ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت معتقد است زمان کنار گذاشتن کیبوردهای QWERTY فرا رسیده است

کیبوردهای فیزیکی QWERTY با وجود فراگیری نمایشگرهای لمسی همچنان در برخی از دستگاه ها مانند موبایل های هوشمند یا در قالب تجهیزاتی جانبی برای کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، یکی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ مهر ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

کیبوردهای فیزیکی QWERTY با وجود فراگیری نمایشگرهای لمسی همچنان در برخی از دستگاه ها مانند موبایل های هوشمند یا در قالب تجهیزاتی جانبی برای کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، یکی از مدیران مایکروسافت پیش بینی می کند که این کیبوردها به زودی از بین رفته و جای خود را به تکنولوژی های دنبال کردن حرکات، تشخیص صدا و تشخیص حرکات می دهند.

«دیو کاپلین» (Dave Coplin) که یکی از مهندسین دستیار صوتی کورتانا نیز هست، انتظار دارد کیبوردهای QWERTY خیلی زود از بین بروند. او همچنین می گوید استفاده از کیبوردی که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده در قرن 21ام، امری تعجب برانگیز است.

کاپلین در ادامه سخنان خود می گوید که تکنولوژی طی چند سال اخیر، پیشرفت های شگرفی به خود دیده است و استانداردهای محل کاری که همچنان از این کیبوردها بهره می برد، بسیار پایین است: «کیبوردهای QWERTY نشانه ای واضح بر یک طراحی قدیمی هستند که به عصر مدرن منتقل شده. ما واقعاً دچار پیشرفت زیادی نشده ایم. ما همچنان از این طراحی نامساعد بهره می بریم.»

این مدیر ردموندی باور دارد که بزودی، کامپیوترها به قدری هوشمند خواهند شد که تمام کارها را به جای کاربر برعهده می گیرند و و کار روزانه با کامپیوتر، شامل «تجربه ای با تمام بدن» خواهد بود؛ یعنی چیزی شبیه به تکنولوژی نمایان شده در فیلم گزارش اقلیت (Minority Report) با بازی تام کروز. در نهایت، کاپلین انتظار دارد که چت بات ها از محبوبیت بیشتری برخوردار شده و زمان لازم برای فعالیت های گوناگون کاهش می یابد.

در هر صورت، با توجه به فعالیت مایکروسافت روی بهبود بات ها، دستیار صوتی کورتانا و دستگاه های هوشمند، جای تعجب زیادی ندارد که یکی از مدیران اجرایی ساکن ردموند، آینده ای را برای صنعت تکنولوژی متصور می شود که کیبوردهای QWERTY جایی در آن ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • bahram moradi
    bahram moradi | ۹ مهر ۱۳۹۵

    عمویی ما زبانمون خوب نیست بزار برا بعد چ کاریه اصن

  • molavy
    molavy | ۹ مهر ۱۳۹۵

    خدایی پشتیبانی محصولات فراسو خیلی بهتر از محصولات مایکروسافت هستش. نمی دونم این $سافت چی کار داره می کنه. دوستم یک گوشی لومیا یک میلیون پول داده بعد آپدیت ۱۰ براش نیومد. بعد ۱ سال ۲۰۰ تومن فروختش

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۹ مهر ۱۳۹۵

    تایپ با کیبورد یکی از لذت بخش ترین کارای دنیاس. بعدشم بخاد با صوت بشه تصور کنید تو محیط کار چه سر و صدایی به پا میشه. یا وقتی ادم میخاد وقتی بقیه خابن تایپ کنه. خخخخخخ. حرف مفت زده

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۹ مهر ۱۳۹۵

    همین ها دارن مایکروسافت رو نابود میکنن !! مثل اینه که بگی صفحه نمایش دیگه قدیمی شده چون اولین نمایشگر تلویزیون اوایل قرن بیستم ساخته شد عجیبه که الان تو قرن بیست و یکم باز هم داریم از نمایشگر استفاده میکنیم .. دیده اپل داره هی میگه ما قدیمی هارو کنار میزاریم اینم گفته یه چیزی بگم اما هنوز تو رویا و توهم دوران کینکت مونده ایشون .. با تمام بدن پاشید تایپ کنید خخخخ

  • مهدی خوانساری
    مهدی خوانساری | ۹ مهر ۱۳۹۵

    به نظر من به هیچ وجه با این وضع دستیار های صوتی زمانش فرا نرسیده و به این زودی ها فرا نخواهد رسید

    • Amir_Hatami
      Amir_Hatami | ۹ مهر ۱۳۹۵

      من جدیدن درگیر یک سری پروژه شدم، شرکت های بزرگ خیلی جلو تر از اونی هستن که فکرش رو می کنی. یک دمو تو شرکت آی بی ام دیدم هفته پیش برای انالیز متن که فکم افتاد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی