید است با رقابتی تر شدن بازار خودرو کشورمان، شاهد افزایش حق انتخاب و به روز شدن روش های فروش و خدمات پس از فروش توسط کمپانی های فعال در بازار باشیم. بلکه مشتریان ایرانی نیز سرانجام طعم به وجود آمدن امکان بررسی خودرو پیش از خرید را به شکل گسترده بچشند و ناچار نشوند تا چشم بسته ده ها میلیون تومان را صرف خرید خودرویی ناشناخته و بی کیفیت کنند.

arizo-15

گفتنی است که مدیران خودرو قصد دارد در دو هفته آینده نیز مشابه همین برنامه را در روزهای جمعه (مورخ 9 و 16 مهرماه) ادامه دهد و علاقه مندان می توانند از طریق وب سایت شرکت مدیران خودرو به اطلاعات بیشتر در این خصوص دسترسی پیدا کنند. همچنین به زودی امکان تست درایو چری آریزو 5 در سایر شهرها کشورمان نیز فراهم خواهد شد.

arizo-10

arizo-13

از این رو باید حضور شرکت هایی مانند چری در ایران را به فال نیک گرفت، چرا که فراگیر شدن رویکرد جهانی چنین کمپانی هایی می تواند منجر به تغییر شرایط بازار خودرو کشورمان به نفع مشتریان شود.

arizo-12

مقایسه مشخصات فنی و امکانات رفاهی چری آریزو 5 و جک J5 را می توانید از اینجا مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • reza67
    reza67 | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    سلام دوستان .بنده روز تست رفته بودم.به نظر بنده ام خودوری ارزنده ای هست به نسبت قیمتش.با توجه به امکانات کیفت و گارانتی 5ساله و ظاهر زیبا،تو این رنج قیمت چیز بهتری نمیشه خرید

  • reza67
    reza67 | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    سلام

  • shakila naderi
    shakila naderi | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    سلام دوستان،من ١سال النترا داشتم و راضي بودم!به پيشنهاد دوستي آريزو ٥ رو تست كردم و برخلاف انتظارم از كيفيت مطلوبي برخوردار هست و حتي از بعضي آپشن هاش راضي ترم نسبت به ماشين قبليم.

  • بهداد
    بهداد | ۴ مهر ۱۳۹۵

    من رفتم مرکز اصلی نرسیده به نیایش برای تست درایو تیگو 5.... راننده از طرف خودشون بود ولی ماشین رو بیچاره میکردا ... یعنی فقط مونده بود بگم رو دوچرخ ببر یا از رو جوب ردش کن ... آخرش خودم دلم به حال ماشینه سوخت گفتم خوبه برادر من ....

  • ireza89
    ireza89 | ۴ مهر ۱۳۹۵

    وقتى مى نويسيد محصول اقتصادى به معنىش توجه كنيد.محصولى اقتصادى هست كه در كنار قيمت مناسب مصرف سوخت پايين و دوام زياد امكانات رفاهى مناسبى هم در اختيار ميگذاره.قيمت اين محصول از تويوتا كرولا و هوندا سيويك كه سرآمد خودروهاى اقتصادى هستند در خارج از كشور و حتى مناطق آزاد ايران بيشتر هست.ماخودروهاى چينى رو داريم به قيمت بهترين محصولات ژاپن كره آمريكا و حتى آلمان ميخريم.خودرو چينى كه از ٦٠ ميليون تا ٧٢ ميليون قيمت خورده.با ٢٠ هزار دلار بهترين خودروها ميشه خريد در تمام دنيا

    • سینا ز
      سینا ز | ۴ مهر ۱۳۹۵

      دوست عزیز 20 هزار دلار میشه چقدر ؟ 70 میلیون حالا پول گمرک رو بکش روش میشه چقدر ؟ بالای 100 میلیون . بعد الا ماشین 60 میلیونی چری با ماشین130 میلیونی هوندا سیویک برابره ؟ هوندا رو به دلار حساب میکنی بعد چری رو به قیمت داخلی که گمرک اومده روش ؟ اطلاعات اشتباه چرا میدی به مردم

      • ireza89
        ireza89 | ۴ مهر ۱۳۹۵

        اطلاعات غلطى ندادم قيمت ماشين ها رو در خارج از ايران اعلام كردم.متن رو با دقت بخونيد تا متوجه بشيد.منم ميگم پول گمرك و شماره گزارى حق نيست مردم بايد با اين پول ماشين با ايمنى ٥ستاره اروپا سوار بشن و امنيت خودشون و خانوادشون تامين كنند و ٥ سال از بابت خرابى و گارانتى خيالشون راحت باشه.به جاى مونتاژ ماشين هاى چينى با كارخونه هاى روز دنيا مثل فولكس و تويتا هوندا قرارداد ببندد و بدون گمرك ماشين رو در ايران مونتاژ كنن هم كارگر از كار بي كار نميشه هم مردم با قيمت جهانى صاحب خودرو ايمن ميشن و هم صادرات به منطقه از ايران صورت ميگره.

        • 7.62mm
          7.62mm | ۴ مهر ۱۳۹۵

          عزیز جان ماشین چینی و ماشین غیر چینی به یک نسبت گمرک و عوارض میخوره، یعنی ماشین چینی ۷۰ میلیونی قیمت اصلیش ۲۰هزار دلار نیست، و ۱۰هزار دلاره! تویوتا ۲۰ هزار دلاری میشه بالای ۱۵۰ میلیون

          • seyed amir hosseini javadi
            seyed amir hosseini javadi | ۴ مهر ۱۳۹۵

            خیر عزیز جان ماشین چینی و هر ماشین cKd که قطعات وارد میشه و سمبل میشه اینجا گمرکش به مراتب کمتر هست

          • ireza89
            ireza89 | ۴ مهر ۱۳۹۵

            عزيزم به شما هم ميگم به نظر من توجه كن نوشتم در خارج از ايران اين قيمت هست.كل نظر من مقايسه قيمتى يه خودرو چينى در ايران و خودرو هاى ژاپنى در دنيا بود.كه ماچقدر بدبختيم كه با قيمت تويوتا كرولا و سيويك بايد سوار ماشين هاى بي كيفيت بشيم و همچنين انتقاد به نگارنده اين مقاله كه از واژه اقتصادى استفاده كرده كه در مورد هيچ كدوم از ماشين هاى داخل ايران نميتونيم به واژه اقتصادى اشاره كنيم چون ٣آيتمى كه باعث اقتصادى ميشه رو همزمان نداره هيچ خودرويي در ايران

        • شهنوازی
          شهنوازی | ۵ مهر ۱۳۹۵

          بعد مسئولین محترم از کجا خرج زن و بچه اشون رو در بیارن ؟

مطالب پیشنهادی