ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خلاصه ای از آنچه گوگل امروز در هند معرفی کرد

گوگل کشور هند را بازاری مهم و دارای پتانسیلی بسیار بالا برای رشد می بیند، به همین خاطر امروز رویدادی در شهر دهلی برگزار کرده و از برنامه های خود برای گسترش سرویس هایش در میان مردم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

گوگل کشور هند را بازاری مهم و دارای پتانسیلی بسیار بالا برای رشد می بیند، به همین خاطر امروز رویدادی در شهر دهلی برگزار کرده و از برنامه های خود برای گسترش سرویس هایش در میان مردم ساکن این کشور پرده برداری نمود.

گوگل در این رویداد از سرعت رشد اعجاب انگیز تکنولوژی در هند سخن گفت، و این که در هر ثانیه سه هندی برای نخستین بار در زندگی خود به اینترنت دسترسی پیدا می کنند؛ آماری که از پتانسیل رشدی بسیار عظیم برای سرویس های اینترنتی در این کشور حکایت دارد.

اینترنت در هند بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا توسعه یافته نیست، و خیل عظیمی از مردم این کشور برای دسترسی به آن با محدودیت هایی مواجه اند. با وجود این مشکلات اما گوگل تصمیم گرفته تا برخی از سرویس های خود را پس از بهینه سازی برای اینترنت این کشور در اختیار کاربران هندی قرار بدهد.

YouTube Go یکی از مهم ترین این سرویس هاست که ساعاتی پیش توسط کمپانی رونمایی شد. با استفاده از این سرویس کاربران هندی می توانند حتی با ضعیف ترین اینترنت هم ویدئوهای یوتوب را با حجم فشرده دانلود کرده تا ضمن صرفه جویی در مصرف دیتا قادر به تماشای آفلاین آن ها باشند.

YouTube Go 1-w600

اما تصمیم دیگر گوگل برای نفوذ هر چه بیشتر در بازار هند، بهینه سازی پلی استور برای اینترنت های 2G است. اینترنت 4G به زودی در هند راه اندازی می شود، اما در حال حاضر خیل عظیمی از مردم این کشور برای دسترسی به اینترنت به ارتباط 2G متوسل هستند.

گوگل با توجه به این موضوع به زودی نسخه ویژه ای از پلی استور که برای ارتباط 2G بهینه سازی شده را منتشر می کند. پلی استور اختصاصی هندی ها از قابلیت زمان بندی دانلودها برخوردار خواهد بود، مضاف بر این که قابلیت Wait for Wi-fi گوگل پلی برای صرفه جویی در دیتا را هم در آن شاهد هستیم.

راهکار دیگر گوگل برای صرفه جویی در مصرف کاربران هندی، ارتقای قابلیت ذخیره سازی گوگل کروم است. همانطور که می دانید مرورگر کروم از یک حالت Data Saver برخوردار است که با فشرده سازی اطلاعات آن ها را با مصرف کمتر دیتا بارگذاری می کند. این قابلیت حالا از ویدئوهای MP4 هم پشتیبانی به عمل می آورد.

بنابراین با ذخیره هر صفحه اینترنتی شاهد ذخیره شدن فایل های ویدئویی هم خواهید بود. گوگل ادعا کرده که استفاده از این حالت می تواند تا میزان 67 درصد در مصرف پهنای باند صرفه جویی کند.

Screen Shot 1395-07-06 at 10.55.24 AM-w600

اما راه اندازی سرویس Google Station برای دسترسی به وای فای رایگان و همچنین بومی سازی Google Assistant از طریق پشتیبانی از زبان هندی تصمیمات دیگر گوگل برای گسترش اینترنت در کشور هند هستند که طی اخباری جداگانه به اطلاع تان رساندیم.

مطابق آخرین آمار منتشر شده، در حال حاضر 300 میلیون نفر از جمعیت هند به اینترنت دسترسی دارند و پیش بینی شده که این رقم تا چهار سال آینده به دو برابر میزان فعلی خود خواهد رسید.

با توجه به پتانسیل رشد بسیار زیاد بازار هند، تا کنون بسیاری از کمپانی ها نسبت به ارائه خدمات و بومی سازی سرویس های خود برای این کشور بی توجه بوده اند. اما باید گفت که گوگل با تمرکز بر این بازار و همچنین پشتیبانی رسمی از زبان هندی در Google Assistant مطمئنا در مسیر درست گام گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ireza89
    ireza89 | ۶ مهر ۱۳۹۵

    از اونجا كه درآمد گوگل از تبليغات هست و جمع آورى اطلاعات كاربران توقعى غير از اين هم نداريم.در ضمن مدير عامل گوگل يك هندى هست و به كشور خدمات ميده و پتانسيل هند بسيار زياد هست.همين الان ٥ برابر ايران به اينترنت دسترسى دارن و اينم بدونيم با اينكه كشور فقيرى هست هند
    ولى جمعيت ١/٧ دنيا در هند زندگى ميكنن.از اين ٣٠٠ ميليون هندى كه به اينترنت دسترسى دارن از هر نفر ماهى ١ دلار سود كسب كنه گوگل در سال ٣.٦ ميليارد دلار درآمد كسب ميكنه.

  • | ۶ مهر ۱۳۹۵

    گوگل کارش درسته

  • Devil may cry
    Devil may cry | ۶ مهر ۱۳۹۵

    چه گیری داده به هند

    • | ۶ مهر ۱۳۹۵

      جمعیت هند زیاده
      زیادم پول ندارن اپل و مایکروسافت نمی تونن زیاد به هند ورود کنند

مطالب پیشنهادی