ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پشتیبانی هیوندای i30 جدید از سیستم های CarPlay و Android Auto

هیوندای i30 یک هاچبک خانوادگی است که تولید آن از سال 2007 شروع شده است. نسل دوم این خودروی کره ای با طراحی زیبا و چشم نواز که محصول شاخه اروپایی هیوندای است، در سال ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

هیوندای i30 یک هاچبک خانوادگی است که تولید آن از سال 2007 شروع شده است. نسل دوم این خودروی کره ای با طراحی زیبا و چشم نواز که محصول شاخه اروپایی هیوندای است، در سال 2011 و در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت به همگان معرفی شد و از آن تاریخ تاکنون بر روی خط تولید قرار دارد.

بر اساس سیاست های بازاریابی و نامگذاری کره ایها، i30 در برخی از مناطق جهان از جمله آمریکا با نام الانترا GT شناخته می شود. نسخه 2017 نسل دوم که در واقع آخرین نسخه نسل کنونی به شمار می رود، به تازگی معرفی شده و ویژگیهای قابل ملاحظه ای دارد.

2017-hyundai-elantra-gt-vlp-why (1)

مدل سال 2017 در مقایسه با مدل سال قبلی با تلفن های هوشمند که به جزء جدایی ناپذیر زندگی امروزی تبدیل شده اند، سازگارتر شده؛ i30 اکنون از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می کند و دارندگان گوشی های مجهز به سیستم عامل iOS و اندروید می توانند تلفن همراه خود را به سیستم مولتی مدیای اتومبیل متصل کنند.

2017-hyundai-elantra-gt-int-26-beige-leather-interior

بعد از اتصال کاربران قادر خواهند بود از طریق نمایشگر خودرو به اپلیکیشن هایی نظیر maps، موزیک پلیر، پیام رسان و برخی موارد دیگر دسترسی داشته باشند.

البته این قابلیت در پکیج Tech Package ارایه شده که با انتخاب آن آپشن های دیگری مثل مسیریاب ماهواره ای، صندلی های خنک شونده برای راننده و سرنشین، تهویه مطبوع دو منطقه ای و دوربین دید عقب به خودرو اضافه می شود.

2017-hyundai-elantra-gt-int-41-navigation-rearview-camera

هاچبک پنج در کره ای پکیج دیگری به نام Value Edition دارد که فقط در نسخه اتوماتیک قابل سفارش است. همانطور که از نام این پکیج نیز می توان حدس زد، ارزش آن در برابر رقم پرداختی بسیار زیاد است؛ چرا که آپشن های این پکیج 2650 دلاری با تخفیف 1000 دلاری ارایه می شود.

2017-hyundai-elantra-gt-ext-15-geranium-red

با انتخاب این پکیج امکاناتی نظیر رینگ های آلیاژی 17 اینچی، صندلی های جلویی گرم شونده، زیر آرنجی های تاشو، شیشه بالارونده خودکار سمت راننده، قسمت های چرمی روی دسته دنده و فرمان، چراغ های جلویی اتوماتیک، مه شکن، کلید الکترونیکی و دکمه استارت به الانترا GT اضافه می شوند.

2017-hyundai-elantra-gt-ext-02-symphony-air-silver

در بخش قوای محرکه الانترا GT یا i30 2017 از همان موتور چهار سیلندر 2 لیتری که امتحان خود را پس داده استفاده می کند. خروجی این موتور برابر با 173 اسب بخار قدرت در 6500 دور در دقیقه و 154 پاوند فیت (208 نیوتن متر) گشتاور در 4700 دور در دقیقه می باشد که برای رانندگی در شرایط مختلف کاملا کافی به نظر می رسد.

2017-hyundai-elantra-gt-ext-11-windy-sea-blue

گیربکس های در نظر گرفته شده شامل یک نمونه شش دنده دستی و یک نمونه شش سرعته خودکار می شود. با این مشخصات فنی، میزان مصرف سوخت الانترا GT در صد کیلومتر ترکیبی 8.7 لیتر عنوان شده که رقم چندان بهینه ای نیست.

هیوندای نسخه 2017 این هاچبک خود را 18.800 دلار قیمت گذاری کرده است. البته به این رقم 835 دلار هم بابت هزینه حمل و تحویل اضافه می شود.

الانترا GT نسخه 2016 با هفت ایربگ 5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA کسب کرد
الانترا GT نسخه 2016 با هفت ایربگ 5 ستاره ایمنی از موسسه NHTSA کسب کرد

ناگفته نماند نسل سوم i30 با شعار "خودرویی برای همه" در روزهای آتی در نمایشگاه پاریس معرفی خواهد شد. طراحی این نسل از خطوط نرم و حجم های سیال نسل قبلی فاصله گرفته و چهره اروپایی تری به خود گرفته است.

new-generation-hyundai-i30_1

در داخل کابین نیز داشبورد دگرگون شده و با طراحی مینیمال شبیه محصولات آلمانی از آب درآمده است. سیستم اینفوتینمنت با صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، ارگونومی ارتقا یافته، پشتیبانی از اندروید اوتو و کارپلی و همچنین فضای داخلی زیاد از نقاط قوت کابین نسل جدید هستند.

new-generation-hyundai-i30_6new-generation-hyundai-i30_9

در بخش پیشرانه نیز هیوندای دست پر ظاهر شده و طیف گسترده ای از موتورهای دیزلی و بنزینی را در نظر گرفته است. آنطور که شواهد نشان می دهد i30 جدید به رقیبی جدی در بخش هاچبک های خانوادگی تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی