ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

20 ستاره نمایشگاه خودرو پاریس 2016

نمایشگاه پاریس اتوشو که به زبان فرانسوی ها Mondial de l’Automobile نام گذاری شده است، قدیمی ترین نمایشگاه موتوری جهان از نوع خود به شمار می رود. به گونه ای که در اولین رویداد آن، ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۷ مهر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

نمایشگاه پاریس اتوشو که به زبان فرانسوی ها Mondial de l’Automobile نام گذاری شده است، قدیمی ترین نمایشگاه موتوری جهان از نوع خود به شمار می رود.

به گونه ای که در اولین رویداد آن، از انواع اقسام دوچرخه و موتورسیکلت تا ورزش های مرتبط با دنیای خودروسازی  در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه یکی از بزرگ ترین رویدادهای صنعت خودروسازی هم به شمار می رود و با تمرکز بر روی آخرین دست آورد های خودروسازان مطرح جهانی در قالب مدل های کانسپت و جدیدترین مدل های سال جدید میلادی، در این نمایشگاه رونمایی می شود.

در سال 2014 بیش از 1.25 میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند. حال پس از یک سال وقفه، این نمایشگاه از اواخر ماه سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا از خودروهای مهمی که در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد و یا احتمال رونمایی از آن ها می رود آشنا شویم.

آلفارومئو جولیا ولوچه

alfa-romeo-giulia-veloce-hero-w600-h600

آلفا مدل چهارچرخ متحرک جولیا را به این نمایشگاه خواهد آورد که با قدرت 276 اسب بخاری از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو رقیب سرخستی برای رقبای آلمانی و انگلیسی خود خواهد بود. این مدل نسخه دیزلی هم خواهد داشت.

آئودی Q5

q5-w600-h600

آئودی از نسل جدید مدل Q5 پرده برداری خواهد کرد. مدل جدید بر پایه پلت فرم MLB گروه خودروسازی فولکس واگن ساخته شده است و در حدود 100 کیلوگرم به نسبت مدل قبلی وزن سبک تری دارد، شاسی بلند جدید آئودی به احتمال بسیار نسخه هیبرید هم خواهد داشت و با طراحی خاص و تند تیز آئودی قطعا توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

بی ام و X2

bmwx2-w600-h600

این اولین نسل از بی ام و X2 خواهد بود و سری شاسی بلند های بی ام را تقریبا تکمیل خواهد کرد. این مدل اشتراکات بسیار زیادی با خواهر کوچکتر خود یعنی X1 خواهد داشت، اما با جلوه اسپرت تر و همینطور شخصیت اسپرتی تری روانه بازار خواهد شد.

از رقبای این مدل می توان به رنج رور ایووک اشاره کرد. به احتمال بسیار زیاد بی ام و پیش نمایشی از X2 تحت مدل کانسپ را پرده برداری خواهد کرد.

سیتروئنCxperience concept

cp16_face_avant-w600-h600

اینجا فرانسه است و قطعا خودروسازان فرانسوی در نمایشگاه خانگی خود برنامه های مفصلی خواهند داشت. سیتروئن با کانسپت سدان جدید خود، پیش نمایشی از آینده را به مان نشان خواهد داد.

استفاده از قوای محرکه هیبرید که موتور الکتریکی به باتری با ظرفیت بسیار پایین 3kWh مجهز  خواهد بود که این حربه باعث کاهش وزن و مصرف پایین تر موتور بنزینی خواهد شد.

سیتروئن C3

citroen-c3-294-w600-h600

این مدل با طراحی خاصش قطعا توجه های بسیاری به خود جلب خواهد کرد. یک هاچبک شهری جذاب با طراحی بسیار متفاوت که کمی هم ارتفاع بیشتری با سطح زمین به نسبت دیگر هاچبک های رایج دارد و با طراحی داخلی چشم نواز و استفاده از موتورهای کم حجم و پرقدرت بنزینی و دیزلی، به گزینه بسیار متفاوتی برای خریداران این گونه خودرو ها تبدیل خواهد شد.

در این مدل از جعبه دنده 6 سرعته دستی و اتومات بهره گرفته شده است.

داچیا

dacia-is-unveiling-the-new-sandero-sandero-stepway-and-logan-mcv-150916-08h00-uk-w600-h600

مدل فیس لیفت داچیا ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان MCV که همه این خودروها با نام رنو ساندرو  در کشور ما تولید می شوند(مدل تولیدی در ایران نسل قبلتر مدل فعلی به شمار می رود)، به نمایشگاه پاریس خواهند آمد.

استفاده از چراغ روز LED، طراحی جدید کابین به همراه استفاده از متریال های بهتر، از مهم ترین تغییرات ارزان ترین خودروی عرضه شده در بازار اروپا به شمار می رود، این خودرو با برچسب قیمتی 5995 یورویی عرضه خواهد شد و هیچ گونه افزایش قیمتی برای مدل فیس لیفت در نظر گرفته نشده است.

گرچه با توجه به سیاست های تولیدکنندگان ایرانی، پای این مدل های جدید به ایران باز نخواهد شد و سازنده ایرانی تنها به تولید همان مدل های قدیمی برای سالیان متوالی اکتفا خواهد کرد.

مدل های اختصاصی فراری

ferraritdf2016-w600-h600

فراری به مناسبت 70 سالگی این شرکت، 350 نسخه اختصاصی خواهد ساخت. از هر کدام از مدل های در حال تولید 70 نسخه اختصاصی تولید خواهد شد که جمع آن ها به عدد 350 می رسد.

فراریGTC4 Lusso T

ferrari_gtc4lusso_t_1-w600-h600

نسخه V8 توربو GTC4 هم در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد شد. استفاده از موتور تویین توربو V8 فراری که قدرتی معادل 602 اسب بخار تولید می کند این نسخه را تبدیل به مدل پایه ای این اتاق فراری خواهد کرد.

فراری لفراری Aperta

laferrari_0-w600-h600

مدل سقف تاشو لفراری برای اولین بار در این نمایشگاه در معرض دید قرار خواهد گفت، گرچه همه نسخه های تولیدی از این مدل در حال حاضر به مشتریان خاص فراری فروخته شده است، اما این باعث نمی شود که فراری گل سرسبد محصولاتش را به نمایشگاه نیاورد.

این مدل همانند نسخه کوپه از آرایش قوای محرکه هیبرید بهره می برد که جمع قدرتی آن در حدود 950 اسب بخار است.

هیوندای i30

i30lightened-w600-h600

نسل سوم هیوندای i30 هاچبک در نمایشگاه پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد. این نسل تنها در مدل های 5 درب هاچبک، استیشن و چهار درب کوپه عرضه خواهد شد.

ضریب درگ این مدل به عدد 0.26 می رسد که به ادعای هیوندای بهترین آیرودینامیک ممکن را در کلاس خود عرضه می کند.

کیا ریو

kia-rio-new-web-111-w600-h600

کیا هم با مدل ریو پا به این نمایشگاه خواهد گذاشت، خودرویی که دنباله رو پراید محسوب می شود و در بازار کره جنوبی به نام کیا پراید فروخته خواهد شد.

این نسل تنها در مدل سوپرمینی 5 درب  خواهد بود. با توجه به عکس های منتشر شده از آن، باید گفت که این نسل از سطح کیفی و تجهیزاتی بالاتری به نسبت نسل قبل برخوردار است.

استفاده از موتور یک لیتری 3 سیلندر توربو و دیگر موتورهای 1.3 و 1.4 لیتری بنزینی و دیزلی در این خودرو تایید شده است.

مرسدس AMG GT Roadstar

merc-amg-gt-c-roadster-web-018-w600-h600

مدل کروک کوپه قدرتمند مرسدس هم برای اولین بار در این نمایشگاه در معرض دید قرار خواهد گرفت. این مدل مجهز به سقف تاشو پارچه ای است. نسخه GT C این خودرو در حدود 547 اسب بخار قدرت تولید می کند.

کانسپت شاسی بلند تمام برقی مرسدس بنز

mercedes-glc-rt-2016-1120-w600-h600

مرسدس هم از یک کانسپت شاسی بلند بر پایه مدل GLC رونمایی خواهد کرد که از قوای تمام برقی سود می برد. برنامه ریزی ها برای عرضه این مدل در سال 2020 میلادی است.

مرسدس بنز E-class ALL Terrain

merc-allterra-387-w600-h600

مرسدس بنز این مدل را برای رقابت با آئودی A6 Allroad و ولوو V90 Cross Country به نمایشگاه پاریس خواهد آورد. این مدل به نسبت رقبا در حدود 35 میلی متر ارتفاع بیشتری دارد و مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک است.

اپل Ampera-e

bolt-w600-h600

مدل اروپایی شورلت بولت با نام Ampera-e در بازار اروپا عرضه خواهد شد. گرچه هنوز نمی توان مشخصات دقیقی برای آن اعلام کرد اما قطعا در اکثر موارد مشابه مدل بولت خواهد بود و میزان برد آن با یک بار شارژ همانند مدل بولت از 200 مایل بیشتر خواهد بود.

پژو 3008

peugeot_3008_1605styp_001_0-w600-h600

این مدل که امسال به صورت یک شاسی بلند عرضه شده و پژو بازار رو به رشد شاسی بلند ها را هدف خود قرار داده است.  از طراحی جدید i-cockpit پژو بهره خواهد گرفت که پیشتر در مدل 5008 هم شاهد استفاده از آن بودیم. موتور 1.2 لیتری و 1.6 لیتری بنزینی و توربو هم موتورهای در نظر گرفته شده برای این مدل خواهند بود.

پژو با طراحی رادیکال جدید قطعا توجهات بسیاری را به سوی خود جلب خواهد کرد.

پورشه پانامرا و پانامرا اسپرت گرن توریزمو

porsche-panreveal-045-w600-h600

پورشه هم با نسل دوم پانامرا پا به این نمایشگاه خواهد گذاشت. این سوپرسدان پورشه از برادران دیگر خود همچون 911 المان های طراحی بسیاری را با عاریت گرفته و با استفاده از خطوط تند و تیز ابهت مدل نسل جدید را بیش از پیش افزایش داده است.

استفاده از موتورهای جدید هم همانند گذشته در دستور کار قرار گرفته و از موتور 2.9 لیتری V6 توربو گرفته تا موتور 4 لیتری v8 توربو از انتخاب های شما برای این سوپرسدان اشتوتگارتی حواهد بود.

مدل هیبریدی هم مجهز به یک موتور برقی به همراه باتری های اختصاصی پورشه هستند، که می توانند مسافت 50 کیلومتر را تنها به صورت تمام الکتریکی بپیمایند.

نکته جالب توجه این  که مصرف سوخت در حالت هیبرید تنها به عدد 2.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد که یک رکورد جدید از سوی این شرکت شهیر آلمانی است.

تویوتا C-HR

toyotachr-466-w600-h600

این مدل با طراحی بسیار رادیکالی که دارد با نسخه تولیدی خود پا به این نمایشگاه خواهد گذاشت. طراحی تند و تیز ژاپنی را به راحتی می توان در این مدل از تویوتا که همیشه به طراحی محافظه کارانه متهم بوده مشاهده کرد.

کانسپت تمام برقی فولکس واگن

vw1_1-w600-h600

فولکس واگن هم از یک کانسپت بسیار مهم رونمایی خواهد کرد که نشان دهنده آینده مدل های تمام برقی این شرکت است. ابعاد آن در حدود یک فولکس واگن گلف خواهد بود اما فضایی در حدود یک مدل سدان همچون پاسات در اختیار شما قرار خواهد داد.

آن طور که از شواهد پیداست با شارژ کامل باتری ها توانایی پیمایش مسیر از 400 تا 600 کیلومتر را خواهد داشت و شارژ سریع باتری ها هم تنها در عرض 15 دقیقه صورت می پذیرفد. مدل تولیدی این خودرو را در اوایل سال 2018 میلادی مشاهده خواهیم کرد.

"منتظر محتوای اختصاصی دیجیاتو از این رویداد بزرگ باشید".

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Ali.T
    Ali.T | ۳ بهمن ۱۳۹۵

    عکس این بوگاتیو دیجی کالا گذاشته تو سایتش زده ناموجود???
    فکر کن موجود شه

  • سعید
    سعید | ۸ مهر ۱۳۹۵

    مدل جدید پراید از کیا هیچ ربطی به پرلید های ما نداره ??

  • شادمهر
    شادمهر | ۸ مهر ۱۳۹۵

    فقط مرسدس

  • microtomi
    microtomi | ۷ مهر ۱۳۹۵

    با تولید خودروهای نمونه قدیمی در داخل غرور و اعتمادبنفس مردم رو نشانه گرفتن و ایرانی رو در دنیا تحقیر میکنن!! کاش مسئولین رده بالا کشور دیدشون وسیعتر بود

  • Ali Mbi
    Ali Mbi | ۷ مهر ۱۳۹۵

    هر وقت پستای ماشینیو میخونم دلم میگیره :-\
    اخه ما چقد بدبختیم که هنوز پراید سوار میشیم :'(

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی