ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با هدست Elsewhere تمامی ویدیوهایتان را به صورت سه بعدی تماشا کنید

هدست Elsewhere تقریباً شبیه به ابزارهایی است که طبیبان در سال های دور به چشم می زدند، چیزی مثل عینک های دوکانونی یا حتی نمونه اولیه از یک درشت نمای جراحی؛ اما در واقع این طور ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

هدست Elsewhere تقریباً شبیه به ابزارهایی است که طبیبان در سال های دور به چشم می زدند، چیزی مثل عینک های دوکانونی یا حتی نمونه اولیه از یک درشت نمای جراحی؛ اما در واقع این طور نیست.

این وسیله 50 دلاری که لنز دوگانه قابل تنظیم دارد، به آیفون متصل می گردد و اپلیکیشن مخصوصی نیز برای آن عرضه شده. برای استفاده از آن، کافیست اَپ مربوطه را باز کنید، سپس موبایل را در محفظه مخصوص جای داده و هدست را جلوی چشمان خود قرار دهید، حال تمامی ویدیوها به صورت سه بعدی به نمایش در می آیند.

توسعه دهندگان این محصول یعنی «وندلین لی» و «آزا رسکین» که از مدیران اجرایی سابق موزیلا و سانگزا هستند، آن را «تحولی در ادراک» می نامند که «می تواند هر ویدیویی را به واقعیت مجازی تبدیل نماید.» البته ظاهراً آنها به خاطر محبوبیت بیش از حد واقعیت مجازی در حال حاضر، از کلمه VR استفاده کرده اند.

در واقع Elsewhere را باید هدست سه بعدی دانست، زیرا هیچ کار دیگری انجام نمی دهد و صرفاً تصاویر و ویدیوهای دوربین را به حالتی تبدیل می کند که 3D به نظر برسند. «راسکین» تکنولوژی مورد استفاده را technomancy می نامند، اما بهتر است آن را شبیه به یک استریوسکوپ مدرن بنامیم.

elsewhere-headset-1

اما فارغ از تکنولوژی به کار رفته در این ابزار، نتیجه نهایی بسیار جالب توجه است. کاربر می تواند کنتراست تصاویر را با حرکت انگشت تنظیم کند، تا عمق میدان را افزایش یا کاهش دهد. همچنین قابلیت بزرگنمایی تصویر نیز در اپلیکیشن Elsewhere تعبیه شده که تجربه لذت بخشی را به ارمغان خواهد آورد.

گفتنی است ضرورتی ندارد ویدیو داخل حافظه تلفن همراه قرار داشته یا توسط آن ضبط شده باشد. حتی می توان ویدیویی را از یوتوب دانلود کرده و روی لپ تاپ به نمایش گذاشت، سپس از طریق اپلیکیشن دوربین آیفون آن را داخل کادر نمایشگر قرار داده و سپس با استفاده از هدست Elsewhere به تماشای ویدیوی سه بعدی پرداخت.

البته هدست مورد بحث به هیچ وجه با هدف رقابت با محصولات واقعیت مجازی گوگل یا اکیولس ساخته نشده. «لی» و «رسکین» آن را پروژه ای برای متفاوت دیدن دنیا می خوانند که از مدت ها پیش در سر داشتند. به هر حال با قیمت مناسب 50 دلاری، می توان نگاهی دوباره به ویدیوهایی که تاکنون داشته اید، بیندازید و آن ها را از نو تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی