ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری 5 کمپانی مطرح صنعت تکنولوژی برای آگاه ساختن مردم از منافع هوش مصنوعی

5 کمپانی بزرگ صنعت تکنولوژی در حال همکاری با یکدیگر هستند تا مردم را از منافع هوش مصنوعی آگاه کنند. نیویورک تایمز اوایل ماه جاری میلادی خبر از جلسه ای میان گوگل، مایکروسافت، فیسبوک، آمازون ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

5 کمپانی بزرگ صنعت تکنولوژی در حال همکاری با یکدیگر هستند تا مردم را از منافع هوش مصنوعی آگاه کنند. نیویورک تایمز اوایل ماه جاری میلادی خبر از جلسه ای میان گوگل، مایکروسافت، فیسبوک، آمازون و IBM داده بود و گویا این 5 کمپانی، به صحبت درباره هوش مصنوعی پرداخته بودند.

حالا کمپانی های مورد اشاره بالاخره از سکوت خبری خارج شده و از برنامه جدیدی به نام «همکاری در هوش مصنوعی برای نفع رسانی به مردم و جامعه» رونمایی کرده است. برنامه مورد اشاره اهداف متفاوتی را دنبال می کند و صرفاً قرار نیست خیال مردم را از عدم ساخت هوش مصنوعی های پیشرفته ای برای نابود کردن نوع بشر راحت کند.

همکاری کمپانی های مورد بحث روی مقوله هوش مصنوعی سبب خواهد شد تا از بهترین نتایج به دست آمده در این زمینه پشتیبانی گردد و در عین حال، بهترین راهکارها برای حفظ امنیت اطلاعات به کار گرفته شود. ضمناً این پروژه قرار است پلتفرمی باز تهیه نماید که محققان و افراد نامی صنعت تکنولوژی و هوش مصنوعی به کمک آن قادر به ارتباط با یکدیگر هستند.

همانطور که مطمئناً از پیش می دانید، هر 5 کمپانی برنامه های جاه طلبانه ای را در زمینه هوش مصنوعی دنبال می کنند. در حالی که IBM ابرکامپیوتر واتسون را در اختیار دارد، گوگل هوش مصنوعی DeepMind را به خدمت گرفته است. از سوی دیگر، آمازون و مایکروسافت هم دستیارهای صوتی الکسا و کورتانا را توسعه داده اند. در نهایت فیسبوک هم از هوش مصنوعی برای بسیاری از قابلیت های شبکه اجتماعی خود، مانند نیوز فید و تشخیص چهره در عکس ها بهره می گیرد.

با این همه، مشخصاً جای اپل در لیست کمپانی های فعال در این پروژه به وضوح احساس می شود. یکی از سخنگویان مایکروسافت می گوید که در این باره با اهالی کوپرتینو مذاکره شده و امید می رود که آنها نیز به این پروژه بپیوندند. مضاف بر این، عدم حضور ایلان ماسک و موسسه تحقیقاتی OpenAI وی نیز در نوع خود جای تعجب دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۸ مهر ۱۳۹۵

    منم به نوبه ى خودم اميدوارم اپل به اين ليست بپيونده?

مطالب پیشنهادی