ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: با کارشکنی اپراتور ها در طرح ترابردپذیری مقابله می کنیم

طرح ترابردپذیری تلفن همراه از زمان مطرح شدن تا اجرایی شدن در میان اپراتور های تلفن همراه واکنش های مختلفی را برانگیخت. پس از اجرایی شدن آن نیز بسیاری از کاربران اعتقاد دارند برخی اپراتور ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

طرح ترابردپذیری تلفن همراه از زمان مطرح شدن تا اجرایی شدن در میان اپراتور های تلفن همراه واکنش های مختلفی را برانگیخت. پس از اجرایی شدن آن نیز بسیاری از کاربران اعتقاد دارند برخی اپراتور های تلفن همراه بر سر ترابرد مشترکان خود به دیگر اپراتور ها کارشکنی می کنند.

با این حال به نظر می رسد این تنها نظر کاربران نیست و حتی گریبان دارندگان موافقت اصولی اپراتوری مجازی تلفن همراه را نیز گرفته است. برای نمونه شنیده شده یکی از اپراتور های موبایل، در بندی از پیش شرط‌ های همکاری خود به متقاضیان اپراتوری مجازی گفته است در صورت توافق، حق ترابرد مشترکان از شبکه ی اپراتور اصلی به مجازی را ندارند، در حالی که این موضوع کاملاً بر خلاف اصول حاکم بر پروانه‌ ی اپراتور های مجازی تلفن همراه است که حق ترابردپذیری را برای آنها قائل شده است.

حال محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به رفتار متفاوت سه اپراتور تلفن همراه نسبت به طرح ترابردپذیری و کارشکنی های احتمالی در این خصوص گفته است: «در این باره رویکرد اپراتور ها یکسان نیست. برخی اپراتور ها امکان تغییر اپراتور را دست مردم می‌ دانند، اما برخی نیز ممکن است با این موضوع موافق نباشند».

وی ادامه داده است: «از این رو هفته ی گذشته کمیته ی ویژه‌ ای را در رگولاتوری برای این موضوع تشکیل داده‌ ایم که از هر اپراتور افرادی در این کمیته عضو شده‌ اند تا موانع را به صورت میدانی بررسی کنند».

واعظی در پایان تأکید کرده است: «اگر در این طرح با کارشکنی مواجه شویم حتما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و ابزار مقابله با کارشکنی را در اختیار داریم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی